Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Felgi, rozstaw i ET 
						
												 Anonymous - 29-04-2012, 10:54 Temat postu: Felgi, rozstaw i ET Witam,
 
Zastanawiam sie nad kupnem aluskow OZ Crono Evolution 16", parametry wg opisu:
 
 
rozstaw śrub: 4x100 lub 4x108 16 cali, ET27
 
rozmiar: 7Jx16H2
 
Średnica otworu centrującego: +/- 65mm
 
 
Czy cos takiego wloze do pumci? i jesli tak, to jakie opony do tego najlepiej dobrac 205/45, czy moze 215/40? 
 
 
Pozdrawiam
												 Anonymous - 29-04-2012, 10:56
  Felgi wejdą do pumy.
 
215 są za szerokie jak na felgę 7cali.
 
Tutaj w zupełności wystarczą 205/45  
												 Opoya - 29-04-2012, 14:33
  Obowiązkowo pierścienie centrujące - średnica piasty w Pumie to 63.3 mm. Pierścienie do kupienia choćby na Allegro lub w sklepach z felgami.
												 Anonymous - 29-04-2012, 15:29
  I oczywiście rozstaw 4 x 108
												 hojrak - 29-04-2012, 18:32
  ja na 7cali poleciłbym 195 szerokość opony. Nie robi się wtedy z niej balon bo jest na minimalnym naciągu. Polecam strone www.tyrestretch.com , wejdź i zobacz jak dana opona na danej feldze wygląda:)
												 Anonymous - 29-04-2012, 19:17
  @Opoya: o takie cos chodzi: http://allegro.pl/piersci...2262742336.html ?
 
 
Nie wygladaja one szczegolnie jakosciowo... nie rozpadnie sie to podczas jazdy po nierownosciach?
												 Opoya - 29-04-2012, 21:38
  Tak, dokładnie o coś takiego. Nie ma obaw, nie rozpadną się, mam tego typu pierścienie w Pumie siódmy sezon (tyle Puma ma na lato OZ) i cały czas ten sam komplet. Więc bez obaw.
 
 
Moje OZ są właśnie 7" i mają opony 205/45R16 i nie robi się balon, wygląda to bardzo dobrze.
												 Anonymous - 29-04-2012, 23:11
  Potwierdzam     
 
Aimar Też mam takie pierścienie, też mam O.Z.'ty "7", jak również opony 205/45/16. Nic się nie dzieje i żadnych problemów. A wszystko razem wygląda bardzo zacnie   
												 rafalski69 - 29-04-2012, 23:17
  Ja mam Też takie pierścienie tylko że kup sobie więcej jeżeli masz taką nieznaczną różnice 63.3/65.1. Po prostu jest to już bardzo cienki materiał i podczas zakładania felg trzeba uważać i patrzeć żeby dobrze siadło.
												 Opoya - 30-04-2012, 08:01
  Eee tam, właśnie mam takie cieniutkie. Dobry oponiarz nie uszkodzi pierścieni. Tak jak pisałam, Puma ma ten sam komplet siódmy sezon.
												 Anonymous - 08-05-2012, 17:11
  Muszę wrócić do tematu z chyba mało kompetentnym pytaniem, ale... kto pyta ten nie błądzi   
 
 
Kupiłem oponki, 205/45/R16, aluski sa, pierscienie centrujace beda jutro, ale jeszcze... nakretki.
 
Szukalem 2min na allegro i znalazlem roznego rodzaju zestawy, jedne od 1,5zl za sztuke, inne po 5zl za sztuke, a jeszcze inne juz komplety 16szt za 70zl - ale nie jestem pewien rozmiarow tych nakretek.
 
 
http://moto.allegro.pl/na...2306215468.html
 
 
Takie cos podejdzie? czy to jednak cos konkretnie innego ma byc?
 
 
Z gory dzieki za podpowiedzi
												 TomSon - 30-05-2012, 09:33
  Mam pytnako... Jakie felgi wchodziły do forda pumy ST160? Z tego co się orientuję elementy zawieszenia chyba są takie same chodzi tylko o ET felgi? Jeżeli tak to jakie? Zastanawiam się nad poszyciem z ST160 ale nie mam pojęcia jak wypchać koła tak daleko
												 rafalski69 - 30-05-2012, 14:29
  maksymalnie co możesz wypchać to wszyscy mówią że ET 15. Ja mam tył ET12 a przód ET13 i jest ok.
												 Gaydek - 30-05-2012, 18:15
 
  	  | TomSon napisał/a: | 	 		  | Jakie felgi wchodziły do forda pumy ST160? | 	  
 
ST160 to prototyp. To co weszło do produkcji nazywa się Ford Racing Puma.
 
 
felgi 7,5x17
 
opony 215/40/17
 
ET 28
 
 
 
 	  | TomSon napisał/a: | 	 		  | Z tego co się orientuję elementy zawieszenia chyba są takie same chodzi tylko o ET felgi? | 	  
 
W największym skrócie
 
 	  | Cytat: | 	 		  | front has different suspension arms, longer driveshafts, track rods and larger brakes | 	  
 
Cytat z PumaPeople.
												 TomSon - 31-05-2012, 06:29
  Trzeba by było pewnie chwile się porozglądać za felgami o takich parametrach 
 
 
[ Dodano: 31-05-2012, 07:30 ]
 
 	  | rafalski69 napisał/a: | 	 		  | maksymalnie co możesz wypchać to wszyscy mówią że ET 15. Ja mam tył ET12 a przód ET13 i jest ok. | 	  
 
Mógłbyś wysłać jakąś fotkę? 
 
 
[ Dodano: 11-06-2012, 09:37 ]
 
Czyli same felgi nic tu nie pomogą... Domyślałem się że półosie mogą być nieco dłuższe a co za tym idzie i amortyzatory. No to plan spalił na panewce
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |