Elektryka i oświetlenie - Wymiana licznika analogowego na elektroniczny
maniek86krk - 19-11-2012, 07:57 Temat postu: Wymiana licznika analogowego na elektroniczny Chcialbym w tym temacie zrobic manual w ktorym beda zawarte informacje na temat wymiany licznika analogowego na elektroniczny jak wiadomo zegary analogowe wystepowaly w pumach 1997-1999 od polowy roku 1999 wprowadzone zostaly zegary elektroniczne ktore wg mnie wygladaja o niebo lepiej niz analogowe. Ponizej zdjecia kostkek od zegarow analogowych:
C44A BIALA
C44B NIEBIESKA
KOSTKA C44 32 PINOWA OD LICZNIKA ELEKTRONICZNEGO
TABELA Z ROZPISANYM PODLACZENIEM NIESTETY SA BRAKI I CHCIALBYM ZEBY KTOS ZNAJACY TEMAT UZUPELNIL. WSZYSTKIE INFORMACJE WZIETE Z TISa.
Jutro jak znajde czas postaram sie wymontowac zegary z auta przy okazji zrobie pare fotek jak to zrobic gdybys ktos nie wiedzial.w zwiazku z tym ze nie chce obcinac starych wtyczek mysle nad zrobieniem jakiej redukcji tzn z jednej strony wtyczka do zegarow elektronicznych a z drugiej dwie wtyczki ktore wepne w stara instalacje. Mysle nad wtyczkami ze starych analogow moze uda sie je wymontowac i do nich przylutowac wszystkie kable z kostki 32 pinowej
trojan6 - 14-12-2012, 10:15
Myślę, że taka przeróbka jest strasznie czasochłonna i kasochłonna.
Jak auto jest z analogowym licznikiem to chyba lepiej z tym pogodzić się.
maniek86krk - 14-12-2012, 14:32
Kazda przerobka pochlania czas Odnosnie kosztow to trzeba kupic licznik ktory kosztuje ok 100zl do tego pompe paliwa do pumy od 99r (nie jest to konieczne bo wskaznik bedzie dzialac ale bedzie wskazywal na odwor tzn jak bedziemy miec rezerwe w baku to na wskazniku bedzie full i na odwrot) oraz czujnik przebytej drogi. Ponizej fotki z demontazu:
Doszedlem do momentu wyjecia licznika i pojawil sie problem bo blokuje go kierownica Nie usmiecha mi sie zdejmowac kierownice wiec musze jakos pokombinowac. Wydaje mi sie ze zdjecie szybki z licznika umozliwi wyjecie go w 2 czesciach bez problemu
trojan6 - 14-12-2012, 19:32
Zdejmij przełącznik zespolony to wyjmiesz licznik
Fajne foty. Przydadzą się
maniek86krk - 14-12-2012, 19:46
Powiem Ci ze nie trzeba demontowac przelacznika Licznik juz wyjety wystarczylo go rozlozyc tzn zdjac przednia szybke ktora jest na 5 zatrzaskach 3 na gorze i dwa na dole szybka wychodzi bez problemu nastepnie wyciagamy korpus i gotowe licznik na zewnatrz
[ Dodano: 14-12-2012, 20:01 ]
mala niespodzianka kontrolka ogrzewania szyby U mnie sie nie swiecila bo nie bylo zaroweczki nie wiem czy fabrycznie czy ktos pokusil sie o jej wyjecie
Teraz trzeba jakos ogarnac podlaczenie i bedzie dobrze
trojan6 - 14-12-2012, 20:02
Też to jest sposób. Moim zdaniem jednak wyjąć przełącznik jest szybciej. 1dna śrubka plus dwa zaciski. Może mi szybciej bo robiłem już to milion razy
maniek86krk - 16-12-2012, 13:15
Zdjecia kostek
C44 A:
C44 B:
sharky - 16-12-2012, 16:11
maniek86krk napisał/a: | mala niespodzianka kontrolka ogrzewania szyby | To nie jest kontrolka ogrzewania szyby.
maniek86krk - 16-12-2012, 16:17
[ Dodano: 16-12-2012, 16:17 ]
sharky, a do czego jest ta kontrolka ?
trojan6 - 17-12-2012, 11:01
maniek86krk napisał/a: | mala niespodzianka kontrolka ogrzewania szyby U mnie sie nie swiecila bo nie bylo zaroweczki nie wiem czy fabrycznie czy ktos pokusil sie o jej wyjecie |
Wydaje mi się, ze nie jest to kontrolka grzanej szyby.
U mnie tez była pusta w 3 licznikach, więc chyba fabrycznie jest pusta.
sharky - 17-12-2012, 12:10
maniek86krk, nie wiem od czego jest ta kontrolka ale na pewno nie od podgrzewania szyby. Fabrycznie puste jest to miejsce i nie ma tam żaróweczki. Ten symbol przypomina jakiś tłumik lub katalizator ale nie wiem czy były jakieś kontrolki od tych elementów.
trojan6 - 17-12-2012, 12:14
sharky napisał/a: | Ten symbol przypomina jakiś tłumik lub katalizator ale nie wiem czy były jakieś kontrolki od tych elementów |
Też tak mi wydaje się.
Tak ogólnie są jeszcze dwie kontrolki, które mi się nigdy nie zaświeciły i nie wiem od czego są.
Mianowicie: kontrolka jakby świec żarowych oraz kontrolka ze znakiem szyby.
Zastanawia mnie od czego są?
sharky - 17-12-2012, 13:16
trojan6 napisał/a: | kontrolka jakby świec żarowych | Fiesty wychodziły z takimi samymi licznikami i w wersji diesel to dlatego.
maniek86krk - 18-12-2012, 11:34
Udalo mi sie kupic czujnik predkosci obrotowej (35 zl z przesylka w cenie ) od kobiety ktora rozbiera dwie pumy 1.7 na czesci od niej wczesniej kupilem licznik elektroniczny ktory jest w idealnym stanie
Znalazlem w TISie schematy do licznika moze uda mi sie prze swietami wrzucic gotowy schemat na forum. Kupilem dwie plytki na ktorych zrobie sciezki i wytrawie. Z jednej strony przylutuje kabelki od kostki elektronicznego licznika natomiast druga strone wloze do obu kostek z instalacji samochodowej tak zeby nie ciac oryginalnej instalacji
[ Dodano: 18-12-2012, 13:51 ]
Opis kostki C44-32
1 - Zasilanie bezpiecznik F2 10A
2 - Zasilanie bezpiecznik F13 15A
3 - PUSTY
4 - PUSTY
5 - PUSTY
6 - PUSTY
7 - Kierunkowskaz lewy
8 - Zasilanie bezpiecznik F6 10A
9 - PIN nr 7 w zlaczu diagnostycznym ktore znajduje sie pod komputerem. Odpowiada za korekte licznika
10 - Ladowanie
11 - Cisnienie oleju
12 - Reczny
13 - ABS
14 - Kontrolka silnika (wystepuje we wszystkich licznikach elektronicznych jesli brak wysatrczy dolozyc pin w kostce i podpiac pod ecu PIN 93)
15 - TCS
16 - Poduszka
17 - MASA
18 - VSS - PIN 58 w komputerze z kostka C159 natomiast z kostka C1159 PIN 3
19 - Do komputera PIN 31 i 35 jesli mamy kostke C1159 natomiast jesli mamy kostke C159 to podpinamy pod PIN 75 i 80
20 - PIN 1 z kostki C41 od klimatyzacji
21 - Obrotomierz
22 - Zasilanie bezpiecznik F19 10A
23 - MASA
24 - Czujnik poziomu paliwa
25 - Czujnik temperatury silnika
26 - Poziom plynu od spryskiwaczy
27 - MASA
28 - Rezerwa
29 - Kierunkowskaz prawy
30 - Swiatla drogowe
31 - Kontrola otwartych drzwi
32- PUSTY
trojan6 - 18-12-2012, 15:44
maniek86krk napisał/a: | Z jednej strony przylutuje kabelki od kostki elektronicznego licznika natomiast druga strone wloze do obu kostek z instalacji samochodowej tak zeby nie ciac oryginalnej instalacji |
Moja sugestia jest taka, abyś zrobił na kabelkach z jednej strony wtyczkę, dalej gniazdko na kabelku do płytki. Potem znowu wtyczkę na kabelku z pytki i gniazdko na kabelku dalej.
Po co?
- Mało miejsca jest w tych kablach, po co lutować na żywca jak można dokładniej pod lupą.
- Zestaw łatwo demontowalny w razie problemów.
- Będzie jak fabrycznie, jak tą płytkę zamkniesz jeszcze w jakiejś ładnej obudowie.
|
|
|