Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Wybór letnich opon i alufelg 
						
												 Anonymous - 02-05-2008, 10:02
  udało mi sie po wielkich bojach znaleźć u mnie w okolicy   toyo T1R 195/45/16 po 320 zł za sztukę  z robocizna  i jak dla mnie   najlepsza opcja tylko teraz mam większy problem znaleść fele  dla tych  opon  rozumiem po przeczytaniu  tutaj kilku tematów iż  musiałyby mieć one 6x16 ewentualnie 6,5x16  (7x16 to już za dużo) o jak najmniejszym ET  czy to możliwe w ogóle??  ,Dla mnie nie bardzo  od kilku godzin dzwonie po sklepach      jakaś alternatywa ?? na opony jestem  zdecydowany na 99%
												 Anonymous - 02-05-2008, 10:50
 
  	  | Sestokacjusz napisał/a: | 	 		  |   musiałyby mieć one 6x16 ewentualnie 6,5x16  (7x16 to już za dużo) o jak najmniejszym ET  czy to możliwe w ogóle?? | 	  
 
 
Ciezko Tobie bedzie znaleść tak waskie felgi 6x16, łatwiej bedzie 6,5x16, ale IMO do tych opon na ktore jestes zdecydowany to najlepiej beda 7x16 - np: http://moto.allegro.pl/it..._nowe_fvat.html lub jeszcze lepiej 7,5x16 ale w tym juz przypadku dobrze by felga miała rant - np: http://www.netcar.pl/x_C_...5&PNT=115528830
												 Opoya - 02-05-2008, 11:49
  Hadzi, nie wprowadzaj kolegi w błąd! Do opony 195 felga 7" będzie za szeroka!
												 Anonymous - 02-05-2008, 13:06
  Właśnie wróciłem   i wybór był dość ciężki i bez zamieszania tez sie nie obyło.
 
 
Najpierw udało mi sie zlokalizować  felgi  6,5x16  firmy MSW o intensywnym mleczno srebrnym kolorze  o ET25  niestety w połowie drogi  do domu zadzwonił do mnie właściciel mówiąc iż w centrum dystrybucyjnym  OZ (producenta MSW) już do forda pumy "przerabiali"  ta felgę  i  przy skręcie  ocierała o wykładzinę nadkola  znam go dość dobrze więc nie mam powodu mu nie wierzyć choć wątpliwości pozostały.
 
 
Stanęło  na ronalu  R42 6,5x16 niestety ET  to 40  ale  znowu  przerabiali to i nic przy oponie 195/45/16 nie ocierało  pozostała  kwestia  wysunięcia felgi do przodu   i właściciel sam zaproponował  zorganizowanie mi dystansów jeśli będzie  za bardzo schowana opona  nie pozostanie mi nic innego jak je założyć  oby  zawieszenie  sie nie spieprzyło  tylko z tego powodu zbyt szybko
 
 
co o tym sadzicie   
 
 
Hadzi >>na 7x16 powiedział że może założyć ale nie daje mi na tak rozciągnięta oponę żadnej gwarancji i nie bierze żadnej odpowiedzialności    bo sporo  przekracza dopuszczalne normy
												 Anonymous - 02-05-2008, 14:04
  Opoya, nie bedzie szeroka! Opona bedzie sie układawa w lekki trapez, a juz przy szerszej i z rantem feldze to w ogole bedzie moidzio!    
 
 
 
Widzisz? Przednia opona jest na lekko węższej feldze,a tylnia pewnie juz na 8'
 
Sestokacjusz, uwierz mi ze na szersze felgi da sie nałożyć węższe opony. Tylko, ze nie wszystkie zakłady wulkanizacyjne potrafia to robić. A normy to by przekraczało gdyby poza obrys błotnika wystawało.
												 Anonymous - 02-05-2008, 17:28
  Opoya, Hadzi, felga 7J nie jest za wąska dla 195, opona nie będzie w trapez, 195 to najwęższa opona jaką na 7J można założyć, ale jak najbardziej jest to dozwolone. Ja mam taki układ, czyli 195/50/15 na 7J felgach i jest OK, idealnie prosto, ale nie ma trapezu!
 
 
												 Anonymous - 02-05-2008, 18:10
  zoharek, na 7calową felge mam nałożona opone 205 i bok opony jest idealnie prostopadły do podłoża. 195 przy 7' jest w lekki trapez i tak sie daje na przednia oś by felga  nie ocierała o droge przy bardzo gwałtownych i ostrych manewrach, a z tyłu najpiekniej wygladaja 8', ale to juz hard core     Dlatego IMO najfajniejsze to 7,5' felgi ale to moje zdanie.
 
O 17' też mi niektorzy mowili ze zle robie ze je kupuje, a ja mimo wszystko je kpilem i troche zaluje ze 17' a nie 18'...
 
Ty a czemu masz taka "taczke"?
												 robertpuma1910 - 02-05-2008, 18:18
  W związku, że nic nie kumam z tych cyferek mam pytanie: po czym poznać, czy na moją felgę wejdzie opona 195 - obecnie mam 205 (50 R15). Wiem, że mam felgi ET35 - czy to wystarczy? A skąd się dowiedzieć ile J ma moja felga?
												 Anonymous - 02-05-2008, 18:27
  robertpuma1910, przewaznie na odwrocie felgi jest wytłoczenie o parametrach felgi.
 
 
 
(taki prosty przykład szukany na szybkiego)
 
Na czerwono zaznaczyłem nazwe felgi i jej symbol "model" a na zielono rozmiar. W tym przypadku jest tez podane ET, ale nie jest to obowiazek, jak tez nie musi felga miec podanego wymiaru otworu na piase (osadzenia),ilosci otworów śrub i podanej odległości miedzy mini. Sa tabele, ktore powiedza Ci ja jaka felge bedziesz mógł załozyć odpowiednia felgę.
												 Anonymous - 03-05-2008, 18:49
  Hadzi, mam 195 i mam 7J i widzę własnymi oczami, że żadnego trapezu nie ma   
 
 
O jakiej taczce mówisz?  
												 Anonymous - 04-05-2008, 19:54
  No ale lekko?? Nie mow nic, ze a nic... ja mam 205 i jest rozwo a Ty majac 195 to lekko bedzie sie w trapez robiło... ale zaznaczam lekko chyba ze masz 2.0 cisnienia to moze ni ebyć widać bo ja mam 2.5 lub 2.7 - nie pamietam   
 
 
Taczka? Przod jest wyzej niz tył  
												 Anonymous - 05-05-2008, 20:58
  Bo mam do dup* sprężyny    Już jest ok   
 
A ty masz wóz drabiniasty z takim ciśnieniem    powinno być 2.0 przód i 1.9 tył, albo 2.1 przód 2.0 tył nie pamiętam  
												 Boogie - 05-05-2008, 21:10
  Hadzi, no z ciśnieniem lekko przegiąłeś  
												 Opoya - 05-05-2008, 21:43
  zoharek, ma rację - 2.5 to za dużo!
 
A co do szerokości, to mając opony 205 na felgach 7" już jest IMO za wąsko! Nie jest to tylko moje subiektywne wrażenie, mój oponiarz też to potwierdza. Ciśnienie mam dobre.
												 Paola - 05-05-2008, 22:14
  Opoya, ja mam opony 205 na felgach 8" i jest zdecydowanie za wąsko. Ciśnienie mam 2.2 i jest ok.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |