Hyde park - Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?
zygiboos - 16-05-2013, 14:04
yyy, jak odbijane? to goła pomalowana blacha nie zatrzymywała ciepła, oryginalne wyciszenie tez nie ? na zasadzie, że to takie w kolorze lusterka jest? To chyba raczej światło odbija a nie ciepło (jedno z drugim w sumie się łączy, rzeczywiście na słońcu by się takie lusterko nie nagrzało, ale w środku klapy słońca nie ma)
Niby to jest specjalne do komory silnika, więc chyba nie będzie takiego problemu, ale będę obserwował temperaturę oczywiście
Zresztą myślę dalej czy by jeszcze na to jednak nie kupić oryginalnego wyciszonka w dobrym stanie, bo świecidełka mi takie nie potrzebne.
Tymczasem wymieniony oring w kompresorze klimy (coś popuścił) i klima dobita znów na full.
trojan6 - 16-05-2013, 14:26
Wczoraj został wymieniony olej i bawiłem się, niestety nie udanie, w wymianę czujnika temperatury płynu chłodniczego.
Pietia - 16-05-2013, 15:49
Dziś skończyłem zmagania z rdzą pod tylnym zderzakiem pracy troche było, chciałem to jak najlepiej doczyścić i zabezpieczyć i udało się niestety rdzy jest dużo i to narazie kropla z morza ale powoli daje rade
Tak wyglądało na samym początku z tej strony akurat mało pognite było:
Po wyczyszczeniu rudej :
I położony podkład :
kilka godzin pracy a cieszy człowieka na podkład położe konserwacje i będe spokojny że nie zgubie zderzaka podczas jazdy
Zeby nie było że mało zrobiłem to wyczyściłem, położyłem podkład i pomalowałem pólke koła zapasowego:
Oraz zmieniłem lampke przeciwmgielną tylną bo moja była pęknieta a nasz znany i lubiany Michal puścił mi ją za kilka złotych:
Kolejne zmagania jutro przedemną czyli wyciągnięcie skrzyni i wymiana sprzęgła myśle że z szytą ręką i raną która sie nie chce goić dam rade
tusia8510 - 16-05-2013, 18:05
Pietia ale ładnie działasz, szacun i powodzonka w dalszej pracy
leman - 20-05-2013, 07:18
zygiboos napisał/a: | yyy, jak odbijane? to goła pomalowana blacha nie zatrzymywała ciepła, oryginalne wyciszenie tez nie ? na zasadzie, że to takie w kolorze lusterka jest? To chyba raczej światło odbija a nie ciepło (jedno z drugim w sumie się łączy, rzeczywiście na słońcu by się takie lusterko nie nagrzało, ale w środku klapy słońca nie ma)
Niby to jest specjalne do komory silnika, więc chyba nie będzie takiego problemu, ale będę obserwował temperaturę oczywiście
........ | Robienie wykładu o konwekcji, przewodzeniu i promieniowaniu ciepła było by pieniactwem
Zważ, że coś podobnego stosuje się za kaloryfery i jako osłona przeciw słoneczna do przedniej szyby. Wg mnie Twój pomysł jest super na ..zimę, mroźną najlepiej. Latem takie coś rozważył bym, nie pod maskę a na "przedziale" komory silnika i kabiny.
Ale .. to TY zrobiłeś coś dla swojej pumy i chwała Ci za chęci
Pietia - 20-05-2013, 10:53
Zrobione kompletne sprzeglo tarcza, dociska, wsyprzeglik
Do tego zmieniona galka drazka oraz drazek stabilizatora
Dzis kolejne zmagania czyli czyszczenie rudej i konserwacja
Tast - 20-05-2013, 20:03
Po ciężkiej walce z zapieczonymi śrubami udało mi się dzisiaj wymienić tuleje tylnej belki.. Co prawda nie w swojej Pumie, ale zawsze .
BTW, zdążyłem akurat przed deszczem, auto robiłem "pod chmurką" więc trochę by mnie zalało .
Dukes - 21-05-2013, 14:09
Wziąłem się za uszczelnianie wycieku spod pokrywy zaworów ponieważ świece pływały w oleju... Jednak nie ma co uszczelniać, miałem w planach zrobienie to po polsku czyli umycie i złożenie na starej uszczelce + silikon ale nie ma sensu się w to bawić dwa razy
Przy okazji odkryłem chyba przyczynę niedomagań mojego autka, wykręciłem świece i okazało się, że są po prostu zużyte, odstęp między elektrodami wynosi 1,40 mm dla świecy 1 i 4 cylindra, oraz odpowiednio 1,45 i 1,5 mm dla świec 2 i 3 cylindra więc pewnie dlatego szarpie i nie ma siły na klimatyzacji
Zamówiłem uszczelkę i nowe świece, po lekturze na forum wybrałem oryginalne Motorcrafty, wcześniej były NGK.
Czekając na części wziąłem się trochę za czyszczenie wszystkiego co było opaćkane dookoła olejem
I umyta kapa, chciałem wymienić również oba uszczelniacze w kapie ale znalazłem je tylko w katalogu Elringa, niestety bez ceny i dostępności w PL, a nie będę czekać dwa tygodnie "uziemiony"
rapart - 21-05-2013, 21:14
Umyłem, odkurzyłem, a wcześniej wymieniłem łączniki stabilizatora. Trzy śruby poszły gładko, ale oczywiście jedna musiała się zapiec... i to ta z lewej strony na dole... Dojście tragiczne, ale udało się zmieścić "flexa" Nareszcie z przodu jest totalna cisza - czas na walący tył.
rafalski69 - 21-05-2013, 21:20
Wymieniony wentylator chłodnicy + usprawnienie klimy. Zamontowana ładowarka USB na stałe z wyłącznikiem.
Pietia - 24-05-2013, 07:20
Wczoraj skrecilem pume lekko naprawilem tlumik bo byla dziurka wycielem tlumik srodkowy i zakonserwowalem pumexa
trojan6 - 24-05-2013, 10:51
Sprawdzałem z kolegą odczyty czujników pumy. On jeździł, ja z laptopem na kolanach przyglądałem się wynikom. ELM327, soft ForScan. I nie jest za dobrze...
Dukes - 24-05-2013, 18:18
Wymieniałem olej w układzie wspomagania ale oczywiście nie poszło tak gładko jak to Hadzi w jednym temacie opisywał odsączyłem olej z pojemniczka, odłączyłem ten boczny przewód zwany górnym i włożyłem go do butelki, a króciec zaślepiłem, wlałem nowy olej do pojemniczka, uruchomiłem auto i jak zacząłem kręcić kierownicą to zbiornik miał dosłownie wytrysk także pod maską miałem naprawdę fajnie, wszystko ufajdane w oleju ... Musiałem ściągnąć pasek i umyć wszystkie rolki benzyną ekstrakcyjną i powycierać dokładnie połowę silnika Przy okazji odkryłem, że rolka prowadząca jest do wymiany bo dosłownie lata na boki jakby łożyska w ogóle nie było
Ehh, a miało być tak pięknie, szkoda, że zdjęcia nie zrobiłem jak to wyglądało
trojan6 - 25-05-2013, 06:43
Dukes napisał/a: | djęcia nie zrobiłem jak to wyglądało |
Aj szkoda, fotorelacja zawsze miło widziana
Anonymous - 25-05-2013, 13:44
odkurzone podszybie z liści, przedmuchane odwodnienia, uszczelniona przelotka kabli w podszybiu, wymienione tylne pozycje/stop'y oraz wsteczne na led'y
|
|
|