Zakup kontrolowany - Temat jak setki innych, ale nie do końca...
Anonymous - 12-10-2010, 22:24 Temat postu: Temat jak setki innych, ale nie do końca... Witam po raz kolejny (to mój drugi post).
Mam do kupienia Pumę 1.7 od koleżanki, więc wiem o aucie wszystko co ona (ale niestety nie wszystko, co bym chciał). '99 rocznik. Przebieg udokumentowany, nieduży (85kkm), samochód zadbany, ale widać, że po mieście jeździł i parę rzeczy jest do zrobienia, a dokładniej:
1. "tylny wahacz"... - właścicielka była z samochodem na przeglądzie u "zaufanego" mechanika i ten powiedział jej, że do zrobienia jest tylny lewy wahacz... poprawcie mnie jeśli się mylę, ale nie ma czegoś takiego w Pumie, prawda? Tak czy siak coś z tyłu trochę cicho popiskuje / skrzypi, ale tylko przy małych prędkościach i na nierównościach i zastanawiam się, co to może być i ile może kosztować zrobienie tegoż.
2. blachy - jak mówiłem auto jest poprzycierane tu i ówdzie, natomiast to nie jest problem. problemem są nadkola na których widać małe bąble od rdzy. i teraz pytanie, czy to norma w Pumie i czy nie jest to objawem tego, że np. całe nadkola są do zrobienia? (ponoć pod tymi szmacianymi nadkolami lubi się zbierać wilgoć). jak to sprawdzić?
3. czujnik abs/tcs - i to mnie najbardziej martwi. wyżej wspomniany mechanik z nonszalancją oświadczył, że to tylko jeden czujnik za 200pln. jakoś nie chce mi się w to wierzyć. objawy są takie, że świecą się kontrolki abs/tcs - poczytałem tu na forum, że zdiagnozować to można komputerem, więc od razu pytanie/prośba - czy ktoś może dać mi namiary na słynny warsztat dla Pum w Kobyłce k/Wwy u Pawła i/lub Adama? Albo poradzić dobry warsztat w południowej części Wwy, gdzie uczciwie powiedzą o co chodzi z tymi wszystkimi usterkami?
mam też pytanie ogólne - na co zwrócić uwagę przed zakupem? (i nie polecajcie mi proszę wątku z 2004 roku w którym w zasadzie nie ma nic oprócz czysto zdroworozsądkowych porad - chciałbym poznać najczęstsze bolączki Pumy i dowiedzieć się - gdzie zajrzeć, w co zastukać, czym pokręcić, za co pociągnąć, żeby zobaczyć, czy auto rzeczywiście jest w dobrym stanie)
szukałem już rdzy przy mocowaniu amortyzatorów, na podszybiu, na zawiasach bagażnika i drzwi, na łączeniach blach, czyli tam, gdzie najczęściej występuje w różnych autach i nie było problemu...
słuchałem zawieszenia na nierównościach i przy dość szybkiej jeździe (jeżdżę terenówką, więc trudno mi ocenić, ale odgłosy brzmiały "naturalnie")...
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Dodam, że przeczytałem większość wątków w tym dziale, jednak nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, więc liczę na Waszą pomoc.
sharky - 13-10-2010, 08:07
W Pumie nie ma z tyłu wahaczy. Jest belka a w niej tuleje i jeżeli jest coś do wymiany co puka to właśnie może to być tuleja tylnej belki. Koszt samej tulei nie jest duży, warto kupić oryginalne tuleje bo zamienniki mogą się szybko zużyć.
http://ewcar.pl/pl,produc...ft,1016439.html
http://ford.sklep.pl/pl,p...belki,ford.html
Co do świecacych kontrolek ABS to pewnie jest uszkodzony właśnie któryś czujnik, może być nawet tylko przetarty przewód. Najlepiej podpiąć pod komputer.
|
|
|