Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Problem z obrotami
LukaszNS - 26-09-2012, 21:21 Temat postu: Problem z obrotami Witaj serdecznie,
Mam taki problem z moją Pumką.
Otóż, kiedy wciskam gaz jest wszystko w porządku, ale kiedy dam na luz, obroty tak spadają, że silnik aż prosi o zduszenie. Do tego z filtra powietrza (stożkowy) wydobywają się takie dźwięki dławienia i stukania.
Zaraz po tym problemie, zaświeciła mi się kontrolka silnika, a dodam, że czuć też benzynę. Może być to problem z komputerem?
Proszę o pomoc, z góry dzięki i pozdrawiam
daro85 - 29-09-2012, 14:53
sprawdź sobie czujnik na przepustnicy i zawór sterowania powietrzem może jest zabrudzony i obroty falują albo przepływka jest brudna od stożka i czujnik daje za dużą mieszankę dlatego wali benzyną
silverstar - 25-10-2012, 12:45
Mam coś podobnego, ale nie zawsze się to dzieje. Podczas jazdy w kolumnie na 1 biegu gdy trzeba ruszyć i zaraz się zatrzymać obroty tak po wciśnięciu sprzęgła spadają falą do 500 i wracają do 900 jest to pojedynczy skok, ale jakby właśnie chciał zgasnąć.
Przepływka czy coś jeszcze?
maniek86krk - 15-11-2012, 18:04
Jakie obroty na biegu jalowym powinny byc przy silniku 1.7 ? 900 ? U mnie gdy silnik sie rozgrzeje obroty sa na poziomie 700 i nie wiem czy cos jest do naprawy czy przy tym silniku tak ma byc
Anonymous - 15-11-2012, 19:51
maniek86krk napisał/a: | Jakie obroty na biegu jalowym powinny byc przy silniku 1.7 ? 900 ? |
Tak
maniek86krk napisał/a: | U mnie gdy silnik sie rozgrzeje obroty sa na poziomie 700 |
Do naprawy
tak nie powinno być
ps
przeszukaj Forum, jest temat o niskich obrotach, jak i falujących, etc.
kamillo3861 - 16-11-2012, 17:35
Witam mam troche podobny problem z tym ze obroty spadaja ponizej 1 tys i wzrastaja troche ponad . Dzieje sie tak zawsze gdy jest na luzie . i zaczelo sie tak robic dopiero po okolo miesiecznej jezdzie .
Moze ma ktos jakis pomysl ?
z gory dzieki za odpowiedzi
trojan6 - 16-11-2012, 17:44
Zawór bocznikowy, sonda lambda?
Opoya - 17-11-2012, 20:17
Najpierw sprawdz czy są jakies kody błędów, bez tego to szukanie po omacku...
Albo wymień to co napisał trojan6, a później, jak się nie poprawi to i tak sprawdzisz błędy
maniek86krk - 19-11-2012, 09:56
Auto zostalo dzis podpiete pod komputer i nie ma zadnych bledow. Wykrecilem silniczek krokowy przeczyszcze go zamontuje ponownie i zobacze co dalej. Czy pod silniczkiem krokowym powinna byc jakas uszczelka ? Po demontazu zbaczylem tylko czarny nalot uszczelki nie bylo czyzby poprzedni wlasciciel czyszczac silniczek zgubil uszczelke ?
trojan6 - 19-11-2012, 11:06
Tak, powinna być uszczelka. Myślę, że jak wytniesz z jakiejś gumy i podłożysz to jako uszczelkę powinno być ok.
maniek86krk - 19-11-2012, 12:10
Dzwonilem przed chwila do ABC Focus za oryginalna uszczelke chce 15 zl podjade pozniej i kupie. Taki czarny nagar ktory zebral sie w miejscu montazu silniczka oczyscic papierem czy zostawic ?
trojan6 - 19-11-2012, 12:15
oczyść
maniek86krk - 20-11-2012, 18:30
Silniczek wyczyszczony uszczelka zakupiona jutro montaz Z jednej strony tam gdzie sa otwory ktore wchodza do silnika uszczelka ma wypukly silikon a z drugiej strony plask ma to jakies znaczenie przy montazu ?
sharky - 21-11-2012, 17:18
maniek86krk, masz gdzieś jakieś foto tej uszczelki albo linka do niej? To są takie dwa kółeczka z uszczelki czy cała duża na kształt dolnej części zaworu wolnych obrotów? Pytałem w serwisie i mają tylko tą uszczelkę w kształcie dwóch kółeczek, a ja widziałem ostatnio w internecie tą dużą, której poszukuję.
maniek86krk - 22-11-2012, 18:19
sharky wrzucam Ci dwie forki na pierwszej masz papierowa uszczelke a na drugiej plastikowa nie wiem czym sie roznia mam obydwie na razaie zalozylem papierowa koszt 15 zl sztuka w ABC Focus w Krakowie
1)
[b]
2)
Dzis uruchomilem silnik po zalozeniu silniczka krokowego i niestety kreska jest nadal na wysokosci 600-700 obr/min Jutro erzuce fotke zegarow. W astrze kreske obrotomierza mam troszke pod 1000 a w pumie znacznie pod 1000
|
|
|