Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Trzęsienie kierownicą przy 120km/h 
						
												 bania - 02-04-2008, 11:00
 
  	  | tomcio napisał/a: | 	 		  | Na koleinach to i przy 195 znosi... | 	  
 
 
święte słowa tomcio,  ja mam 195 i też mi się tak dzieje
												 Dietih - 02-04-2008, 16:54
  Mi jak drżała kiera to było przede wszystkim prostowanie felg ale tez jednicześnie opona zniekształcona     
 
a innym razem drżeniu winna była końcówka drążka kierowniczego
 
ale na pierwszy ogień wziałbym opony i felgi no i pierścienie centrujące    
 
pozdro
												 Anonymous - 02-04-2008, 18:58
  Tak ja pisza poprzednicy. Sprawdz opony. Felgi jesli były by krzywe to ciezko było by je w ogole wywazyc. No i wazna sprawa o ktorej wiele osob zapomina to pierscienie centrujace  (jak pisze Dietih). Choć przy tym przypadku bicie byś miała przy wyzszych predkościach.
												 nomka - 02-04-2008, 20:36
  Mi też drży czasem powyżej 100. Mechanik obejrzał felgi i za głowę się złapał - krzywe jak...
 
Pewnie powybijane na dziurach... 
 
Ale u Ciebie to może jakaś wada fabryczna? Ale dobrze masz rozmiar dopasowany, prawda?
												 Opoya - 03-04-2008, 02:29
  Pusia zakładała koła u mojego znajomego oponiarza. Jeśli potrzebne byłyby pierścienie centrujące, na pewno by zwrócił na to uwagę (ja właśnie od niego się dowiedziałam o potrzebie ich założenia do moich letnich kół).
 
Jeśli drżenie występuje tylko przy hamowaniu - najprawdopodobniej winne są tarcze.
 
Jeśli nie tylko, to oprócz samych kół i ich wyważenia (choć sądzę, że to akurat jest zrobione dobrze, gościu jest dość drobiazgowy i wydaje mi się mało prawdopodobne, by założył krzywą felgę), trzeba sprawdzić zawieszenie. Końcówki drążków, przeguby. Jest jednak jedna uwaga - przy tym rozmiarze niestety czuje się wszystko. Nierówności drogi, jak i nawet częściowe zużycie elementów zawieszenia.
												 Pusia - 05-04-2008, 14:00
 
  	  | Opoya napisał/a: | 	 		  | przy tym rozmiarze niestety czuje się wszystko | 	    
												 Snaco - 07-04-2008, 21:04
  na pocieszenie powiem ze jestem w trakcie zmiany tarcz..... bo jeszcze chwila i uwierzę że mam bardzo zaawansowanego parkinsona....    . Co do opon.....szerokie na pewno wyglądają lepiej..... ale im szersza tym gorsze prowadzenie.... A na naszych drogach jak ktos nie ma dobrego bicepsa....to niech nie podchodzi...
												 Anonymous - 29-04-2008, 19:05
 
  	  | Snaco napisał/a: | 	 		  na pocieszenie powiem ze jestem w trakcie zmiany tarcz..... bo jeszcze chwila i uwierzę że mam bardzo zaawansowanego parkinsona....    . Co do opon.....szerokie na pewno wyglądają lepiej..... ale im szersza tym gorsze prowadzenie.... A na naszych drogach jak ktos nie ma dobrego bicepsa....to niech nie podchodzi... | 	  
 
 
Święta prawda  ja kupiłem pume niedawno  były założone  215/40/16 pierwsze kilka dni  to niemały wysiłek po 30km  bolała mnie ręka ,zacząłem się zastanawiać nad siłownia,nikomu 215 nie polecam większe mordowanie sie z każdą koleina (dobrze ze barierki  sa oddalone od drogi)  niż przyjemność z jazdy:mrgreen: nie mówiąc o próbie zaparkowania         to dopiero były jazdy  
 
 
 
P.S. obecnie szukam opon na felgi 16 zastanawiam sie nad  205/40/16 bądź 205/45/16 ale  majac takie perypetie z 215 chyba jednak  opadne do 195/40/16  
												 Opoya - 29-04-2008, 22:49
  Jeśli 16" to 205/45, pozostałe są za małe, 205/40 są wprawdzie tylko o 0.98% miejsze niż zalecane, ale zasadniczo nie powinno się zakładać mniejszych. W przypadku 195/40 jest jeszcze gorzej, bo różnica wynosi już -2.43%, dodatkowo dochodzi szukanie felg o wysokości 16 i szerokości takiej, by 195 nie była za mała. 7x16 jest za szeroka.
 
Dla 205/45 też jest różnica, ale na plus, czyli są większe o 2.52% i jest to dopuszalna różnica.
 
Jeśli chcesz jednak 195, to z profilem 45, wtedy jest już tylko +1.01%, tylko musisz poszukac felg 6x16.
												 Anonymous - 01-05-2008, 19:20
  dobra tego z procentami na razie w kontekscie szerokosci felgi nie skumałem do końca  ale zaraz to opanuje jutro  wyruszam na łowy
												 Opoya - 01-05-2008, 22:43
  Procenty nie mają nic do szerokości opony, oznaczają różnicę średnicy w stosunku do standardu dla danego samochodu. Natomiast szerokość opony i felgi to wielkości, które ze sobą współgrają i nie mają w tym przypadku nic do średnicy koła (nie licząc oczywiście tego, że szerokość opony jest potrzebna by wyliczyć średnicę koła).
												 Mr.Maya - 02-05-2008, 20:29
  Opoya ale wszedzie zalecaja roznice do 2% a Ty podajesz ponad 2% wiem ze da sie tak jezdzic ale nie zdaje ci sie ze to za duzo juz. Potem beda pytania typu cos mi obciera nie wiecie dlaczego itp.
												 Opoya - 07-05-2008, 01:01
 
  	  | Mr.Maya napisał/a: | 	 		  | Opoya ale wszedzie zalecaja roznice do 2% a Ty podajesz ponad 2%  | 	  Dopuszczalna jest różnica do 3%, w przypadku 205/45R16 (2.5%) nic nie będzie obcierać. Na lato mam właśnie takie opony i jest OK.
												 Anonymous - 07-05-2008, 07:46
  Małe sprostowanko    Zalezane jest do 2%, a dopuszczalne do 4%.
												 Opoya - 07-05-2008, 10:48
  Na stronach internetowych tak, ale dobry oponiarz, czyli praktyk, dopuszcza różnicę do 3%.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |