To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - problem - gaśnie

Anonymous - 25-10-2009, 09:51
Temat postu: problem - gaśnie
witam
próbowałem sam poradzić sobie z tym problemem ale nie, a mianowicie moja pumka została przywieziona z belgii z inst.gaz. rano jak chcę odpalić to startuje na moment i zaraz obroty spadają i przeważnie gaśnie, jak ją potrzymam na obrotach ok 2,5 do 3 tys i złapie trochę temp. przełączy się na gaz i wtedy silnik pracuje w miare równo i nie gaśnie, oczywiście czyściłem przepływomierz, wymieniłem silniczek krokowy , czujnik położenia przepustnicy i nadal zero efektu, może ktoś miał podobne problemy :sad:

Speedy - 25-10-2009, 11:17

michal-wm, na gazie gaśnie czy na benz ?
Maciek - 25-10-2009, 13:02

wyraźnie przecież napisał kolega ze gaśnie mu na benzynie, zanim się przełączy na gaz. Powiem Ci tak - zetec'i już tak mają z instalacją gazową. To samo miałem w mondeo 1.6 z 95r. z instalacja gazową, to samo w focusie 1.8 2000r z sekwencją i sąsiad w escorcie. Ten silnik po prostu nie lubi gazu, szlifowanie zaworów pomogło na ok 2 tygodnie, oczywiście Twoje wymiany są jak najbardziej na miejscu, też to przerabiałem, proponuję wymienić sondę lambda - w mondziu i foce był zauważalny efekt. A do tego trzeba się już przyzwyczaić. Focus jeździł bez najmniejszego zarzutu na gazie, cicho, równo, na zimnym silniku na benzynie działy się cuda - czasem obroty spadały tak że gasł, czasem szły w górę naprawdę ostro bez wciskania pedału gazu, gdy zdjąłem z niego nogę i wcisnąłem sprzęgło (podczas jazdy na gazie nigdy się nie ślizgało) a najgorsza była jedna sprawa - gdy zabrakło gazu i przełączył się na benzynę potrafił sam zgasnąć podczas jazdy.. i to była jazda :D kilkunastu gazowników nie poradziło sobie z tym problemem, mechanicy rozkładali ręce, nawet ludzie w serwisie. samochody były ojca i on jeździł nimi w różne miejsca do różnych ludzi, nie zawsze z nim byłem i nie wiem co jeszcze wymieniali i kombinowali w każdym razie wszystko bezskutecznie. Poprostu się przyzwyczaj do tego ze trzeba go najpierw zagrzać na obrotach ale delikatnie do 2,5 tys bo olej jest zimny, odpuścić ruszanie na półsprzęgle i jak wrzuci gaz dopiero fruwać ;) pozdro
markko - 25-10-2009, 16:16

zetec w pumie i te wcześniejsze mają ze sobą mało wspólnego są to juz inne silnik,i zresztą te silniki na początku nazywały się Zeta dopiero potem jako zetec, ja bym sprawdził filtr paliwa to raz a dwa ile masz zazwyczaj benzyny w baku? moze juz się kończyć pompa paliwowa.
bania - 25-10-2009, 20:42

markko napisał/a:
moze juz się kończyć pompa paliwowa.

ja tez mysle że to jest własnie pompa. też mam gaz w swojej pumie i mam podobne objawy na zimnym silniku. sprawdzałem pompe kilka miesiecy temu i jej wydajność była 2,4 atmosfery. na razie z tym jeżdzę . zobaczymy jak długo

Anonymous - 26-10-2009, 12:25

mam mondka także na gazie (zetec 2,0) i nie mam żadnego problemu z nim a nakręciłem nim ponad 200 tys. na gazie rzecz jasna, znajomy który ma fieste z tym silnikiem obstawia na pompe paliwa, juz umówiłem się z mechanikiem, dam znać co wymyślił

[ Dodano: 12-02-2010, 08:56 ]
witam po długiej przerwie, nawiązujac do w/w tematu jeżdziłem do mechanika do mechanika i w koncu trafiłem do speca który z problemem sobie poradził, a lista usterek jest długa a mianowicie: przestawiony pasek rozrządu, przepływka do wymiany, pompa paliwa do wymiany i program sterujący silnikiem. sporo kasy poszło na naprawę ale teraz pumka śmiga teraz jak ta lala :mrgreen:

skorpion81 - 13-11-2014, 09:30

mam podobny problem przy czym auto na benzynie. Problem się pojawił (być może tylko zbieg okoliczności). Po wymianie akumulatora i naprawie alternatora. W większości przypadków po długim (kilka godzin) postoju puma odpala i od razu gaśnie. Dopiero za 2 lub 3 razem utrzymuje obroty. Czasem zdarza się, że po nocy odpali i zejdzie do 500 obrotów i potem dostaje kopa - wchodzi na 2500.
Po odpaleniu nie ma żadnych problemów z wolnymi obrotami - nie gaśnie ani na światłach ani przy zmianie biegów. Podpięłam komputer i wyszedł błąd "zbyt bogata/uboga mieszanka". Wymieniliśmy sondę lambda + skasowaliśmy błędy, ale nadal problem występuje. Czy samo skasowanie błędów wystarczy czy lepszy reset?

a jeśli po resecie będzie to samo to co dalej? z innych postów wynika, że trzeba sprawdzać po kolei zawór bocznikowy, przepływomierz itd Ewentualnie pompa paliwa?

Opoya - 13-11-2014, 09:49

Podaj kod błędu.
skorpion81 - 13-11-2014, 10:04

wydaje mi się, że było to p0174
Opoya - 13-11-2014, 20:25

Przeczyść lub podmień na chwilę z innej (dobrze się zachowującej) Pumy przepływomierz. Nie zapomnij "zresetować" komputera samochodu.
skorpion81 - 13-11-2014, 21:04

Nie bardzo mam od kogo ten przeplywomierz pożyczyć. Po wymianie sondy i skasowaniu błędu na razie błąd się nie pojawił ponownie na kompie. Na dwa odpalenia auta w ciągu 24h jedno zakończyło się sukcesem czyli silnik nie zgasł, a drugie odpalenie ze zgaśnięciem. Zobaczymy co będzie dalej. W razie czego będę kombinować z przepływomierzem.
Chm.Oskar - 13-11-2014, 21:10

Od czasu do czasu, szczególnie przy zimnych rankach zauważyłem w swojej Pumie to samo. Dodatkowo, bardzo często stojąc z włączonym silnikiem obroty falują, od 500/600-1000/1200 i czuć dosyć mocne wibracje. Mechanik stwierdził, że to wina brudnego silniczka krokowego i go jakimś preparatem przeczyścił, może miesiąc nic się nie działo, a teraz znowu to samo.
leman - 14-11-2014, 08:19

skorpion81 spróbuj zrobić jeszcze raz porządny "reset" komputera.
Ja po każdorazowym odłączaniem aku, miałem zawsze podobny problem, nim pumka "weszła w odpowiednią samoadaptację"

screen - 20-02-2015, 22:21
Temat postu: Gaśnie po długim postoju
Problem jest taki iż Puma po długim postoju gaśnie po zapaleniu. Zapala normalnie obroty na 1200 ,a po chwili zaczynają spadać do 500 i poniżej. Następnie silnik gaśnie. Po ponownym zapaleniu czasami sytuacja się powtarza , czasami nie. Później nie ma tego problemu, obroty nie wahają się-równiutko wszystko. Zakładany był akumulator , ale myślę iż nie ma to znaczenia. Auto nie ma gazu i nie miało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group