Nadwozie, podwozie i wnętrze - guma pod przedni zderzak 
						
												 Qszysiek - 16-05-2009, 20:52
  Ja mogę odsprzedać, mam dwie więc jedna mi leży i się marnuje  
												 robertpuma1910 - 25-06-2009, 10:31
  Wczoraj jeździłem w nawałnicę po drogach a  raczej rwących rzekach i guma pod zderzakiem po bokach mi sie oderwała. Trzyma się tylko na przodzie. Wie ktoś jak ją przymocować? Widzę w gumie dziury. Pytanie czy jakies zatrzaski odpadły czy może są one na trwałe w zderzaku i należy tylko zapiąc ponownie?
												 Słoodzik - 25-06-2009, 14:57
  W zderzaku od wewnętrznej strony masz wystające zatrzaski, tak więc wystarczy tylko naciągnąć trochę gumę i trafić otworkami w gumie na te odstające wypustki. I śmigasz dalej  
												 sharky - 25-06-2009, 18:09
  Gumę wciskasz normalnie w swoje miejsce w zderzaku ale żeby nie spadała musisz mieć takie metalowe zatrzaski, które wciskasz na te plastikowe wypustki zderzaka po wsunięciu gumy.
												 Słoodzik - 25-06-2009, 23:17
  Ja nie mam metalowych zatrzasków u siebie i jakoś guma nie spada. I potrzeba siły, żeby wyjąć gumę z zaczepu.
												 CikCiak - 26-06-2009, 06:05
  Ja też nie mam metalowych zacisków. Trzyma się u mnie jak u Słoodzika.
												 sharky - 26-06-2009, 10:01
  To ja nie wiem jak Wam się ta guma trzyma nasunięta tylko na same plastikowe wypustki wystające ze zderzaka. Ja mam oryginalne metalowe spinki, dokupowałem chyba 4 w ASO i pamiętam jak powiedziałem w serwisie o co mi chodzi pan znalazł spinki bez problemu w programie komputerowym. Więc spinki fabrycznie od nowości powinny się tam znajdować.
												 delaveine - 26-06-2009, 12:19
  robertpuma1910, zajrzyj tutaj:
 
http://klubpumy.pl/viewto...ghlight=#115108
												 sharky - 26-06-2009, 13:07
  O właśnie na te plastikowe wypustki ze zderzaka, w które sa powkręcane wkręty nasuwa się te metalowe spinki, które powinny być tam fabrycznie.
												 Słoodzik - 27-06-2009, 01:53
 
  	  | sharky napisał/a: | 	 		  | To ja nie wiem jak Wam się ta guma trzyma nasunięta tylko na same plastikowe wypustki wystające ze zderzaka. | 	  
 
 
Trzyma się siłą grawitacji hehe    A tak na poważnie... zagłębiłem się troszkę w temacie i wszystko zależy od gumy jaką masz zamontowaną pod zderzakiem. 
 
A mianowicie... Gumy występowały w dwóch wersjach. Jako oryginał i zamiennik. 
 
W przypadku zamiennika otwory w gumie są troszkę większe, przez co występuje luz i dlatego też zostały przewidziane do tej wersji gumy zatrzaski zabezpieczające. Wersja oryginalna nie potrzebuje takiego gadżetu, gdyż otworki ma mniejsze i kikuty ze zderzaka wchodzą dosłownie na wcisk. 
 
 
Tak więc wygląda na to, że Puma CikCiak i Moja mają fabryczne zderzakowe gumy i jakieś metalowe zatrzaski są nam całkowicie obce     
 
 
Info na ten temat uzyskałem od jednego z niemieckich ASO Forda.
												 CikCiak - 27-06-2009, 09:25
  Ja się musiałąm sporo namęczyć, aby wsadzić część plastiku w ten otwór w gumie pod zderzakiem. Musiałam trochę ją naciągnąć aby weszła  
												 sharky - 27-06-2009, 09:49
 
  	  | Słoodzik napisał/a: | 	 		  | A mianowicie... Gumy występowały w dwóch wersjach. Jako oryginał i zamiennik. | 	 
  	  | Słoodzik napisał/a: | 	 		  | Info na ten temat uzyskałem od jednego z niemieckich ASO Forda. | 	   Dziwne... Ja wiem, że mam oryginalną gumę i jak dokupowałem metalowe spinki to na rysunku z częściami w serwisie forda normalnie występują, po prostu powiedziałem o co mi chodzi koleś spojrzał w kompa, spisał numer katalogowy, poszedł na zaplecze i przyniósł tylko 2 bo więcej akurat nie mieli, resztę sprowadził mi z niemiec na zamówienie. Więc nie sprawdza się w ogóle Twoja teoria.     	  | Słoodzik napisał/a: | 	 		  | W przypadku zamiennika otwory w gumie są troszkę większe, przez co występuje luz i dlatego też zostały przewidziane do tej wersji gumy zatrzaski zabezpieczające. | 	   U mnie nic luzu nie ma ale oczywiste jest, że jakbym nie miał spinek to zahaczając gumą o krawężnik np. przy parkowaniu zesunęłaby się ona z tych plastikowych kikutów wystających ze zderzaka, na które guma jest tylko nasunięta.  	  | Słoodzik napisał/a: | 	 		  | Tak więc wygląda na to, że Puma CikCiak i Moja mają fabryczne zderzakowe gumy i jakieś metalowe zatrzaski są nam całkowicie obce | 	   Prędzej powiedziałbym, że ktoś w jakimś celu ściągał u Was gumę albo poprzedni właściciel dokupił gumę i zamocował ją tylko na wcisk na te kikuty nie używając do tego fabrycznych spinek. Sam sobie tych spinek nie wymyśliłem a koleś w serwisie Forda też ich nie dorysował na schemacie w Paint'cie i nie nadł im numeru katalogowego.  
												 Słoodzik - 27-06-2009, 12:00
  Powiedziałem to czego dowiedziałem się z niemieckiego aso. I nie jest to moja teoria, tylko osoby która na codzień zajmuje się częściami zamiennymi do fordów. Poza tym nie każdy serwis pracuje na tym samym systemie i nie ma tego samego dostawcy części, tak więc bardzo możliwe że w przypadku Twojego pracownik miał dostęp tylko do aplikacji gdzie występował tylko jeden rodzaj gumy. W przypadku tego aso mieli dostęp zarówno do  oryginałów jak i zamienników. I jeszcze ważna informacja. Skoro uważasz, że masz oryginalną gumę masz również na nim wybite logo Forda. W moim przypadku logo występuje w 3 miejscach. 
 
 
 	  | sharky napisał/a: | 	 		  | U mnie nic luzu nie ma ale oczywiste jest, że jakbym nie miał spinek to zahaczając gumą o krawężnik np. przy parkowaniu zesunęłaby się ona z tych plastikowych kikutów wystających ze zderzaka, na które guma jest tylko nasunięta.  | 	  
 
 
W moim przypadku zahaczając o krawężnik guma pozostaje nadal na swoim miejscu i nie wypada z kikutów. Jeśli będziesz na zlocie zobaczysz jak wygląda to u mnie i dokonamy porównania z Twoją wersją  
												 sharky - 27-06-2009, 13:31
  W tym serwisie Forda gdzie kupowałem spinki mają tylko oryginalne części. Zamienniki to kupuje się w zwykłych sklepach motoryzacyjnych a nie u autoryzowanego dealera, przynajmniej w tym przypadku.    
 
 
http://klubpumy.pl/viewto...ghlight=#115108 W tym temacie są zdjęcia zamocowanej gumy, mam tak samo tyle, że na oryginalne spinki a nie na wkręty, a tam gdzie są śruby są oryginalne czarne wciski.    W wolnej chwili i przy okazji dostępu do kanału zrobię fotki.    Tymczasem zamieszczam fotki jak wygląda spinka:
 
     
												 Słoodzik - 27-06-2009, 18:47
  W większości serwisów dostępne są zarówno części oryginalne jak i ich zamienniki, które posiadają aprobatę producenta, czyli spełniają wymogi rozporządzenia GVO. Tak więc klient ma wybór które części będzie montował w aucie. 
 
 
Co do gumy to z mojej strony temat uważam za zamknięty. Prawdą jest że mamy inne gumy u siebie w autkach, a sprzeczanie się która jest oryginalna do niczego dalej nie prowadzi. 
 
Najważniejsze że się trzymają i ich nie zgubimy, to się liczy     
 
 
Jeśli będzie możliwość porównania naszych części w realu to tak zrobimy   
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |