To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?

zygiboos - 16-05-2013, 14:04

yyy, jak odbijane? to goła pomalowana blacha nie zatrzymywała ciepła, oryginalne wyciszenie tez nie :D ? na zasadzie, że to takie w kolorze lusterka jest? To chyba raczej światło odbija a nie ciepło :) (jedno z drugim w sumie się łączy, rzeczywiście na słońcu by się takie lusterko nie nagrzało, ale w środku klapy słońca nie ma)

Niby to jest specjalne do komory silnika, więc chyba nie będzie takiego problemu, ale będę obserwował temperaturę oczywiście :)

Zresztą myślę dalej czy by jeszcze na to jednak nie kupić oryginalnego wyciszonka w dobrym stanie, bo świecidełka mi takie nie potrzebne.



Tymczasem wymieniony oring w kompresorze klimy (coś popuścił) i klima dobita znów na full.


trojan6 - 16-05-2013, 14:26

Wczoraj został wymieniony olej i bawiłem się, niestety nie udanie, w wymianę czujnika temperatury płynu chłodniczego.
Pietia - 16-05-2013, 15:49

Dziś skończyłem zmagania z rdzą pod tylnym zderzakiem :) pracy troche było, chciałem to jak najlepiej doczyścić i zabezpieczyć i udało się :) niestety rdzy jest dużo i to narazie kropla z morza ale powoli daje rade :)

Tak wyglądało na samym początku z tej strony akurat mało pognite było:


Po wyczyszczeniu rudej :) :


I położony podkład :




kilka godzin pracy a cieszy człowieka na podkład położe konserwacje i będe spokojny że nie zgubie zderzaka podczas jazdy :)

Zeby nie było że mało zrobiłem to wyczyściłem, położyłem podkład i pomalowałem pólke koła zapasowego:


Oraz zmieniłem lampke przeciwmgielną tylną bo moja była pęknieta a nasz znany i lubiany Michal puścił mi ją za kilka złotych:


Kolejne zmagania jutro przedemną czyli wyciągnięcie skrzyni i wymiana sprzęgła :D myśle że z szytą ręką i raną która sie nie chce goić dam rade :)

tusia8510 - 16-05-2013, 18:05

Pietia ale ładnie działasz, szacun i powodzonka w dalszej pracy :564:
leman - 20-05-2013, 07:18

zygiboos napisał/a:
yyy, jak odbijane? to goła pomalowana blacha nie zatrzymywała ciepła, oryginalne wyciszenie tez nie :D ? na zasadzie, że to takie w kolorze lusterka jest? To chyba raczej światło odbija a nie ciepło :) (jedno z drugim w sumie się łączy, rzeczywiście na słońcu by się takie lusterko nie nagrzało, ale w środku klapy słońca nie ma)

Niby to jest specjalne do komory silnika, więc chyba nie będzie takiego problemu, ale będę obserwował temperaturę oczywiście :)
........
Robienie wykładu o konwekcji, przewodzeniu i promieniowaniu ciepła było by pieniactwem :razz:
Zważ, że coś podobnego stosuje się za kaloryfery i jako osłona przeciw słoneczna do przedniej szyby. Wg mnie Twój pomysł jest super na ..zimę, mroźną najlepiej. Latem takie coś rozważył bym, nie pod maskę a na "przedziale" komory silnika i kabiny.
Ale .. to TY zrobiłeś coś dla swojej pumy i chwała Ci za chęci :razz:

Pietia - 20-05-2013, 10:53

Zrobione kompletne sprzeglo tarcza, dociska, wsyprzeglik :)


Do tego zmieniona galka drazka oraz drazek stabilizatora :)

Dzis kolejne zmagania czyli czyszczenie rudej i konserwacja :)

Tast - 20-05-2013, 20:03

Po ciężkiej walce z zapieczonymi śrubami udało mi się dzisiaj wymienić tuleje tylnej belki.. Co prawda nie w swojej Pumie, ale zawsze :P .
BTW, zdążyłem akurat przed deszczem, auto robiłem "pod chmurką" więc trochę by mnie zalało :P .

Dukes - 21-05-2013, 14:09

Wziąłem się za uszczelnianie wycieku spod pokrywy zaworów ponieważ świece pływały w oleju... Jednak nie ma co uszczelniać, miałem w planach zrobienie to po polsku czyli umycie i złożenie na starej uszczelce + silikon ale nie ma sensu się w to bawić dwa razy :)

Przy okazji odkryłem chyba przyczynę niedomagań mojego autka, wykręciłem świece i okazało się, że są po prostu zużyte, odstęp między elektrodami wynosi 1,40 mm dla świecy 1 i 4 cylindra, oraz odpowiednio 1,45 i 1,5 mm dla świec 2 i 3 cylindra więc pewnie dlatego szarpie i nie ma siły na klimatyzacji ;)

Zamówiłem uszczelkę i nowe świece, po lekturze na forum wybrałem oryginalne Motorcrafty, wcześniej były NGK.

Czekając na części wziąłem się trochę za czyszczenie wszystkiego co było opaćkane dookoła olejem :D





I umyta kapa, chciałem wymienić również oba uszczelniacze w kapie ale znalazłem je tylko w katalogu Elringa, niestety bez ceny i dostępności w PL, a nie będę czekać dwa tygodnie "uziemiony" :(

rapart - 21-05-2013, 21:14

Umyłem, odkurzyłem, a wcześniej wymieniłem łączniki stabilizatora. Trzy śruby poszły gładko, ale oczywiście jedna musiała się zapiec... i to ta z lewej strony na dole... Dojście tragiczne, ale udało się zmieścić "flexa" ;) Nareszcie z przodu jest totalna cisza - czas na walący tył.
rafalski69 - 21-05-2013, 21:20

Wymieniony wentylator chłodnicy + usprawnienie klimy. Zamontowana ładowarka USB na stałe z wyłącznikiem.
Pietia - 24-05-2013, 07:20

Wczoraj skrecilem pume :D lekko naprawilem tlumik bo byla dziurka :D wycielem tlumik srodkowy i zakonserwowalem pumexa :D
trojan6 - 24-05-2013, 10:51

Sprawdzałem z kolegą odczyty czujników pumy. On jeździł, ja z laptopem na kolanach przyglądałem się wynikom. ELM327, soft ForScan. I nie jest za dobrze...
Dukes - 24-05-2013, 18:18

Wymieniałem olej w układzie wspomagania ale oczywiście nie poszło tak gładko jak to Hadzi w jednym temacie opisywał :D odsączyłem olej z pojemniczka, odłączyłem ten boczny przewód zwany górnym i włożyłem go do butelki, a króciec zaślepiłem, wlałem nowy olej do pojemniczka, uruchomiłem auto i jak zacząłem kręcić kierownicą to zbiornik miał dosłownie wytrysk także pod maską miałem naprawdę fajnie, wszystko ufajdane w oleju :572: ... Musiałem ściągnąć pasek i umyć wszystkie rolki benzyną ekstrakcyjną i powycierać dokładnie połowę silnika :D Przy okazji odkryłem, że rolka prowadząca jest do wymiany bo dosłownie lata na boki jakby łożyska w ogóle nie było :D
Ehh, a miało być tak pięknie, szkoda, że zdjęcia nie zrobiłem jak to wyglądało :573:

trojan6 - 25-05-2013, 06:43

Dukes napisał/a:
djęcia nie zrobiłem jak to wyglądało


Aj szkoda, fotorelacja zawsze miło widziana

Anonymous - 25-05-2013, 13:44

odkurzone podszybie z liści, przedmuchane odwodnienia, uszczelniona przelotka kabli w podszybiu, wymienione tylne pozycje/stop'y oraz wsteczne na led'y




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group