To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Trzęsienie kierownicą przy 120km/h

bania - 02-04-2008, 11:00

tomcio napisał/a:
Na koleinach to i przy 195 znosi...


święte słowa tomcio, ja mam 195 i też mi się tak dzieje

Dietih - 02-04-2008, 16:54

Mi jak drżała kiera to było przede wszystkim prostowanie felg ale tez jednicześnie opona zniekształcona :evil:
a innym razem drżeniu winna była końcówka drążka kierowniczego
ale na pierwszy ogień wziałbym opony i felgi no i pierścienie centrujące :cool:
pozdro

Anonymous - 02-04-2008, 18:58

Tak ja pisza poprzednicy. Sprawdz opony. Felgi jesli były by krzywe to ciezko było by je w ogole wywazyc. No i wazna sprawa o ktorej wiele osob zapomina to pierscienie centrujace (jak pisze Dietih). Choć przy tym przypadku bicie byś miała przy wyzszych predkościach.
nomka - 02-04-2008, 20:36

Mi też drży czasem powyżej 100. Mechanik obejrzał felgi i za głowę się złapał - krzywe jak...
Pewnie powybijane na dziurach...
Ale u Ciebie to może jakaś wada fabryczna? Ale dobrze masz rozmiar dopasowany, prawda?

Opoya - 03-04-2008, 02:29

Pusia zakładała koła u mojego znajomego oponiarza. Jeśli potrzebne byłyby pierścienie centrujące, na pewno by zwrócił na to uwagę (ja właśnie od niego się dowiedziałam o potrzebie ich założenia do moich letnich kół).
Jeśli drżenie występuje tylko przy hamowaniu - najprawdopodobniej winne są tarcze.
Jeśli nie tylko, to oprócz samych kół i ich wyważenia (choć sądzę, że to akurat jest zrobione dobrze, gościu jest dość drobiazgowy i wydaje mi się mało prawdopodobne, by założył krzywą felgę), trzeba sprawdzić zawieszenie. Końcówki drążków, przeguby. Jest jednak jedna uwaga - przy tym rozmiarze niestety czuje się wszystko. Nierówności drogi, jak i nawet częściowe zużycie elementów zawieszenia.

Pusia - 05-04-2008, 14:00

Opoya napisał/a:
przy tym rozmiarze niestety czuje się wszystko
:sad:
Snaco - 07-04-2008, 21:04

na pocieszenie powiem ze jestem w trakcie zmiany tarcz..... bo jeszcze chwila i uwierzę że mam bardzo zaawansowanego parkinsona.... :mrgreen: . Co do opon.....szerokie na pewno wyglądają lepiej..... ale im szersza tym gorsze prowadzenie.... A na naszych drogach jak ktos nie ma dobrego bicepsa....to niech nie podchodzi...
Anonymous - 29-04-2008, 19:05

Snaco napisał/a:
na pocieszenie powiem ze jestem w trakcie zmiany tarcz..... bo jeszcze chwila i uwierzę że mam bardzo zaawansowanego parkinsona.... :mrgreen: . Co do opon.....szerokie na pewno wyglądają lepiej..... ale im szersza tym gorsze prowadzenie.... A na naszych drogach jak ktos nie ma dobrego bicepsa....to niech nie podchodzi...


Święta prawda ja kupiłem pume niedawno były założone 215/40/16 pierwsze kilka dni to niemały wysiłek po 30km bolała mnie ręka ,zacząłem się zastanawiać nad siłownia,nikomu 215 nie polecam większe mordowanie sie z każdą koleina (dobrze ze barierki sa oddalone od drogi) niż przyjemność z jazdy:mrgreen: nie mówiąc o próbie zaparkowania :mrgreen: :mrgreen: to dopiero były jazdy


P.S. obecnie szukam opon na felgi 16 zastanawiam sie nad 205/40/16 bądź 205/45/16 ale majac takie perypetie z 215 chyba jednak opadne do 195/40/16 :wink:

Opoya - 29-04-2008, 22:49

Jeśli 16" to 205/45, pozostałe są za małe, 205/40 są wprawdzie tylko o 0.98% miejsze niż zalecane, ale zasadniczo nie powinno się zakładać mniejszych. W przypadku 195/40 jest jeszcze gorzej, bo różnica wynosi już -2.43%, dodatkowo dochodzi szukanie felg o wysokości 16 i szerokości takiej, by 195 nie była za mała. 7x16 jest za szeroka.
Dla 205/45 też jest różnica, ale na plus, czyli są większe o 2.52% i jest to dopuszalna różnica.
Jeśli chcesz jednak 195, to z profilem 45, wtedy jest już tylko +1.01%, tylko musisz poszukac felg 6x16.

Anonymous - 01-05-2008, 19:20

dobra tego z procentami na razie w kontekscie szerokosci felgi nie skumałem do końca ale zaraz to opanuje jutro wyruszam na łowy
Opoya - 01-05-2008, 22:43

Procenty nie mają nic do szerokości opony, oznaczają różnicę średnicy w stosunku do standardu dla danego samochodu. Natomiast szerokość opony i felgi to wielkości, które ze sobą współgrają i nie mają w tym przypadku nic do średnicy koła (nie licząc oczywiście tego, że szerokość opony jest potrzebna by wyliczyć średnicę koła).
Mr.Maya - 02-05-2008, 20:29

Opoya ale wszedzie zalecaja roznice do 2% a Ty podajesz ponad 2% wiem ze da sie tak jezdzic ale nie zdaje ci sie ze to za duzo juz. Potem beda pytania typu cos mi obciera nie wiecie dlaczego itp.
Opoya - 07-05-2008, 01:01

Mr.Maya napisał/a:
Opoya ale wszedzie zalecaja roznice do 2% a Ty podajesz ponad 2%
Dopuszczalna jest różnica do 3%, w przypadku 205/45R16 (2.5%) nic nie będzie obcierać. Na lato mam właśnie takie opony i jest OK.
Anonymous - 07-05-2008, 07:46

Małe sprostowanko :p Zalezane jest do 2%, a dopuszczalne do 4%.
Opoya - 07-05-2008, 10:48

Na stronach internetowych tak, ale dobry oponiarz, czyli praktyk, dopuszcza różnicę do 3%.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group