To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Jak odkrecic rolke prowadzaca pasek wieloklinowy w 1.7

maniek86krk - 23-11-2013, 16:29
Temat postu: Jak odkrecic rolke prowadzaca pasek wieloklinowy w 1.7
Chcialem dzis przy okazji wymiany paska wieloklinowego wymienic tez rolke prowadzaca pasek bo lozysko juz siadlo i strasznie szumi myslalem ze bedzie to prosta operacja ale problem powstal z odkreceniem sruby trzymajacej rolke niestety jest tam dosc malo miejsca wiec wchodzi tylko mala grzechotka z nasadka 10mm meczylem sie prawie 2 godziny i sruba nawet nie drgnela pomyslalem ze moze ma odwrotny gwint ale po spojrzeniu na nowa rolke wiedzialem ze tak nie jest. Psikalem wd 40 i nic :/ Ma ktos pomysl jak ja ruszyc ?
dizaier - 07-01-2014, 11:30

Zdejmj pasek , oczywiscie lepiej bylo by miec druga osobe do pomocy .
Wskakujesz do kanału chwytasz napinacz druga osoba pomoze ci z gory sciagnac go z alternatora to raz reszte ty sciagniesz
Zabierz sie za odkrecanie rolki z kanału a nie z gory , zrobisz sie przedluzke z rurki i pojdzie:)
SIŁA x RAMIE :)

maniek86krk - 15-01-2014, 11:18

Rolka wymieniona. Niestety nie obylo sie bez ingerencji mechanika poniewaz sruba byla bardzo zapieczona. Mechanik musial odkrecic lape silnika od strony rozrzadu nastepnie dzwignal silnik maksymalnie do gory i meczyl sie chyba z godzine az wkoncu postanowil wykrecic cala lape do ktorej jest przykrecona rolka wrzucil do imadla i potraktowal przecinakiem dopiero wtedy sruba poszla. Po wymianie okazalo sie ze nadal slychac metaliczny poglos na rolkach wiec zostaje do wymiany jeszcze napinacz :/
pablix - 25-01-2014, 11:18

toś mnie pocieszył z tym mechanikiem i odkręcaniem łapy silnika ... :)
Czeka mnie niedługo taka sama wymiana i mam nadzieję, że obejdzie się bez takich operacji jak odkręcanie łapy :)

Dukes - 25-01-2014, 11:59

U mnie poszło bez problemu, proponuje tylko ją poluzować gdy pasek jest jeszcze założony. Ja użyłem wygiętego klucza oczkowego tego typu:


maniek86krk - 25-01-2014, 14:49

U mnie niestety zaden klucz ani nasadka nie sprawdzila sie. Przez 3 dni w ktorych nie jezdzilem puma psikalem odrdzewiaczem na srube i nie puscila tak to juz bywa u jednego pojdzie gladko a u drugiego juz nie
leman - 12-03-2014, 19:50

odkopie temat !

czy bez kanału ( podnośnika) da się ściągnąć i potem założyć pasek wieloklinowy ?
jakieś rady czy prawdopodobne zaskoczenia?
muszę zdemontować alternator ....

maniek86krk - 14-03-2014, 20:11

Ja robilem bez kanalu i nie mialem zadnego problemu. Odkrecasz prawe kolo podnosisz auto na seryjnym podnosniku wsuwasz sie pod nie od strony prawego kola nastepnie odkrecasz plastikowa oslone ktora ochrania pasek od dolu trzyma sie na dwoch srubach i juz masz dostep do napinacza. Zakladasz klucz na napinacz lekko go odciagasz zdejmujesz pasek i puszczasz klucz ktory zaprze sie na wahaczu trzymajac napinacz jak bedziesz chcial zalozyc pasek to odciagsz napinacz zakladasz pasek i puszczassz napinacz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group