To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - obroty + sprzeglo i jest ok dziwna sprawa

lostlast - 03-05-2014, 23:03
Temat postu: obroty + sprzeglo i jest ok dziwna sprawa
Ford Puma 16v 90ps silnik
mam mały problem myślałem ze dam rade ale się nie udało

obroty mi trochę warują tzn
jak wrzucam na jałowy bieg obroty idą powyżej 2tys jak wcisnę sprzęgło spadają na du
jak stoję na czerwonym świetle albo parkuje i wybije bieg muszę ponownie wcisnąć
sprzęgło żeby obroty spadły, a jak jadę na jałowym biegu muszę co rusz wciskać sprzęgło żeby obroty spadały jak na filmie widać

http://youtu.be/VPk_GOrjDLw

poprawiony link

Dukes - 04-05-2014, 08:42

Link do filmu co prawda nie działa ale po objawach to zawór bocznikowy wolnych obrotów czyli tzw. silnik krokowy. Wykręć, umyj w benzynie, załóż na nowo i zrób reset oraz samoadaptację komputera. Jak nie pomoże to wymień na nowy.

Tylko proszę nie pytaj jak zrobić reset, jest szukajka od tego :P

lostlast - 04-05-2014, 11:36

silnik krokowy nowy przepustnic wyczyszczona reset już robiłem
nawet obd sprawdzone feler P117 (P1117 ECT sensor intermittent Click Here for help diagnosing coolant sensor faults P1117 Czujnik ECT przerywanego Kliknij tutaj, aby uzyskać pomoc diagnozowania usterek czujnika chłodziwa)

ten bocznikowy co to albo gdzie jest ???


a ta samo adaptacja compa jak się robi ???

film poprawiłem już działa

tusia8510 - 04-05-2014, 15:50

Dukes Ci przecież napisał , że zawór bocznikowy w pumie to tak zwany inaczej silniczek krokowy.

BTW ja mając takie objawy jak Ty, miałam "walnięty" czujnik położenia przepustnicy, czujnik powietrza zasysanego w kolektorze ssącym + wymieniony był przepływomierz bo też komp coś w nim pokazywał.

lostlast - 04-05-2014, 17:20

tak napisał ale mój czujnik krokowy jest nowy
i co by miała przepustnica tzn czujnik
z wiazane ze jak wcisnę sprzęgło obroty idą na du
wogle zaczęło się od tego ze jak dojeżdżałem do ampli jak auto stanęło to obroty zeszły na du jak auto stanęło i już się nie poruszało

[ Dodano: 07-09-2014, 11:20 ]
ok wina była gdzie indziej wężyk pod kolektorem był popsuty miał wszędzie wciśnięte dziury jak by się zassał było głośno słychać syczenie powietrza
po wymianie było super żadnych dolegliwości jak nowy :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group