To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - Podniesienie mocy/momentu obr.

Waluś - 18-06-2009, 19:57
Temat postu: Podniesienie mocy/momentu obr.
Zaczynam się mocno zastanawiać nad podniesieniem mocy i momentu obrotowego w passacie. Dziś po prostu nie przeżyłem, jak zrobił mnie Leon TDI 150 KM - miał 3 czerwone literki na tylnej klapie. Szliśmy prawie identycznie, ale ja z racji zawieszenia i 17" kółek musiałem dość ostro kombinować, by nie wrzucić się na studzienki etc. na jezdni... Tak, czy siak - dostałem baty... Stąd decyzja - w trakcie wakacji lub tuż po trzeba zawirusować paska. ;)
Co polecacie :?: Chodzi mi głównie o firmy, które się tym zajmują. Zastanawiam się nad kilkoma, a oto niektóre z nich:
http://www.kreatormocy.pl/
http://www.ecusoft.pl/
http://vtech.pl/
http://www.jaszpol.com.pl/

Nie chcę zrobić z limuzyny rajdówki - ale poprawić nieco osiągi przy optymalnym obciążeniu silnika, turbiny i zespołu napędowego. Mam benzynowy silnik 1,8 T w wersji 150 KM - ta sama jednostka jest w Audi TT oraz Seacie Leonie - mają fabrycznie 180KM. Czytałem, że optymalnie można z tego zrobić ok. 180-190 KM oraz ok. 290 Nm momentu obrotowego. Takie dane na pewno by mnie usatysfakcjonowały, zresztą i tak chcę zdać się na profesjonalistów, bo nie ma miejsca na błędy... ;)

Proszę o pomoc i czekam na odpowiedzi.

Paweł - 18-06-2009, 20:15

Waluś ty chyba już się zchipowałeś :D

Co Ci stary da chip tuning 11 letniego silnika. Z całym szacunkiem ale porównanie paska do tt trochę nie bardzo. Myślę, że powinieneś sobie odpuścić tego chipa bo mega skoku to nie odczujesz. Przy tej masie auta 20 - 30 koni to bardziej w głowie działa niż na drodze.
Szkoda hajsu.

Passenger - 18-06-2009, 20:37

www.unitronic.pl i www.compsport.pl
Snaco - 19-06-2009, 06:54

Paweł napisał/a:
Przy tej masie auta 20 - 30 koni to bardziej w głowie działa niż na drodze.


a ile wazy taki Passek? wbrew pozorom TTka jest dosyć ciężka. Tak np nasz model waży 1650 kg. Co do wieku.... Jak silnik zdrowy (a diesle mogą więcej ) to czemu nie...Jesli za jakieś rozsądne pieniądze...
moim zdaniem 10 km to mozna by nie odczuc....no może bardzo bardzo lekko... ale 30 to już można...

[ Dodano: 19-06-2009, 08:16 ]
Passenger napisał/a:
www.unitronic.pl

o kurcze świat jest mały. Znam ze słyszenia ta firmę... poczytałem sobie ich strone teraz.... i okazało się że mieszczą się 300 metrów ode mnie :-)
Waluś, jakby co to oddaj auto do Unitronica...bede miał je na oku :-)

p.s. w projektach widziałem co zrobili z TT......toz to porschawki łyka na śniadanie :-)

Passenger - 19-06-2009, 13:37

W Unitronicu będzie strojona Cupra, słyszałem o nich wiele pozytywnych opini.
Compsport to też fachowcy, ale masz do nich dalej a chyba lepiej mieć tunera bliżej gdyby coś nie grało...

Snaco - 19-06-2009, 14:02

Passenger napisał/a:
słyszałem o nich wiele pozytywnych opini.


a ja właśnie bardzo wiele złych... Street racer'zy sie nie najlepiej wypowiadaja właśnie...
ale jak jest to nikt nie wie...
Kiedy będzisz stroił Cupre? moze podejdziesz na herbate, piffko....cos tam?
Chyba ze nie w Piasecznie?

Passenger - 19-06-2009, 14:59

Snaco napisał/a:
Kiedy będzisz stroił Cupre? moze podejdziesz na herbate, piffko....cos tam?


Planuję dopiero w sierpniu... Na herbatkę z chęcią wpadnę :) Dzięki.

Snaco napisał/a:
a ja właśnie bardzo wiele złych... Street racer'zy sie nie najlepiej wypowiadaja właśnie...


Zdania są zawsze podzielone... Każdy chwali swojego tunera.

Waluś - 19-06-2009, 18:11

Pomyślę. zobaczę... Najwcześniej będę się za to zabierał po urlopie, czyli pod koniec sierpnia. Looknę jeszcze na opinię fachmanów i podejmę decyzję. ;)
Paweł - 20-06-2009, 00:58

Snaco napisał/a:
Tak np nasz model waży 1650 kg


Cholernie dużo. Chyba, ze masz cabrio to wtedy ważą dużo wzmocnienia :wink:

Snaco napisał/a:
moim zdaniem 10 km to mozna by nie odczuc....no może bardzo bardzo lekko... ale 30 to już można...


Tak można odczuć w głowie a poza tym w portfelu. Dla mnie to jest bzdura jak się bawić to się bawić. Mój znajomy gdzieś w 2001 może 2002 w firmie MTM podkręcał ten sam silnik w Octavii do 220 km wtedy dopiero coś poczuł a zaczynal wlaśnie od takich bzdur jak mowa w tym temacie i wtedy go..o czul.
Podstawowy chip tuning widoczne efekty daje tylko w dieslach i to nie ze względu na km tylko na moment obrotowy.

Pozdro

Opoya - 20-06-2009, 02:26

Nie wnikając w podstawność lub bez- takiego rozwiązania polecam http://www.kreatormocy.pl

PS. a mówiłam kup ST200? :P

Kolin - 20-06-2009, 17:23

Daj chipa, wydech i dolot. Będzie latać dobrze :mrgreen:
Agunia - 21-06-2009, 08:56

oo no ja tez myslalam o jakimś cipie czy coś hahaha :D to sobie bede zaglądać w temat :D
Snaco - 21-06-2009, 10:55

Paweł napisał/a:

Cholernie dużo. Chyba, ze masz cabrio to wtedy ważą dużo wzmocnienia :wink:

Roadster..........na szczęście quattro więc odpycha się prawidłowo :-)

[ Dodano: 22-06-2009, 08:59 ]
Paweł napisał/a:
moim zdaniem 10 km to mozna by nie odczuc....no może bardzo bardzo lekko... ale 30 to już można...



Tak można odczuć w głowie a poza tym w portfelu. Dla mnie to jest bzdura jak się bawić to się bawić.


Hmm to jak wytłumaczyć pas na zlocie w Borkach...i nie pokonanego Lukasa?
Nawet tą Hondę objechał której nikt serią objechać nie potrafił (podobno ktoś raz objechał ale to pewnie kwestia zdrętwiałej stopy kierownika Hondy)

Paweł - 22-06-2009, 09:38

Halo halo ale z tego co mi wiadomo to Lukas nie miał tylko chipa. Cała Pumka była konkretnie dłubnięta :D
Snaco - 22-06-2009, 09:55

ale jakie to ma znaczenie jakim sposobem. Chodzi o te 30 Km i "odczucia". Z tego co wiem, to mody Lukasa kosztowały ponad 10k. Waluś może zapłacić duzo mniej i mieć większy przyrost. Skoro u Lukasa było czuć i widać, to czemu u Walusia ma tak nie być?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group