Elektryka i oświetlenie - Podswieltenie tarcz 
						
												 Anonymous - 12-11-2004, 12:10 Temat postu: Podswieltenie tarcz Cze. Wymienial juz ktos podswietlenia zegarow na niebieskie?? Jesli tak to moze jakies porady?? Jakie diody czy zarowki??
												 Kurzki - 13-11-2004, 10:44
  troche kasy , troche pomyslu , mnostwo czasu i jeszcze wiecej cierpliwosci
												 Sain - 17-11-2004, 14:28
 
  	  | Kurzki napisał/a: | 	 		  | troche kasy , troche pomyslu , mnostwo czasu i jeszcze wiecej cierpliwosci | 	  
 
 
swietnie kolega koledze to wytlumaczyl   
												 Kurzki - 17-11-2004, 14:54
  he , he , sorry nie mialem ostatnio zbyt wiele czasu by sie rozpisywac
 
sa dwie metody:
 
1 - wymieniasz filtr z zielonego na niebieski i zostawiasz zarowki - nie wiem jaki efekt     
 
lub...
 
2 - wywalasz filtr , zarowki i dajesz diody , tyle ile chcesz i jak tylko chcesz miec skierowane , aczkolwiek nie mozesz moca diod przekroczyc mocy zarowek
 
cos jeszcze ???
												 Nicco - 17-11-2004, 17:57
  A tak Kurzki swoją drogą to nie dają Ci te LED'y po oczach ? 
 
 
Nie można zamontować troche słabszych ?
												 Kurzki - 19-11-2004, 08:16
  regulacje jasnosci swiecenia diod mozna regulowac poprzez odpowiednia wartosc potencjonometru lub na stale poprzez odpowiednia wartosc opornika.
 
Jesli chodzi o nie to mi to nie przeszkadza , gdyby mnie razilo to bym zmienil.
												 Sinuspi - 24-05-2005, 16:37 Temat postu: Re: Podswieltenie tarcz
  	  | horacy napisał/a: | 	 		  | Cze. Wymienial juz ktos podswietlenia zegarow na niebieskie?? Jesli tak to moze jakies porady?? Jakie diody czy zarowki?? | 	  
 
 
 
zapraszam http://www.fordescort.org/content/view/77/73/ lub http://motonews.pl/sh_for...6wietlenie&f=20
												 Kurzki - 24-05-2005, 18:36
 
  	  | Sinuspi napisał/a: | 	 		  | http://www.fordescort.org/content/view/77/73 | 	  
 
 
po pierwsze do bani to wyglada - niebieski miesza sie z czerwonym i powstaje roz
 
po drugie w pumie tego nie zrobisz , bo to nie escort - masz biala tarcze i czarne cyfry podswietlane od gory
 
podswietlajac tarcze od tylu to bedzie swiecila cala , a nie tylko cyferki 
 
poza tym dioda swieci swiatlem punktowym i sie nie rozprasza , wiec podswietlenie diodami takiej powierzchni i bezsensowne
												 Sinuspi - 31-05-2005, 07:54
 
  	  | Kurzki napisał/a: | 	 		   	  | Sinuspi napisał/a: | 	 		  | http://www.fordescort.org/content/view/77/73 | 	  
 
 
po pierwsze do bani to wyglada - niebieski miesza sie z czerwonym i powstaje roz
 
po drugie w pumie tego nie zrobisz , bo to nie escort - masz biala tarcze i czarne cyfry podswietlane od gory
 
podswietlajac tarcze od tylu to bedzie swiecila cala , a nie tylko cyferki 
 
poza tym dioda swieci swiatlem punktowym i sie nie rozprasza , wiec podswietlenie diodami takiej powierzchni i bezsensowne | 	  
 
 
zegar różni się tylko kolorem i to tylko czasem    
 
 
widziałem "taki" zegarek po przeróbce i różu ani śladu             , moze to wina zdjęcia     
 
 
ogólnie to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje           
												 Kurzki - 31-05-2005, 10:59
 
  	  | Sinuspi napisał/a: | 	 		  | zegar różni się tylko kolorem i to tylko czasem  | 	  
 
dobre sobie 
 
 	  | Sinuspi napisał/a: | 	 		  | widziałem "taki" zegarek po przeróbce i różu ani śladu    , moze to wina zdjęcia   | 	  
 
moze i wina zdjecia , ale i tak czerwony i niebieski powinne byc oddzielone bariera , aby kolory sie nie mieszaly
 
 	  | Cytat: | 	 		  | ogólnie to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje    | 	  
 
ja tam lubie sobie podyskutowac
												 Sinuspi - 01-06-2005, 09:43
 
  	  | Kurzki napisał/a: | 	 		   	  | Sinuspi napisał/a: | 	 		  | zegar różni się tylko kolorem i to tylko czasem  | 	  
 
dobre sobie 
 
 	  | Sinuspi napisał/a: | 	 		  | widziałem "taki" zegarek po przeróbce i różu ani śladu    , moze to wina zdjęcia   | 	  
 
moze i wina zdjecia , ale i tak czerwony i niebieski powinne byc oddzielone bariera , aby kolory sie nie mieszaly
 
 	  | Cytat: | 	 		  | ogólnie to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje    | 	  
 
ja tam lubie sobie podyskutowac | 	  
 
 
prociem bardzo         
 
 
  jakiś czewuny ?????         prawie takie jak Twoje   
												 Pusia - 01-06-2005, 23:13
  A jak dla mnie to mogą być i różowe  
												 Kurzki - 03-06-2005, 22:39
  teraz lepiej , ale i tak to niebieskie swiatlonie rozklada sie rownomiernie bo to diody
 
najlepszym rozwiazaniem jest idndiglo
 
a poza tym przy takim systemie to co z wskazowka , ktora nie jest podswietlana i jej nie widac za bardzo ?
												 Piccardo - 15-04-2014, 13:18
  Czyli jak dobrze rozumiem gdybym wymienił same żarówki na ledy białe to nic z tego sensownego nie będzie bo jest jeszcze jakiś zielony filtr który i tak zmieni to światło. Tu pytanie czy ów filtr łatwo można wymontować i czy np. są inne ledy flex lub smd które po usunięciu filtra oświetlały by sensownie deskę na biało? I tak przy okazji oświetlenie tam gdzie mamy nawiew też posiada jakiś filtr (niestety nie miałem takiego imbusa żeby dostać się do wew. i spr.) a zamontowałem tam już białe ledy i dalej jest zielono     wszystko świeci na biało po za deską i właśnie środkową częścią kokpitu czy może ktoś doradzić? A i czy wylutowanie diody w zegarku jest w miarę łatwe?
												 trojan6 - 15-04-2014, 14:19
 
  	  | Cytat: | 	 		  | Czyli jak dobrze rozumiem gdybym wymienił same żarówki na ledy białe to nic z tego sensownego nie będzie bo jest jeszcze jakiś zielony filtr który i tak zmieni to światło. | 	  
 
W większości tak.
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Tu pytanie czy ów filtr łatwo można wymontować i czy np. są inne ledy flex lub smd które po usunięciu filtra oświetlały by sensownie deskę na biało? | 	  
 
Wyłamywałem, wycinałem te filtry po prostu. W nich miejsce użyłem jakiegoś plastiku przezroczystego, rozpraszającego światło. Następnie wlutowałem niebieskie LEDy, zwykłe diody. Niestety... "bez obudowy" wyglądało to masakrycznie. W obudowie było okej.
 
 
 	  | Cytat: | 	 		   I tak przy okazji oświetlenie tam gdzie mamy nawiew też posiada jakiś filtr (niestety nie miałem takiego imbusa żeby dostać się do wew. i spr.) a zamontowałem tam już białe ledy i dalej jest zielono    | 	  
 
 
Tak.
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | A i czy wylutowanie diody w zegarku jest w miarę łatwe? | 	  
 
Nie.
 
 
Podsumowując sprawa dość trudna. 
 
Możliwe nieprzewidziane uszkodzenia zniszczenia. 
 
Modyfikacje nie odwracalne. 
 
Jak to wygląda? Moja była puma:
 
 
http://www.fotosik.pl/u/marcin_trojan/album/557214
 
http://www.galeria.marcintrojan.pl/?co=pumolot
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |