To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - kontrolka otwartych drzwi

tusia8510 - 24-07-2012, 12:26

Nio ten u mnie działa. Wyczytałam, że w innych fordach czujnik otwarcia drzwi jest w tym ryglu:

http://allegro.pl/ford-pu...2494674972.html

w pumiaku też ?

trojan6 - 24-07-2012, 12:27

przemek30 - na 100% to nie ten czujnik!
przemek30 - 24-07-2012, 12:35

no to dowiedziałem sie czegoś nowego bo byłem święcie przekonany ze to ten czujnik , hmmm czyli defakto jeśli nie można dojść dlaczego świeci kontrolka i padnie gdzieś w ryglu drzwi to jest grubsze motanie :/ a myślałem ze łatwo pójdzie.

Ps. to w sumie sprzedawca sam nie wie co sprzedaje :/

trojan6 - 24-07-2012, 12:45

przemek30, też byłem święcie przekonany. Kilka dni temu przerabiałem tą kontrolkę z autoelektronikiem i dowiedziałem się co i jak.

Czujnik siedzie gdzieś w środku:


Niestety, nie przyjrzałem się gdzie dokładnie :/

przemek30 - 24-07-2012, 12:52

Cytat:
trojan6


Dzieki , mam cichą nadzieje ze to jednak może ten czujnik pod maska bo tam łatwiej z nim motać niż rozbierać zamki czego na bank mi sie robić nie będzie chciało i skończy się na tym ze wywalę żarówkę :) Chyba ide powalczyć z tym...

tusia8510 - 24-07-2012, 12:57

Próbuj te procedurę testową uruchomić, mi nie za każdym razem sie udaje , ale po kilku próbach działa.
trojan6 - 24-07-2012, 13:00

Nie wiem czy tak można ale wkleję:

http://forum.fordclubpols...+otwarcia+drzwi

Ludzie polecają wd40 do zamka kilka razy co kilka dni i przechodzi (o ile to styki zaśniedziałe)

tusia8510 - 24-07-2012, 13:24

Ide psikać :D
przemek30 - 31-07-2012, 16:13

Tak w sumie pare dni sie nie odzywałem ale was zaskoczę w kwestii tych czujników.

sprawdziłem u siebie i jest tak ze ten wciskany czujnik u mnie nic nie robi, a za dźwięk niezgaszonych świateł odpowiada czujnik w drzwiach (w zamku) a z kolei u koleżanki jest tak jak mówicie ze dźwięk niezgaszonych świateł i lampka gaszona jest przez ten bolec w drzwiach ale u niej z kolei w ogóle nie pali sie lampka otwartych drzwi , widać ktos tez miał problem i wyciągnął żarówkę albo odłączył..

Czujniki (bolce) u siebie sprawdziłem i na pewno sa ok bo idzie przez nie napięcie, światła mi nie migają przy otwieraniu i zamykaniu , żarówka u góry nie gaśnie po zamknięciu drzwi i nie mogę zrobić testu czujników no i oczywiście pali sie lampka otwartych drzwi.

Tak jak z bratem myślimy ze może padł moduł komfortu bo to on zdaje sie odpowiada za takie właśnie pierdoły. (gdzie on sie znajduje i jak go sprawdzić ?)

Ogólnie zapalona lampka specjalnie mi nie przeszkadza a wszystko inne śmiga bez problemu ale ze zacząłem temat to może dojdę do jego rozwiązania :)

tusia8510 - 31-07-2012, 16:20

przemek30 tutaj jest o module http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=93967#93967

i wcześniej w tym temacie temacie, w którym właśnie piszemy, też ;)

Mietek21 - 08-11-2012, 23:10

Delikatnie odświeżę temat i pewnie trochę w nim zamieszam. Zacznę od tego, że postanowiłem dowiedzieć się czemu kilka z ikonek na moim liczniku nie świeciło m.in. ta od otwartych drzwi. Auto z 99 roku z zegarami elektronicznymi.
Wymontowałem i rozebrałem licznik na czynniki pierwsze.


Uploaded with ImageShack.us
Okazało się że jedną diodę (tą od ABS'u) ktoś wyrwał bo łatwiej pewnie było to zrobić niż usunąć usterkę, diody od BTCS i check'u nie było odkąd wyjechała pumka z fabryki, dioda od drzwi jest podpięta w liczniku, fizycznie jest sprawna, ale nie reaguje na otwarcie jakichkolwiek drzwi (lampka w podsufitce działa i reaguje na krańcówki przy zawiasach). Co za tym idzie muszę mieć to ustrojstwo gdzieś przy zamkach jak wyżej opisujecie, ale zupełnie mi to nie pasuje. Z tego co sprawdzałem to alarmu nie mam (nie mrugają kierunki gdy zamykam drzwi w sposób opisany w instrukcji), nie mam podwójnego ryglowania, a centralny działa na wszystko na co ma działać normalnie, wiec idąc tym tokiem myślenia w zamkach czujniki też powinny być sprawne, albo gdzieś indziej jest jeszcze coś co odpala tą diodę.
Elektronik do którego zawiozłem licznik, by wlutować diodę powiedział, że na jeden z pinów od kostki licznika (już nie pamiętam który) ma przychodzić masa z krańcówki.
Zaznaczone przez elektronika piny (to był chyba ten w dolnym rzędzie):

To teraz mi powiedźcie czy jest ta sygnalizacja czy też nie?
P.S. Czy BTCS występował w każdej pumie czy była to opcja bo nie wiem czy to mam skoro nie było diody i czy ktoś jeszcze nie ma w silniku 1.4 sygnalizacji checkengine?

sharky - 09-11-2012, 13:25

Z tego co wiem, jeżeli Puma nie ma fabrycznego alarmu to nie ma też kontrolki otwartych drzwi. Tak było też u mnie, kiedy kupiłem Pumę miałem centralny zamek ale zamykany kluczykiem (nie na pilota) i podwójnego ryglowania ani alarmu nie miałem. Potem założyłem sobie alarm i centralny zamek z pilota.

Ja mam Pumę ze starszymi licznikami, też 1,4 98 rok i w liczniku w kontrolce BTCS nie miałem żaróweczki. Po wkręceniu żaróweczki w to miejsce kontrolka się zapala ale BTCSu nie mam, taka wersja Pumy, nie wszystkie chyba to miały. Co do BTCSu pisaliśmy o tym tutaj :arrow: http://klubpumy.pl/viewto...er=asc&start=15

Mietek21 - 09-11-2012, 18:28

sharky, a masz kontrolkę check'u? Bo u mnie producent chyba zapomniał o tym :smile: Bardzo mnie to zdziwiło, że autko tak napakowane elektroniką nie ma takiej kontrolki. Miałem kiedyś astrę z 92 roku i miała check, a tu zonk :grin:
sharky - 09-11-2012, 20:24

Nie mam i wydaje mi się, że stare zegary nie posiadają kontrolki check'u.
trojan6 - 09-11-2012, 20:51

Mietek21
Jaką wersję modułu komfortu masz i czy sprawdzałeś czy masz wszystko podpięte do niego?
Masz "pipek" na środku pasa przedniego, pod maską??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group