To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Termostat

Opoya - 19-05-2011, 13:11

Nawet jeśli auto stoi w miejscu, wskazówka nie ma prawa wejść na czerwone pole.
Sprawdź czy działa dmuchawa przed silnikiem i czy działają jej oba biegi.

Mr.Jay - 20-05-2011, 11:03

sprawdziłem jeszcze raz wskaźnik temp. silnika i wskazówka nie wskoczyła jednak na czerwone pole, była za L ,ale mieściła się w miarce choć naprawdę w końcowym jej fragmencie także niby wszystko ok A powiedźcie mi jedno po wył. silnika dmuchawa ma chodzić jeśli przed wył chodziła czy nie?
Słoodzik - 21-05-2011, 07:22

Ma nie chodzić.
Anonymous - 21-05-2011, 09:55

W moim przypadku najdalej wskazówka wyszła PRZED L. Czyli sporo rezerwy zostawało.
Zawsze możesz w takiej sytuacji włączyć klimę, automatycznie załączy się wiatrak na 2 biegu.

Mr.Jay - 22-05-2011, 17:08

ok dziękówa za pomoc, ale i tak mam teraz na dniach wymieniac rozrząd z pompą wody, także płyn chłodniczy, może coś sie poprawi.
WieSiu - 23-05-2011, 09:07

Franek napisał/a:
Zawsze możesz w takiej sytuacji włączyć klimę, automatycznie załączy się wiatrak na 2 biegu.


ciekawe... klima wlacza wiatrak na stale na 1 bieg, 2 bieg wlacza sie dopiero jak cisnienie w ukladzie klimatyzacji osiagnie wysoki poziom.

daro85 - 30-04-2012, 15:16

witam. Trochę odświeżę temat. Niestety i mnie dopadł problem z termostatem. Wczoraj nagle wskazówka zaczęła się przemieszczać w stronę czerwonego pola. Zdążyłem dojechać do domu bo miałem na szczęście blisko. Po ogledzinach już wiedziałem na 99,9 % że to termostat bo chłodnica zimna a wiatrak nie mógł wychłodzić silnika. Dziś rano obdzwoniłem wszystkie sklepy ale lipa , bo nigdzie nie było na stanie termostatu do pumexa. Dopiero serwis Forda mnie uratował bo mieli 1 sztukę- koszt 40 zł. Ledwo dojechałem do mechanika ( chociaż to tylko 6 km) ale nawiew na gorące pow. i jakoś dojechałem na piątym biegu bez gwałtownego przyspieszania.
Niestety tak jak myslałem to ja musiałem mechanikowi powiedzieć gdzie jest termostat bo nie miał zielonego pojęcia :razz: on obstawiał drugą stronę silnika. Trochę mu było głupio jak się okazało że to ja miałem rację :mrgreen: po założeniu termostatu jeszcze z godzinę nam zeszło na odpowietrzaniu układu bo nie miałem ogrzew. w kabinie. Ale w końcu się udało. Teraz wskazówka stoi nieruchomo po środku skali i ani drgnie dalej, co bardzo mnie cieszy :grin:
tylko cena za wymiane wydaje mi się wygórowana bo 80zł, czyli więcej niż za org. termostat + 2 l płynu(60 zł)
Jeśli się mylę że to dużo to proszę o słowa otuchy że nie przepłaciłem
Zresztą to i tak nie ważne, ważne że puma jest już zdrowa i śmiga aż miło.
pozdro

Damianos - 30-04-2012, 17:48

ja tez musiałem pokazać gdzie jest termostat :smile:

ale za wymianę zapłaciłem trochę mniej - 50 zł.

Anonymous - 30-04-2012, 22:35

daro85,
mało nie dałeś, ale dramatu nie ma, dostęp do niego nie jest najlepszy

sharky - 01-05-2012, 10:41

daro85, 80 zł + 60 zł za płyn, czyli razem 140? :>
Gracjan - 01-05-2012, 10:52

Dołączę się do tematu. Ostatnio miałem problem w zimie. Temp była przy dolnej kresce. Tydzień temu wymieniłem termostat i teraz jest odwrotnie. Jak trochę pojeżdżę to temp wskakuje mi na czerwoną kreskę, ale żadne kontrolki się nie zapalają, ze coś się dzieje. Bo długim czasie temp zaczyna spadać i jest na połowie. To chyba nie jest normalne. Pomóżcie :P
daro85 - 01-05-2012, 11:05

żle mnie zrozumieliście 80 zł wymiana + 60zł (termostat + 2l płynu :mrgreen:
Mam nadzieje że to już wszystko jesli chodzi o układ chłodzenia, bo już w tym roku od lutego wymieniłem zawór nagrzewnicy, zbiornik płynu chłodz., nowy płyn i termostat :mrgreen:

Gracjan - 01-05-2012, 11:26

Dołączę się do tematu. Ostatnio miałem problem w zimie. Temp była przy dolnej kresce. Tydzień temu wymieniłem termostat i teraz jest odwrotnie. Jak trochę pojeżdżę to temp wskakuje mi na czerwoną kreskę, ale żadne kontrolki się nie zapalają, ze coś się dzieje. Bo długim czasie temp zaczyna spadać i jest na połowie. To chyba nie jest normalne. Pomóżcie :P
daro85 - 01-05-2012, 11:46

a jaki kupiłeś, orginał czy zamiennik???? bo zamienniki czasem wadliwie działają. wygląda mi na to że termostat się przycina i dopiero potem w całości się otwiera. Weź sprawdz sobie chłodnice czy jest ciepła jak masz temp na czerwonej kresce. wentylator się włącza????
Gracjan - 01-05-2012, 11:59

Jest to jakiś francuski zamiennik vernet. Wentylator działa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group