Elektryka i oświetlenie - Alarm -schemat, instrukcja, cokolwiek..... 
						
												 Anonymous - 10-04-2007, 16:40 Temat postu: Alarm -schemat, instrukcja, cokolwiek..... Potrzebuje instrukcje uzytkowania (opis funkcji) dla fabrycznego alarmu pumy z 98r.
 
Musze poznac tego dziada bo tak:
 
-mam kluczyk z pilotem IR i nie moge go zaprogramowac (kluczyk i odbiornik dzialaja wiem i opisze to zaraz)
 
-jezeli otworze maske i poprzyciskam sobie bezsensownie czujnik otwarcia (5razy) alarm aktuwuje sie i kontrolka na desce swieci swiatlem ciaglym. W tym momencie jak naciskam przyciski na pilocie syrenka w aucie piknie, kierunki blysna i tyle (dalej nie ma sterowania c.zamkiem), otwarcie drzwi zalacza syrene i kierunki. Przekrecenie kuczyka w drzewiach do pozycji "otworz" wylacza syrene i kierunki. Jezeli nic nie robie przez ok. 30sekund dioda zaczyna migac (alarm nieaktywny). 
 
Zamkniecie auta z kluczyka uaktywnia alarm, otworzenie z kluczyka wylacza go. 
 
Pomozecie?   
 
 
Kupujac auto mialem informacje ze ma niesprawny alaram fabryczny. Wymienilem baterie w pilocie i nie bylo zadnych reakcji wiec kupilem oddzielny alarm i go zamontowalem i po 2 dniach okazuje sie ze mam 2 alarmy sprawne hehe tylko jednego nie umie obsluzyc (fabrycznego).
												 Opoya - 11-04-2007, 00:22 Temat postu: Re: Alarm -schemat, instrukcja, cokolwiek..... Pięciokrotne przyciśnięcie czujnika otwarcia nie jest bezsensowne. Ale nie jest to aktywowanie alarmu, tylko wprowadzenie go w tryb serwisowy. Póżniej można sprawdzić czy alarm reaguje na otwarcie poszczególnych drzwi (łącznie z klapą bagażnika). Odpowiedzią jest piknięcie alarmu (lub również mignięcie kierunkami, nie pamiętam). Natomiast piknięcie po naciśnięciu pilota potwierdza komunikację pilota i alarmu.
 
IMO spróbuj zaprogramować pilot, bo wbrew pozorom tu może być problem. Gdyby alarm był niesprawny, prawdopodobnie nie dałoby rady uruchomić go kluczykiem.
 
 
Instrukcja kodowania pilota na podczerwień:
 
1. Przękręcamy kluczyk do pozycji I (Acc) i czekamy, aż dioda immobilisera przy zegarku zacznie się świecić ciągłym światłem, wówczas przekręcamy kluczyk do pozycji 0 i wyjmujemy go ze stacyjki. System jest wówczas gotowy do programowania. Czas jaki mamy na programowanie, to 30 sekund.
 
2. Kierujemy pilota diodą IrDA w strone portu podczerwieni (obły przedmiot przy oświetleniu wewnętrznym w podstufitce). Wciskamy przycisk pilota z jedną strzałką > i czekamy, aż zapali się na chwilę dioda na pilocie. Trzymając nadal wciśniętry przycisk > wciskamy ten z dwoma strzałakami >> trzy razy, puszczamy oba przyciski.
 
3. Led przy zegarku zamiga, tak samo dioda pilota, co oznacza przypisanie pilota do auta.
 
4. Kończymy programowanie przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II (zapłon), z powrotem do 0 i wyciągamy kluczyk ze stacyjki. Gotowe!   
 
 
Uwaga! W stacyjce są cztery położenia kluczyka: 0 - wiadomo, I - ACC (accessories), II - zapłon, III - uruchomienie silnika, pozycja pracy. Programując przekręcamy kluczyk do pozycji I nie II! To częsty błąd przy programowaniu. 
 
 
Daj znać czy się udało, może w końcu zadziała...
 
 
PS. znalazłam instrukcję z materiałów Forda, więc zmieniłam post, żeby nie bałaganić na forum kilkoma metodami kodowania pilota IrDA.
												 Anonymous - 11-04-2007, 09:24
  OK kluczyk udalo sie zaprogramowac. Polaczylem ze soba kilka wypowiedzi i udalo sie.
 
Opoya -w twoim opisie (przynajmniej w moim przypadku) brakuje informacji ze po 5-cio krotnym kliknieciu > trzeba jednoczesnie puscic oba przyciski i wtedy wlasnie dioda przy zegarku mrugnie. Bez tego jednoczesnego puszczenie obu klawisz nici.
 
 
Ale tak czy siak dzieki wielkie za pomoc bo w koncu udalo sie   
 
 
PS jezeli ktos ma jakis opis to bardzo poprosilbym o udostepnienie    bo ciekawi mnie np. ten tryb serwisowy.
												 Opoya - 11-04-2007, 10:18
  Nie pisałam o puszczaniu przycisków, bo to było tak oczywiste jak np. przekręcenie kluczyka z pozycji I do 0 by go wyjąć, ale instrukcję poprawiłam.
 
Cieszę się, że się udało.
 
 
Niestety schematu nie mam, ale polecam instrukcję Pumy, to też ciekawa lektura, szczególnie dla nowego właściciela tego samochodu.   
												 Anonymous - 11-04-2007, 12:48
  niestety mam w j. niemieckim a tego ni w ząb hehe
												 Gaydek - 11-04-2007, 12:57
  Instrukcja do Pumy: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1973 (mam jeszcze co nieco do radioodbiornika, schematów do alarmu nie posiadam).
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |