Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Nierówna praca silnika, wysokie obroty
Grac - 13-03-2015, 14:13 Temat postu: Nierówna praca silnika, wysokie obroty Witam,
świeżo kupiona Puma, niestety "serwisowana" przez pana kazia i miecia, klasyczne druciarstwo, będę próbował doprowadzić ją do porządku.
Na pierwszy ogień wysokie obroty: silnik po odpaleniu trzyma obroty w okolicy 1500 i nie schodzą poniżej 1000, mocno przebiera. Przy przełączaniu biegów obroty nie spadają, na dojeździe do skrzyżowania potrafią podnieść się do 5-6 tyś i muszę zgasić silnik, żeby go nie uszkodzić, czasem pomaga wciśnięcie sprzęgła, wtedy obroty spadają. Silnik nie reaguje na odłączenie przepływomierza, cewka, kable i zawór bocznikowy (bez autoadaptacji, o tym przeczytałem dopiero dziś) podmienione ze sprawnego auta, wszystko to bez rezultatu.
Na szrocie kupiłem przepływomierz, podobno od Pumy 1.7, o numerze 96FP-12B579-AB wraz rurą dolotową, w aucie jest zamontowany 93BB-12B579-BA / AFH60-02A, ten przepływomierz ma większą średnice, jest metalowy, ma kostkę na 5 pinów, już go ktoś reanimował, plastiki są poklejone... Na rurze dolotowej zamontowany jest BLOS i średnica oryginalnego węża nijak nie pasuje.
Czy możecie sprawdzić w swoich bolidach jakie symbole mają wasze przepływomierze? Spróbuję kupić i założyć sprawną przepływkę taką, jaka była założona w aucie, jeśli to nie pomoże to nie mam pojęcia co dalej.
Edit
Przeglądam alle... w celu kupna obudowy filtra powietrza i na jednej fotce jest zamontowany metalowy przepływomierz
http://img10.allegroimg.p...9/42/5093494272
Edit2
Dzięki za zainteresowanie tematem!
Podjechałem na szrot, kupiłem właściwą przepływkę, wyszorowałem ją i nadal to samo, cały czas jakby na ssaniu chodził, na wolnych obrotach trzyma 1400-1500 obrotów. Dodatkowo podejrzewam, że ktoś usunął termostat. Musze kupić elm'a i sie podłączyć.
sharky - 13-03-2015, 14:43
Numer fabryczny przepływomierza do Pumy:
- 1,7 to: 93BB-12B579-BA (metalowy)
- 1,4 to: 96FP-12B579-AB (plastikowy)
tomcio - 13-03-2015, 16:36
Mam sprawną przepływkę na handel do Pumy 1,7 Z resztą rzuć okiem - http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=195956#195956
Zacznij szukać usterki od podłączenia auta pod jakiś skaner/komputer, i odczytu błędów.
Dukes - 13-03-2015, 18:57
Jak jesteś w stanie dojechać do Pniew, to zapraszam na diagnostykę Tak jak tomcio pisze, trzeba zacząć od odczytania kodów błędów.
Anonymous - 13-03-2015, 19:43
Grac zacznij od dopięcia aku na 30 min i zrobienia porządnie adaptacji tym bardziej że była zagazowana i może nałapała błędów (instrukcja na forum). Ostatnio jechałem moją byłą pumą którą sprzedałem pół roku temu, byłem w szoku, przy zmianie biegów podbijała obroty do 3,5 tyś, na wolnych też miała dużo za duże i się bujały. Okazało się że zimą padł im aku i próbowali go kopać z kabli, chyba się nie udało i został kopnięty prostownikiem i od razu jazda, nałapał błędów. Po zresetowaniu i porządnej adaptacji śmiga aż miło, może warto zacząć od rzeczy najprostszych
Yojimbo - 13-03-2015, 22:14
To na pewno nie przepływka, spróbuj odłączyć czujnik VSS.
tomcio - 14-03-2015, 09:45
Po co? Przecież trzeba odczytać błędy wtedy będzie wszystko wiadomo. Albo prawie wszystko.
Grac - 15-04-2015, 16:16
Znajomy mechanik się poddał, silnik nadal nie pracuje tak jak powinien, kieszeń lżejsza o kilka banknotów.
Pierwszy błąd który wyskoczył był związany z fazami rozrządu, wg mechanika trzeba wymienić rozrząd, powinno pomóc, niestety nie pomogło. Następnie po pojawiających się błędach wymieniono 3 różne zawory bocznikowe, 2 przepływki i czujnik/potencjometr położenia przepustnicy TPS.
Auto dziś odebrałem z warsztatu, prawdopodobnie uszkodzony jest sterownik silnika, czy trzeba kupować sterownik plus kluczyki czy wystarczy sam sterownik plus kodowanie immo?
WieSiu - 15-04-2015, 18:08
Najlepiej sterownik z kluczykami dwoma,to dodasz sobie potem swój do listy. Ewentualnie dokodowanie przez komputer,ale mało kto to robi. Możesz też sobie zrobić nowy kluczyk i przełożyć pastylki z tych kluczy co dostaniesz razem z kompem
|
|
|