Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Problem z obrotami
Opoya - 23-11-2012, 01:01
maniek86krk, czy po zamontowaniu zaworu wolnych obrotów (w Pumie nie ma silnika krokowego, będę to powtarzać z uporem maniaka, na forum nie wypada robić tak dużego błędu) zresetowałeś komputer? Jeśli nie, to zrób to. Jeśli się nie poprawi, a nadal stawiasz na zawór, to niestety czeka Cię zakup takowego.
maniek86krk - 23-11-2012, 06:16
Czyli inaczej zawór bocznikowy ? Komputer resetuje się przez odłączenie akumlatora tak ? Auto stało całą noc bez aku. Lepiej kupic oryginał czy zamiennik jeśli to macie jakąś sprawdzoną firmę ?
Opoya - 23-11-2012, 13:58
Dokładnie tak, pełna nazwa brzmi zawór bocznikowy wolnych obrotów
Reset komputera (cytuję sama siebie):
odepnij aku np. na ok. 20 min. albo na noc. Później włącz silnik, niech sobie pochodzi ok. 2-5 min. na jałowym biegu, później przejedz się ok. 8-10 km w pełnym zakresie obrotów i na wszystkich biegach, ale bez gwałtownego przyspieszania i hamowania.
Prędkość nie musi być duża, ważny jest zakres obrotów.
Nie mam ulubiionej firmy jeśli chodzi o ten zawór, więc tu może pomogą inni forumowicze, mający do czynienia z jego wymianą.
maniek86krk - 23-11-2012, 14:14
yhmy to ja zrobiłem troszke inaczej nie wiem czy przeczytałem na tym forum czy gdzieś w internecie ale opis był trochę inny mianowicie bo wyczyszczeniu i zamontowaniu zaworu trzeba podpiąć akumlator następnie przekręcić kluczyk w pozycję zapłonu tak żeby kontrolki się zaświeciły odczekać ok 10 minut b ponoć w tym czasie programuje się komputer oraz zawór bocznikowy następnie odpalić auto i tyle. U mnie ta metoda nie zadziałała ponieważ dalej mam obroty poniżej poprawnej wartości. Drugą wersję porogramowania sprawdzę w weekend na razie samochód stoi pod blokiem bo śmigam służbówką
Opoya - 23-11-2012, 15:49
Nie wiem gdzie znalazłes taką instrukję, ale po prostu jest zła. Spróbuj sposobem, który podałam.
Niestety czyszczenie zaworu nie zawsze doprowadza go do stanu prawidłowego działania. Czasem już nic mu nie pomoże i po prostu trzeba kupić nowy. Jeśli masz możliwość przełożenia zaworu z dobrze działającej Pumy, sprawdz czy to na pewno jego wina. Ale pamiętaj, że po przełożeniu też trzeba zresetować komputer.
maniek86krk - 23-11-2012, 22:39
Mój tata zamówił w IC zawór jutro powinien dojechać do warsztatu. Założę i zobaczę czy będzie poprawa jeśli nie to go zwrócimy i będziemy działać dalej
silverstar - 01-12-2012, 13:56
To ja mam pytanie. Zakupiłem zawór ale z przyczyn finansowych firmy Topran.
Objawy jakie były: po wciśnięciu sprzęgła obroty skakały do 1700 i potem spadały tak 1000.
Podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła zatrzymywały się na 1700 i spadały dopiero po zatrzymaniu.
Po zamontowaniu zamiennika obroty utrzymywały się na 1200 obrotów czyli jeszcze gorzej niż wcześniej.
Po odłączaniu zaworu wszystko git, oczywiście obroty spadały do 500 i wracały.
Czy jak dobrze diagnozuję ewidetnie zawór bocznikowy i zamiennik jest niekompatybilny?
Czy może być coś jeszcze?
Opoya - 01-12-2012, 14:24
Jeśli po wymianie nie zrobiłeś resetu komputera, to trudno stwierdzić. Auto samo nie "zobaczy", że wymieniłes zawór, a w pamięci pewnie ma kod usterki do którego dostosowuje pracę.
Jeśli resetowałeś komputer i nadal są takie wahania obrotów, możliwe, że nie zawór jest powodem. A tych może być kilka.
PS. jakie były kody błędów?
sharky - 01-12-2012, 15:19
Opoya napisał/a: | w pełnym zakresie obrotów i na wszystkich biegach | Brzmi jakby na każdym biegu cisnąć do odcięcia.
Opoya - 02-12-2012, 00:07
O "odcince" nic nie było Taka jazda, do odcięcia, jest wręcz niewskazana... Jak zwykle, trzeba zachować umiar i zdrowy rozsądek.
COCKIN - 12-03-2013, 19:21
Nie znalazlem podobnego tematu a nie wiedzialem jak go nazwac wiec pisze tu.
Od czasu zamontowania gazu mam taki problem, silnik przelacza sie na gaz , gdy osiagnie 20 stopni C. W okresie zimowym po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrow wciskam wiecej gazu a on nie chce jechac, przerywa jak zimny motorower,pozniej sie troche podławi i znow jedzie normalnie.
A i na benzynie mam problem z obrotami, tzn czasem gasnie juz faluje 1000-500. Moze to byc powiazane ? Dodam,ze na gazie wszystko chodzi normalnie
trojan6 - 13-03-2013, 09:19
Zacznij od przeczyszczenia zaworu bocznikowego (tzw. silniczek krokowy).
Mam podobne problemy w Escorcie,. Powodem (u mnie) ich jest zapowietrzony układ paliwowy, dlaczego - nie powiem - bo wstyd.
Obejrzałbym także świece w twoim wypadku... Ale skoro na gazie ok... to nie koniecznie świece.
WieSiu - 13-03-2013, 10:49
instalacja gazowa do regulacji i przejrzenia. Po podpieciu pod komputer bedzie widac czemu Ci zaczyna przerywac przy mocniejszym depnieciu
COCKIN - 14-03-2013, 10:09
to gazownicy moga nawet dokonac regulacji na benzynie ? Na forum nie znalazlem, gdzie jest ten zawor bocznikowy ? I czy jakos inaczej sie go wyciaga czy to nie jest skomplikowane?
sharky - 14-03-2013, 11:09
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7698 - ostatni post
|
|
|