| 
				
					| Sam naprawiam - Założenie zamka na pilota
 
 lostlast - 15-04-2013, 22:52
 Temat postu: Założenie zamka na pilota
 Po krótce to po pierwsze trzeba znaleźć dobry plus, albo pociągnąć bezpośrednio z aku, albo cztero-milimetrowy gruby kabel czerwony pod skrzynką bezpieczników.
 
 Potem trzy weź kable z centralki i podłącz wedle schematu 2 w instrukcji ogólnej:
 Do tego z bezpiecznikiem czerwonego przyłącz żółty i żółto-czarny z centralki (tuż poniżej bezpiecznika) i te trzy kable podłącz do tego +12 w samochodzie (ten 4mm kabelek pod bezpiecznikami) tak żeby 1 kabelek szedł od samochodu najpierw przez bezpiecznik i potem dopiero rozgałęziały się na trzy kable i wszystkie szły do centralki.
 
 Czarny kabel z centralki podłącz do śruby po lewej pod nogami, to da nam minus czyli masę. Jak to zrobisz to centralka będzie już działać - wystarczy że wciśniesz pilot usłyszysz cykanie przekaźników w centralce.
 
 Zostanie Ci już tylko podłączenie 4 kabli (z klapą 5) tak aby centralka mogła te swoje 3 plusy przekierować np. aby coś otworzyły lub zamknęły
 
 Wszystko łączysz w przewodach w lewym słupku tak:
 
 - Do niebieskiego i do niebiesko pomarańczowego przewodu w samochodzie łaczysz kable dwa brązowe z centralki (jakkolwiek bo to kierunkowskazy tylko) - Ja zauważyłem że kolory się powtarzają czasem albo są podobne, więc możesz trafić na coś innego, natnij lekko kabelek spróbuj z przyłożonym brązowym wcisnąć guzik, zobacz czy kierunki się zaświecą, czy nie, jak nie to spróbuj inny niebieski a tego zaizoluj
 
 - Do biało-fioletowego w samochodu podłącz biało-czarny z centralki - to będzie sygnał otwarcia
 
 - Do żółto-czarnego w samochodzie daj biały z centralki - to będzie zamykać drzwi
 
 
 Możesz teraz przetestować otwieranie i zamykanie, powinno hulać.
 
 Opcjonalnie znajdź dość gruby kabelek w progu pod drzwiami kierowcy (odegnij uszczelkę i dywanik) o kolorku pomarańczowo-czarnym podepnij do tego zielony z centralki (Uwaga, tylko wtedy jeżeli Twoja centralka na zielonym daje sygnał plus 10A na 1sek - bo ja taką mam). Jak to zrobisz to po przytrzymaniu 4s klawisza drugiego kanału otworzy się klapa (niezależnie od włączonego silnika czy zamkniętych drzwi)
 
 Różowy kabelek ewentualnie poprowadź do silnika i podepnij jako plus do syrenki (jak masz) - dźwięki będzie wydawać przy uzbrajaniu.
 
 To wszystko, resztę kabli uciąć, zaizolować
 
 
 twórcy rozpiski:
 
 zygiboos
 lostlast
 
 WAŻNE
 NIE-ZAPOMNI KAŻDY CO PODŁĄCZA PONOSI SAM ZA SIEBIE  ODPOWIEDZIALNOŚĆ
 
 
 
 
 http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma3
 http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma4
 http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma2
 http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma1
 http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma5
 http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma6
 http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma7
 http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma8
 zac93 - 03-06-2013, 07:45
 
 Robiąc według tej instrukcji po podłączeniu do żółto czarnego z samochodu do białego z centralki (co powinno zamykać drzwi) przy zamkniętym samochodzie i wciśnięciu zamknij otwiera mi się bagażnik
  Coś tu chyba jest nie tak , macie jakiś schemat instalacji elektrycznej? rapart - 03-06-2013, 20:15
 
 Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś?
 zac93 - 03-06-2013, 20:58
 
 Dzisiaj tam jeszcze raz zaglądałem i zauważyłem, że są 3 wiązki i w każdej jest np. żółto czarny
  Ogarnę to jak dorwę się do lutownicy   zygiboos - 10-06-2013, 17:24
 
 Tak trzeba uważać, są kable co się powtarzają kolorystycznie w niektórych wiązkach.
 
 A do bagażnika powinien iść pomarańczowo czarny w progu kierowcy (i uwaga też są 2 podobne).
 
 Ja musiałem czasem lekko naciąć jakiś, sprawdzić, a potem zaizolować.
 pablix - 24-08-2013, 12:33
 
 Opis świetny !
 dziękuje zygiboos'owi za małe porady co do doboru centralki  oraz lostlas'owi za zebranie opisu w jedno miejsce razem ze zdjęciami
   
 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q1NVO1R4XRY[/youtube]
 
 Zasadniczo w całym połączeniu warto dokładnie czytać instrukcję - u mnie różniły się sygnały na otwieranie i zamykanie centralnego zamka i trzeba było zamienić kabelki
   zygiboos - 24-08-2013, 21:22
 
 No Fajnie że Ci się udało i widzę, że też użyłeś większych siłowników. Gratki.
 
 Ja dziś też zakładałem STIGa tylko, że w Subaru Foresterze kolegi
  ... Tam to dopiero były jaja... przekaźnik dodatkowy musieliśmy użyć bo okazało się, że jeden kabel steruje wszystkim - otwiera jak dostanie impuls minusowy ale dopiero jego przecięcie zamyka drzwi. 
 Zupełnie inna filozofia niż Fordowskie 2 kable gdzie zawsze na którymś jest stały + w zależności od stanu zamknięcia. Puma pod tym względem jest fajna bo wszystko podłączą się w jednym miejscu (a nie raz w kolumnie kierowniczej raz za bezpiecznikami raz w progu) no i nawet ma własny siłownik klapy już firmowy i wyprowadzenie drugiego kanału to w sumie najprostsza sprawa
   pablix - 25-08-2013, 15:55
 
 właśnie dlatego nigdy nie byłem wielkim fanem Subaru
   
 Ja dzisiaj pół dnia szukałem kabla który odpowiada za czujniki drzwiowe.. (czarno-zielony przy skrzynce bezpieczników jakby ktoś potrzebował)
   Pozostaje jeszcze znalezienie czujnika przedniej klapy i bagażnika.. no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu..
   
 tak czy inaczej ważne że otwieranie bagażnika z pilota działa
   Dukes - 25-08-2013, 16:43
 
 
  	  | pablix napisał/a: |  	  | no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu.. | 
 Według mnie prostsze będzie odcinanie pompy paliwa, miałem takie coś w innym aucie i działo prosto, a zarazem skutecznie
  Nie wiem jak działa alarm STIG, ale ja miałem centralkę o nazwie DOG 5E i był w nim przekaźnik który po aktywacji alarmu rozłączał styki i tym samym rozłączał zasilanie pompy paliwa. Podłączenie banalnie proste, wystarczy zlokalizować przewód zasilający pompę paliwa, przeciąć go i podłączyć się szeregowo z wiązką alaramu   pablix - 25-08-2013, 17:05
 
 
  	  | Kod: |  	  | Nie wiem jak działa alarm STIG | 
 
 również działa na przekaźniku i na takiej samej zasadzie
  muszę tylko zlokalizować kabel +12V po zapłonie i właśnie to zasilanie pompy   
 (ps.  chyba offtopic robi
  ) monż - 25-12-2013, 12:12
 
 Czy dobrze rozumiem że instrukcja dotyczy Pumy z centralką alarmu? A jak to jest jeżeli nie ma alarmu tylko centralne zamki sterowane z kluczyka? Wyczytałem gdzieś na forum że w tym przypadku siłowniki sterują sobą nawzajem.
 Bo chciałbym nabyć coś takiego:
 
   I tak się zastanawiam - schemat dolny po prawej? I gdzie szukać w tym przypadku przewodów od kierunkowskazów żeby sobie migać. Od skrzynki bezpieczników/przekaźników?
 zac93 - 25-12-2013, 17:21
 
 Kolory kabli masz opisane w pierwszym poście
  wszystkiego szukaj koło słupka przy drzwiach kierowcy   bastek - 09-04-2015, 21:36
 
 
  	  | rapart napisał/a: |  	  | Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś? | 
 do czego ten zielony gruby podlaczyc?
 
 |  | 
 |  |