Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Luzy itp
ksolk - 06-04-2005, 19:37 Temat postu: Luzy itp Tak jak w temacie!U mnie cały czas tak jakos dziwnie było,ale teraz zaczynam się nad tym zastanawiać a mianowicie:podczas jazdy samochód mam jakiś taki luźny,mówie tu o zawieszeniu a może raczej układzie kierowniczym.Zawsze tak miałem,co troche to robie kompletną diagnostyke całego przodu,jest idealnie!Oczywiście ja nie uwierzyłem i odwiedziłem kolejne 2 stacje diagnostyczne(w czym jedna ASO)i nawet w ASO powiedzieli ze jest idealnie i przesadzam!Jeżeli u was jest podobnie to się uspokoje.Szczególnie chodzi o odczucia na kole kierownicy,nie wiem jak to okreslic,na nierównosciach jedzie się tak jakoś luźno.Jeżeli ktoś z was ma podobnie będzie wiedział o co mi chodzi.
Pozdrawiam
Boogie - 06-04-2005, 19:42
Chodzi ci o to, że masz uczucie jakby na nierównościach w zakręcie przeskakiwał lub ślizgał sie?
ksolk - 06-04-2005, 19:51
Własnie coś w tym rodzaju,osoba która nigdy nie jeździła pumą odbiera to jak jakieś luzy.
Boogie - 06-04-2005, 20:03
U mnie jest to samo, a zawieszenie miałem robione jesienią. To uślizgiwanie to chyba tylko złudzenie.
piXi - 06-04-2005, 21:10
ja zrzucilem to na wiatr i koleiny
jakos pumka bardzo czula jest na wiatr... szczegolnie jak sam jade ...
Passenger - 06-04-2005, 21:10
Wiem o co Ci chodzi... ciężko to opisać... dodam jeszcze, że po założeniu rozpórki właśnie to uślizgiwanie zmniejszyło się tak, że aż byłem zaskoczony... zrobiła się sztywniejsza i stabilniejsza w zakrętach.
chapter322 - 07-04-2005, 10:10
mam to samo, ale jak juz zostało powiedziane to jest tylko złudzenie
Pusia - 07-04-2005, 11:23
A ja mam wrażenie, że przy i powyżej 130-tu km/h kierownica się trzęsie !!! To normalne ?!
Ps. I boję się szybciej jeździć... bo myślę, że odpadnie !
Boogie - 07-04-2005, 11:25
Sprawdź wyważenie kół i ciśnienie w oponach. . Zazwyczaj od złego wyważenia trzęsie kierownicą.
Pusia - 07-04-2005, 11:30
Dzięki, wyważali mi 2 dni temu... a jakie powinno być ciśnienie w oponach? Bo mam 2. czy coś takiego...
Boogie - 07-04-2005, 11:43
2,2 przód i 2,1 tył przy obciążeniu do 3 osób, 2,7 przód i 2,8 tył przy obciążeniu pełnym. Ja mam zawsze około 2,3
INCIO - 07-04-2005, 12:02
Boogie napisał/a: | 2,2 przód i 2,1 tył przy obciążeniu do 3 osób, 2,7 przód i 2,8 tył przy obciążeniu pełnym. Ja mam zawsze około 2,3 |
To wartości przy stałej jeździe powyżej 160km/h. Zakładam, że w mieście Pusia nie jeździ tak szybko (może się mylę), także przy takim ciśnieniu wytłucze się dziewczyna na tych wybojach pozimowych. Ja proponuję układ (tak jak w instrukcji):
2 - przód
1.9 - tył
względny komfort, szybciej też da się jechać
Pusia - 07-04-2005, 12:24
Acha, no O.K.,
ja tak do 140 km/h po mieście jeżdżę... staram się nie buszować szybciej
ksolk - 07-04-2005, 12:34
Jeżeli chodzi o trzęsienie kierownicą to ja tak miałem z powodu tarcz hamulcowych.Przy szybszej jeździe już się zaczynało,a przy hamowaniu to już nie wspomne a i jeszcze jeden powód(miałem wiele przejśc własnie z trzesieniem kierownicy)wada opony/opon.U mnie tak było,miałem zdeformowane opony,sprawdż również stan felg,i oczywiście wyważenie.
Opoya - 07-04-2005, 12:34
Pusia napisał/a: | A ja mam wrażenie, że przy i powyżej 130-tu km/h kierownica się trzęsie !!! To normalne ?! |
Oczywiście, że nie jest to normalne. Jeśli sprawdzałaś wyważenie kół i ciśnienie w oponach, przyczyną może być jeszcze krzywa tarcza hamulcowa (przy hamowaniu powinno trząść bardziej) lub nawet krzywa piasta.
Ja w zeszlym roku miałam podobnie, pomogło doważenie kół na samochodzie (jakbyś chciała - mogę dać Ci namiary gdzie to robią w Warszawie).
|
|
|