Paliwo i jego zużycie - czy na V-power albo paliwie 98 jest roznica 
						
												 Jimmy7 - 26-10-2006, 11:35 Temat postu: czy na V-power albo paliwie 98 jest roznica ostatnio zalałem v-power i wg była różnica ale obawiam się, że to tylko takie wrażenie psychologiczne jak myślicie czy na 98 albo v-power auto jest mocniejsze ?
												 Passenger - 26-10-2006, 11:43
  Już dyskutowaliśmy o tym na forum... przeszukaj trochę forum. 
 
IMO to oczywiste, że jeśli jest "więcej paliwa w paliwie" to auto będzie trochę mocniejsze, ale różnice są tak niewielkie, że odczucie tego jest chyba niemożliwe... Może minimalnie. 
 
W sumie wszystkie paliwa na naszych stacjach to to samo paliwo. Różnica jest taka, że Shell wlewa do V-Power swoje środki czyszczące układ paliwowy, podobnie robi BP w Ultimie i Orlen w Vervie. Jedynym paliwem sprowadzanym do Polski z zachodu jest V-Power Racing - Shell mówi, że ma 100 oktan.
 
Prawdopodobnie dokładne pomiary pokazałyby trochę wyższą moc na V-Power Racing.
												 Natali - 26-10-2006, 11:51
  Ja też mam takie odczucie w pumie      Im więcej oktanów auto będzie mocniejsze. Potwierdzone jest to nawet na Gitechu potężna różnica. Na pewno nie każde auto jest mocniejsze np. do malucha zalejesz v-power i nic to nie da auto będzie słabsze
												 Snaco - 26-10-2006, 12:15
  A ja bym sie nie zgodzil...........w samochodach z nieduza iloscia kucykow wlasnie v-pover racing bedzie bearzdiej odczuwalny.....bo kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna.... nie wiem czy ktos robil jakies testy na zwyklym paliwie czy na VP-RACING ale ja odczuwam roznice.....nieiwelka ale zawwsze cos....
												 Jimmy7 - 26-10-2006, 12:37
  ale !!!!!!!!!!!!!! w intrukcji pumy jest napisane : "można wlać paliwo co ma więcej oktanów niż 95 ale nie będzie różnicy w osiągach" !!!! co wy na to ?
												 Natali - 26-10-2006, 12:43
 
  	  | Snaco napisał/a: | 	 		  | kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna.... nie wiem czy ktos robil jakies testy na zwyklym paliwie czy na VP-RACING  | 	  
 
Testy robione były na civiku 180kM na paliwie Pb 98 a VP-racing różnica była potężna zarówno w czasie jazdy też jest to bardzo odczuwalne
												 Snaco - 26-10-2006, 12:44
  moim zdaniem to jakas propaganda.....bo idac tym tropem mozna by i nalac co ma mniej oktanow i tez nie bedzie roznicy w osiagach.....wiecej oktanow=wieksza moc a mniej to mniej . czyzby puma az tak sie roznila od innych aut benzynowych ze nie ma w niej roznicy jakie paliwo sie leje?!? a moze w instrukcjach wszystkich samochodow jest podobny tekst    i koncerny paliwowe robia nas w konia hehe    
 
 
[ Dodano: 2006-10-26, 13:47 ]
 
Natali, dzieki za sprostowanie...po prsotu moje dywagacje sa czysto teoretyczne....jakkolwiek jak widze potwierdza sie fakt ze wiecej oktanow wiecej mocy.....i juz
												 Boogie - 26-10-2006, 14:29
  Auto Świat swojego czasu robił testy paliw. Różnice jakie tam osiągali były znikome -w granicach 1-2KM. Zmieniała sie jedynie kultura pracy silnika. Na lepszym paliwie silnik pracuje ciszej i może się wydawać, że "lżej" wkręca się. Gdyby były tak duże różnice produceni zalecali by używanie paliwa 98 i wpisywali w danych fabrycznych wyższą moc silników.
												 ksolk - 26-10-2006, 14:49
 
  	  | Snaco napisał/a: | 	 		  | bo kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna....  | 	  
 
Ja mam 225km i jest równica spora.
 
 	  | Boogie napisał/a: | 	 		  | Gdyby były tak duże różnice produceni zalecali by używanie paliwa 98  | 	  
 
u mnie nie ma mowy żeby lać 95
 
a dodatkowo na 95 komputer pokazuje ok 1 litr większe spalanie hehe
												 Passenger - 26-10-2006, 14:52
  Ksolk, auta z turbiną bardziej reagują na lepsze paliwo... Dla przykładu Focus II ST na V-Power Racing ma około 10 KM więcej! Tak przynajmniej piszą anglicy po pomiarach na hamowni.
												 ksolk - 26-10-2006, 14:56
 
  	  | Passenger napisał/a: | 	 		  | Ksolk, auta z turbiną bardziej reagują na lepsze paliwo... | 	  
 
To wiem ,ale bez turbiny mające ponad 200km też mają znaczną różnice
												 Opoya - 26-10-2006, 15:20
 
  	  | Boogie napisał/a: | 	 		  | Zmieniała sie jedynie kultura pracy silnika. | 	  I dlatego moja Puma jeździ na V-Power. Dodatkowo mniej spala, na jednym baku przejeżdża więcej ok. 20-30 km. O mocy nie mówię, nie robiłam pomiarów, więc nie mam sprawdzonych danych. Moje odczucia się subiektywne, ale na pewno lepiej wkręca się na obroty.
												 Snaco - 27-10-2006, 07:04
  Opoya, jak to wkręca ?     przeciez ty tak spokojnie jezdzisz  
												 Opoya - 27-10-2006, 20:41
  Bo ja jestem grzeczna, grzecznie jeżdżę, ale czasami tak sobie sprawdzam jak się silnik zachowuje     dla zasady   
												 Anonymous - 29-10-2006, 03:57
  Witam!
 
Liczba oktanowa określa odporność paliwa na spalanie stukowe, a nie "ilość paliwa w paliwie". Na pewno na 98 silnik może mieć lepszą kulturę pracy. Nie należy wlewać paliwa o niższej LO niż zalecana przez producenta silnika, w ekstremalnych sytuacjach może doprowadzić to do uszkodzenia jednostki, natomiast zawsze można wlewać paliwa o wyższej LO - w nowszych silnikach. W starszych np. maluch, 125p itp należy lać U95, lub jej odpowiedniki ze względu na wypalanie gniazd zaworowych.
 
Różnice w paliwach z "górnej półki" - VERVA, V-POWER itd. powodują dodatki uszlachetniające, detergenty.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |