To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Stukanie w silniku - nagrania!

Bryckas - 19-01-2014, 22:58

Dlatego też kupuję cały używany.
Macie jakiś pomysł, jak sprawdzić silnik wyciągnięty? Na co zwrócić uwagę???

zac93 - 20-01-2014, 07:20

Nie uruchomisz silnika, nie sprawdzisz jak pracuje. Lepiej byłoby, gdybyś szukał silnika, który jest ciągle w samochodzie i możesz go odpalić, ewentualnie w najgorszym wypadku sprzedający posiada filmik jak dany silnik pracował przed wyjęciem go ze środka :P Inaczej to możesz sobie tylko popatrzeć czy nie ma wycieków :P
Bryckas - 20-01-2014, 10:15

No właśnie jest filmik silnika z mojej okolicy, ale krótki. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Zapytam ile silnik stał poza autem. Tylko czy powiedzą prawdę?...

zac93 - 20-01-2014, 15:29

Brzydko ten pasek piszczy :P No i krótki film, nie wiesz czy bierze olej czy co, jak powie prawdę to chwała mu za to ale różnie może być niestety ;/
Bryckas - 20-01-2014, 16:14

Pasek wiem. Ten silnik jest ze szrotu, a wiadomo co tam się klientom mówi... Krótko mówiąc może być lipa z loterią...

[ Dodano: 21-01-2014, 15:31 ]
Kupiłem dzisiaj silnik, ten z filmiku. Wygląda z zewnątrz normalnie, stał ponad pół roku poza autem, ale są kolektory, więc mam nadzieję, że za dużo wilgoci do środka nie weszło... Wykręciłem świece i wszystkie wyglądają ok, mają lekki jasno brązowy nalot. Teraz tylko się modlić, żeby ładnie gadał.
Trzymajcie kciuki. W przyszłym tygodniu będzie chwila prawdy...

WieSiu - 23-01-2014, 09:07

Ja kupiłem silnik 2.0 do escorta który leżał w magazynie ponad 4 lata. Ale sprawdziłem go przed kupnem tak jak tylko mogłem. Założyliśmy skrzynie, rozrusznik i pod akumulator, pomiar kompresji i wyszło ok. Silnik jeździ do dziś bez problemów w moim Cabrio.
darpuslo - 31-01-2014, 16:52

Bryckas czy kupiłeś juz motor?
może ten by Cię interesował
http://otomoto.pl/ford-pu...-C31426001.html

Bryckas - 04-02-2014, 22:26

Tak, silnik juz zmieniony, ale osoby, które to robiły coś spiepszyli ze sprzęgłem, wydech gdzieś fyrczy i urwali 2 śruby od sprężarki. W czwartek już sam wytargam skrzynię i sprawdzę o co chodzi. reszte jakoś tez ogarnę.
Sam silnik jak na razie pracuje dobrze, ale w pełni go sprawdzę jak ogarnę sprzęgło i wydech.

WieSiu - 05-02-2014, 07:36

To przy okazji napisz co za cudowny zakład Ci to robił, żeby nikt innytam nie pojechał
Bryckas - 05-02-2014, 22:41

raczej nie ma obaw, robione po znajomości w NL.

[ Dodano: 08-02-2014, 21:15 ]
Obiecane zdjęcie winnego:
[/URL]

Padła panewka korbowodowa czwartego garnka. Reszta silnika w stanie b. dobrym.

Tak się zastanawiam, co zrobić z całym dołem silnika? Raczej tylko na złom?

zac93 - 09-02-2014, 13:51

No raczej tak, bo za dużo części na sprzedaż nie pójdzie :P
Bryckas - 09-02-2014, 14:42

No chyba tak, co najwyzej miska olejowa "mała" i "duża", parę gratów osprzętu, kolektory.
Dukes - 09-02-2014, 15:46

Sama głowica jest sporo warta, szczególnie zawór VCT ;)
Bryckas - 10-02-2014, 08:58

Ciekawe ile może wyć warta? Na Alle... są 2, jedna bez elektrozaworu za 500 i druga bez wałka rozrządu za prawie 700.
Tast - 10-02-2014, 22:30

Sporo też jest wart sprawny wariator (koło pasowe) zmiennych faz rozrządu...
Zawory do Pumy 1.7 też są w cenie. Jeżeli dobrze kojarzę to potrafią kosztować nawet do 50zł sztuka, wiec licząc połowę tego to za 16 zaworów wychodzi 400zł...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group