To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Lewe przednie koło

wojteks - 13-11-2009, 11:02
Temat postu: Lewe przednie koło
Zaczynają mi się jakieś dziwne problemy z przednim lewym kołem i nie wiem co to może być. Od jakiegoś czasu z okolicy lewego przodu dochodzi słabo słyszalny hałas. Przy bardzo małych prędkościach jest to ciche chrobotanie a np przy 100 km/h też ciche wycie. W sumie hałas był i jest cichy i na razie się tym nie przejmowałem ale ostatnio od czasu do czasu pojawia się dodatkowy objaw. Przy większych prędkościach zaczyna kierownic lekko drżeć a lewe koło hałasuje głośniej. Objawy przypominają trochę jak by coś się dostało między klocki a tarcze ale tarcza nie jest niczym porysowana tak że to chyba nie to. Zastanawiam się czy takie objawy może dawać uszkodzone łożysko przedniego koła. W sumie to nie jest skomplikowane zawieszenie i za dużo opcji nie ma ale na oko nic nie widać i ciężko powiedzieć co to jest. Ja teraz robię dużo kilometrów dziennie i tragedią było by gdyby mi się rozwalił samochód gdzieś w buszu. Jeśli ktoś miał już problem z łożyskiem przedniego koła to prosiłbym o opisanie objawów.
Mr.Maya - 13-11-2009, 11:04

Jesli wycie to lozysko sie konczy. Podniesc auto na lewarku zakrec mocno kolem jesli wyje to lozysko do wymiany. jesli kloceb by tar o kolo to tez latwo to zauwarzysz bo dzwiek bedzie z tamtej oklicy
wojteks - 13-11-2009, 11:11

no właśnie to nie jest takie proste bo na lewarku nie było hałasów, hamulce są nowe i wyglądają zdrowo. W dodatku po za tymi cichymi hałasami problem z drżeniem i uczuciem tarcia nie jest stały tylko zaczyna się czasami i po pewnym czasie zanika. Wydaje mi się że to jednak jest łożysko tylko pytanie czy zużyte łożysko może dawać takie dziwne objawy. I jeszcze jedno pytanie: jaka kwota za łożysko i wymianę wchodzi w grę tak żeby to było dobrze zrobione?? w sumie chyba nie da się tego samemu wymienić bo o ile się orientuję to potrzebna jest prasa
Mr.Maya - 13-11-2009, 11:27

Lozysko okolo 60zl wymiana tez jakies 60zl. ale samemu sie da rade je wymienic
CikCiak - 15-11-2009, 20:38

Mnie też to trafiło. Wymiana łożyska w przednim prawym kole :)
wojteks - 17-11-2009, 07:55

Wczoraj zdjąłem koło bo całą drogę coś co chwilę zaczynało trzeć i wtedy zaczynała trzęść mi się kierownica. Po zdjęciu koła nie zauważyłem żadnych widocznych uszkodzeń ale mocno poprzesuwałem pływak hamulca i lekko nasmarowałem te ślizgi na których on się trzyma. Same klocki i tarcze są ok. Dzisiaj podczas jazdy nie zauważyłem wczorajszych objawów tak że to prawdopodobnie był to problem związany z blokującymi się elementami hamulca. A przy okazji pytanie z innej mańki. Podczas wymiany łożyska z przodu trzeba wypchnąć półoś ze zwrotnicy. Czy to jest duży problem czy zazwyczaj oś wychodzi od raz. Czy możne trzeba jakoś młoteczkiem ją potraktować, no i jeżeli tak to w jaki dokładnie sposób??
xEndriuux - 03-05-2017, 12:02

Witam.
odgrzeje temat kolegi by nie otwierać nowego.
mianowicie również mam problem z "biciem" kierownicy, raz występuje a innym razem nie, a także przy różnych prędkościach i nie ma na to reguły że zawsze przy stałej bo wtedy mogło by to być chyba felgami?

[ Dodano: 03-05-2017, 13:08 ]
Druga sprawa to taka że wczoraj po raz pierwszy chwyciło mi lewe przednie koło, felga i tarcza były tak gorące że nie szło dotknąć, a nim się zatrzymałem to w momencie zaśmierdziało w środku auta że hoho.

W tym moje pytanie co najszybciej wymienić? i jakiej najlepiej firmy części szukać?
bo do soboty muszę mieć w pełni sprawne autko na trasę.

Dukes - 03-05-2017, 16:14

Rozebrać zacisk hamulcowy w drobny mak i ocenić stan. Podejrzewam zatarcie tłoczka lub prowadnic.
xEndriuux - 04-05-2017, 17:18

nom zaciski rozebrane, tłoczek w krytycznym stanie, większość powierzchni pokryta rdzą więc pewnie to chwyciło. kupiłem dziś same reperaturki gumowe ale jestem zmuszony zamówić jeszcze tłoczki.

łożyska sprawdzone także,
więc sprawę "trzęsienia kierownicą" to jak rozwiązać ??
bo to mnie jeszcze martwi najbardziej,
czy ustawianie zbieżności mogło by to ewentualnie zlikwidować?

Dukes - 04-05-2017, 17:41

Trzęsienie kierownicą może być spowodowane przegrzaniem, a następnie pofałdowaniem tarczy hamulcowej z powodu zapieczonego tłoczka. Podejrzewam, że trzęsło w momencie gdy tłoczek nie chciał się cofnąć, przegrzał hamulce i masz przyczynę. Złóż zaciski na nowych tłoczkach i zobacz czy bicie na kierownicy nadal występuje, a jeśli tak to w jakich sytuacjach (bez hamowania, z wciśniętym hamulcem itp).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group