To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Cos puka w zawieszeniu...

Przemo031 - 18-06-2012, 15:29
Temat postu: Cos puka w zawieszeniu...
Siemka

mam problem poniewaz puka mi cos (wydaje mi sie ze to z przodu) w zawieszeniu...

A wiec odkrecilem jedno kolo poparzylem nic nie zobaczylem to samo z 2 kolem i nic...

zebralem sie i pojechalem na trzepaka. Diagnosta posprawdzal z 15 min i powiedzial tak:

Zawieszenie w dobrym stanie, uklad kierowniczy w dobrym stanie amortyzatory widac ze nowe... i teraz sam juz nie wiem co to puka... czy jest mozliowsc aby ktos przy wymianie amortyzatorow zle zalozyl sprezyne lub zle przymocowal dekiel od mc persona do auta ? luzow zadnych nie ma a naprawe meczyl auto dosc dlugo. podnosil je na podnoscniku, sprawdzal na trzepaku, sprawdzxal amortyzatory...


Jest ktos w stanie cos doradzic ?

cobraswiecie - 18-06-2012, 15:47

A sprawdzałeś Łączniki stabilzatora? bo w Pumie to koszmar i dość często się zużywa.
tusia8510 - 18-06-2012, 16:54

To chyba może być dużo rzeczy... tuleje na wahaczu, przeguby, łączniki z tymi gumkami...
Obczaj czy na pewno z przodu, bo jak tego nie jesteś pewien to ciężko coś doradzić.

Przemo031 - 18-06-2012, 22:38

laczniki stabilizatora niby nowe ok 3 miesiace temu byly wymianione ( tak mowili )

tuleje na wahaczy wykryl by chyba na trzepaku lub jak auto bylo w gorze...


Jestem prawie pewny ze to prawy przod tak tlucze... ale rozbieralem dzis to strone sciagnelem kolo i nie wiem moze jedna guma na wahaczu lipna jest ale nie ma tam lozow...

sharky - 18-06-2012, 23:11

Do internetowej diagnozy najbardziej pasują łączniki stabilizatora bądź sworzeń wahacza. Tuleje we wahaczach raczej by musiały być już w naprawdę tragicznym stanie żeby pukały.
Przemo031 - 18-06-2012, 23:11

no dobra ale czy diagnosta na szarpaku by tego nie widzial ?
sharky - 18-06-2012, 23:17

Są różni specjaliści z rożnymi umiejętnościami i doświadczeniem, nie mówię, że ten diagnosta był zły ale trzeba brać wszystko pod uwagę. Poza tym u mnie jak łączniki pukały na samym początku to diagnosta też powiedział, że wszystko ok. Dopiero za troszkę czasu jak łączniki się bardziej zużyły to stwierdził, że to one pukają.
Przemo031 - 18-06-2012, 23:18

Sam juz nie wiem trzepal tym autem z 5 min...


A do wali niemilosiernie jak sie jezdzie czasami nawet na prostej drodze ( prawie prostej ) juz mnie mysli przychodza czy to nie pol osie czy tez przekladnia...

sharky - 18-06-2012, 23:29

Poduszki silnika też mogą pukać. Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika, niech obada sprawę.
Przemo031 - 19-06-2012, 11:26

bylem u znajomego (mechanik) powiedzial ze to moze byc na laczeniu drazkow kierowniczych (maglownica) z kolumna kierownicza...
bariwo - 20-06-2012, 20:32

Maglownica? Pukająca? Pierwsze słyszę.

Zacznijmy od początku i opisz dokładniej problem:
1. Jaki słyszysz dźwięk? Stuknięcie pojedyncze, ciągłe.
2. Skąd on dobiega? Ze środka samochodu, spod prawego koła, lewego koła ?
3. Czy problem występuje na postoju, podczas jazdy, przy prostych kołach, przy skręcaniu, przy najechaniu na nierówność?

Do tej pory wszyscy wypili kawę i wróżą z fusów, bo opis jaki podałeś nic nie mówi.

Opisz dokładniej będziemy myśleli :)

Przemo031 - 20-06-2012, 23:26

na laczeniu maglownicy z kolumna kierownicza jest taki gowninko ktore jak dostanie luzow moze pukac...


dzwiek jest prawie identyczny jak dzwiek wywalonego sworznia wahacza...
stukanie pojedyncze co jakis czas
Slychac je z przodu samochodu niby z prawej strony jadac autem ( czyli puka cos niby od pasazera )
i puka podczas jazdy na prostej i na nierownosciach ( na dziurach to jakby mi mial zaraz wahacz odleciec ;p jak jade po miescie to puka co chwile... i to denerwuje... i jeszcze jedno jak jade sobie autkiem np prosto i zaczne robic kierownica krotkie ruchy prawo-lewo to dzwiek jest systematyczny powtarza sie tak jak ja ruszam kierownica...

Koncowki kierownicze nowe
stabilizatory tez nowe
sworznie wahacza dobre
tuleje na wahaczach tez nie sa wywalone...

I to ze jak ruszam kierownica to slychac te pukanie zastanawia mnie o co chodzi... ruszalem drazkami dzis ale tam nie ma luzow...

Anonymous - 21-06-2012, 00:25

chodzi ci o krzyzak? Ot to tylko take moje domysly. Czy poduszki amortyzatorow sa ok? W pierwszej mojej pumie dlugo nie mogli dojsc a wymienialam cyklicznie rozne czesci zawieszenia. Ostatecznie padlo na poduchy. Dzwiek wydobywal sie gdy skrecalam wlasnie w prawo a kojarzyl mi sie tak jakby ktoos pukal w drzwi,moze glupie porownanie,ale nie wiem jak inaczej to opisac.
bariwo - 21-06-2012, 00:46

Napiszę Ci swoją diagnozę... prozaiczną: dokręć wahacz. Podjedź na kanał poproś o dokręcenie śrub. Stawiam, że lekko odkręciła się śruba mocująca wahacz. Objawy idealnie mi pasują do tej "diagnozy".

Upewniłbym się na 100%, gdybyś mi napisał czy: na postoju, gdy skręcasz koło w jedną lub drugą stronę "puknięcie" jest dokładnie w tym samym momencie. Jeśli tak, to na 200% stawiam na nie dokręcony wahacz.

Przemo031 - 21-06-2012, 09:13

tak chodzilo mi o krzyzak ;) ale nie wszyscy moga wiedziec ze tam takie cos jest...

Autko trzepal czlowiek na trzpakach a pozniej sprawdzal na podnosniku... wiec naprawde wydaje mi sie to niemozliwe aby tego diagnosta nie zauwazyl.


Jak stoje i ruszam kierownica nie ma zadnego pukniecia... dzieje sie tak jak jade to pukniecia sa prawie w tym samym momecie co ja rusze kierownica (krotki szybki ruch np przy 50km/h)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group