Elektryka i oświetlenie - Problem z centralnym zamkiem
ba890 - 29-11-2013, 20:08 Temat postu: Problem z centralnym zamkiem Hej.
Mam problem z centralnym, działa tylko z kluczyka, po zakupie auta nie działał wiec wymieniłem baterie w pilocie i zakodowałem zgodnie z tym co na forum .
Działał mi 2 dni nie wiedzieć czemu nagle po prostu przestał działać próbowałem znowu zakodować i nic... na pilocie w momencie samego kodowania mrygnie dioda ale chyba zgodnie z kluczykiem powinna mrugnąć też ta czerwona koło zegarka ale niestety ona wciąż świeci stale bez mrugania tak jakby czekała na sygnał z pilota... chyba że ona ma świecić cały czas i nie musi mrugnąć? No ale wtedy powinno sie zakodować a tutaj problem chyba leży w czymś głębszym..
ar2r - 12-03-2014, 09:28
Witam...
Podepnę się pod temat.
U mnie centralny zamek przestał nagle reagować na pilota,który jest w oryginalnym kluczyku fordowskim.Gdy kluczyk wkładam do drzwi i przekręcam to wszystko jest OK,centralny zamyka i otwiera drzwi.Wymieniłem baterię ale nic nie pomogło.
Ktoś ma pomysła co to może być?
Opoya - 12-03-2014, 12:42
Być może bateria była słaba i się rozkodował. Teraz, gdy wymieniłeś baterię, pilot trzeba zakodować - metoda kodowania jest na forum.
Anonymous - 12-03-2014, 19:23
ba890, u mnie jest podobnie - wymienilem baterie, zakodowałem i przez kilka dni było oki, później pilot przestał otwierać auto, zakodowalem raz jeszcze i znowu przez kilka dni było oki az padło, tak było 2-3 razy no i dobże żarło aż paadło całkowicie, koduje i nic nie pomaga.. Nie wiem co jest grane ale ogólnie denerwuje mnie centralny i myśle nad zwykłym dokupionym alarmem z centralnym zamkiem.
ar2r - 12-03-2014, 23:02
Opoya
jak mam to zrobić bo mam pilota radiowego a na forum znalazłem opis kodowania dla pilota na podczerwień?
Opoya - 13-03-2014, 02:53
Fakt, nie zwróciłam uwagi na rocznik Pumy. Ale nie napisałeś, że to o radiowy chodzi
Sprawdź tę procedurę i daj znać czy działa:
Cytat: | 1. zamknij wszystkie drzwi, aby mieć pewność, że podczas programowania nie włączą się sprzeczne sygnały;
2. przełacz wyłącznik zapłonu z położenia I w położenie II cztery razy w ciągu sześciu sekund;
3. przełącz wyłącznik zapłonu w położenie 0;
4. rozlegnie się sygnał akustyczny i zapali się dioda LED na tablicy rozdzielczej sygnalizując uruchmienie trybu zapamiętywania i możliwość zaprogramowania nadajników;
5. w ciągu 10 sekund od poprzedniego kroku naciśnij którykolwiek przycisk na programowalnym nadajniku aż usłyszysz sygnał dźwiękowy i zacznie migać dioda LED, oznacza to, że nowy kod nadajnika został pomyślnie odebrany;
6. po każdym zaprogramowaniu urządzenie pozostaje w trybie programowania przez kolejnych 10 sekund do czterech razy;
7. aby zarogramować dodatkowe nadajniki powtórz krok 5;
8. system wyjdzie z trybu zapamiętywania po przełączeniu wyłącznika zapłonu w położenie III, gdy nie zostanie zaprogramowany żaden nadajnik w ciągu 10 sekund lub po zaprogramowaniu czterech nadajników;
9. nieprawidłowa procedura nie ma wpływu na zachowane kody / po pomyślnym programowaniu akceptowane będą tylko ostatnio zaprogramowane nadajniki. |
Nie do końca jest to dobrze opisane, ale nie ja jestem autorem. Najważniejsze, by zadziałało.
ar2r - 13-03-2014, 11:27
Fakt,zapomniałem ...
ale najważniejsze,że podany przez Ciebie sposób zadziałał.Obyło się bez żadnych problemów.Całość trwała ok.30 sek.Centralny pięknie śmiga.
Dzięki.
Można tą metodę wrzucić do działu "Sam naprawiam" w jakimś osobnym wątku?
Opoya - 13-03-2014, 15:06
Cieszę się, że się udało
Tak, skoro metoda jest sprawdzona, to wrzucę ją tam.
Anonymous - 13-03-2014, 20:30
A ja nadal nie wiem co z moim pilotem jest nie tak buuuu
Natalieeer27 - 02-07-2014, 23:27
Mój problem z centralnym jest troszkę skomplikowany... Wygląda tak:
żeby otworzyć Pumkę trzeba przekręcić kluczyk w drzwiach pasażera, na początku (dwa tygodnie temu) centralny mielił sobie i otwierał wtedy też drzwi kierowcy. Nagle przestał... Teraz żeby wsiąść za kierownicę muszę otworzyć drzwi pasażera i od środka odblokować drzwi kierowcy.
żeby samochód zamknąć muszę zablokować od środka drzwi pasażera, a następnie zamknąć kluczykiem drzwi kierowcy.
Czasem centralny przypomni sobie że jakoś tam powinien działać i kiedy drzwi kierowcy są zamknięte i zablokowane zatrzaskując drzwi pasażera bez użycia kluczyka centralny mieli i zamyka je.
W którymś temacie wyczytałam, że może to być siłownik zamka. Wydaje mi się jednak, że coś tam jeszcze nie działa tak jak powinno, zwłaszcza dlatego, że centralny nie zawsze chce zareagować.
Dodam do tego, że przeglądając tematy związane z kodowaniem kluczyka zauważyłam, że mój kluczyk różni się od pozostałych. Moja Pumka jest z 1997r, ale przy lampce nie ma stacji IrDA, więc domyślam się, że kluczyk jest na radio. Chciałabym go zakodować po naprawie zamków, ale nawet nie wiem ktorym sposobem próbować
Załączam jego zdjęcie i proszę o jakieś podpowiedzi:
Opoya - 02-07-2014, 23:48
Kluczyk nie jest na radio, to kluczyk-latareczka. Czerwona kropka to zaślepka transponedra immobilisera, niezbędnego do odpalenia samochodu.
Od strony grotu powinna być żaróweczka, a naciśnięcie kropkowanego przycisku powinno włączyć latareczkę, o ile sprawna jest bateria i żaróweczka.
Skoro masz takie problemy z centralnym, potrzebne jest IMO rozmontowanie i wyczyszczenie zamków. A do tego przydałby się dobry mechanik. Zapytaj co sądzi na ten temat darpuslo. Zamki to jego profesja.
Natalieeer27 - 02-07-2014, 23:51
czyli jedyna nadzieja na centralny z pilota to założenie alarmu?
a po co są na nim 3 przyciski?
Opoya - 02-07-2014, 23:56
Przecież na zdjęciach Twój kluczyk nie ma trzech przycisków.
Chyba, że masz inny. Zobacz tu:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=22015#22015
Jest tam zdjęcie pilota radiowego. Radiowy ma trzy przyciski, jeden służy do otwierania, drugi do zamykania (i podwójnego ryglowania) samochodu, trzeci do otwierania bagażnika.
Natalieeer27 - 02-07-2014, 23:58
Nie nie, właśnie tamten temat czytałam.
Na pierwszym zdjęciu okrągły dość duży - wciska się
Na drugim zdjęciu prostokątny z prawej strony i mini logo Fora - oba się wciskają
Opoya - 03-07-2014, 00:06
Pierwszy, duży, okrągły - włączanie latareczki.
Drugi z logo Forda - to blokada odczepiania części kluczyka, tej z latarką. Przy mocniejszym wciśnięciu całą część z dużym przyciskiem można odłączyć od części z grotem. Np. w celu wymiany baterii.
Aha, trzeci, prostkokątny to część latareczki, nie jest to przycisk.
|
|
|