Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Drgania gdy przyspieszam do 100km/h 
						
												 TomSon - 25-01-2012, 16:07
  Czy "półcentymetrowy" luz na kierownicy mógłby być winowajcą owych drgań?
 
Problem jeszcze nie został rozwiązany, mało jeżdżę puma ponieważ mam do dyspozycji inne auto ale chciałbym to wreszcie zrobić... W Pumie została wymieniona poduszka pod skrzynią co nieznacznie poprawiło sytuacje. W drodze są już nowe alufelgi ale podejrzewam że luz może być za to odpowiedzialny. Co w takim przypadku należy wymienić ? Zauważyłem ostatnio pęknięcie na poduszce pod silnikiem (chodzi o tą pod skrzynką na filtr powietrza) ale mechanik powiedział że to nic... Zamurowało mnie..
												 trojan6 - 15-02-2012, 20:52
  Przyłączę się do tematu. Gdy mam niskie obroty, tj. około 1000 - 2000, auto szarpie po zmianie biegu, przy przyśpieszaniu. Osoba, od której kupiłem auto powiedziała mi, że czasem puma "fuka" i dławi się. Podejrzewam, że chodziło jej o te właśnie szarpanie. Wspominała do tego, że powinienem wymienić w najbliższym czasie silniczek krokowy.
 
 
Czytając ten temat, zauważyłem, że Opoya napisała, iż nie ma w Pumie silniczka krokowego.
 
 
Natomiast ja znalazłem na alledrogo coś takiego:
 
http://allegro.pl/silnicz...2071812349.html
 
 
Jak to już z tym jest? Jest ten silniczek, czy go nie ma?
												 tusia8510 - 15-02-2012, 21:10
  Opoya napisała, że w pumie nie ma krokowego     nie wierze      
 
 
Jest takowy w pumie    
 
 
Przeczytałam właśnie ów post Opoyi i rzeczywiście tak napisała.  W każdym razie ta część z linku jest w pumie. Może faktycznie nazewnictwo tutaj szwankuje           
												 trojan6 - 15-02-2012, 21:16
 
  	  | tusia8510 napisał/a: | 	 		  | W każdym razie ta część z linku jest w pumie | 	  
 
 
Tusia, w takim razie pochwal się, gdzie ją znajdę?
												 tusia8510 - 15-02-2012, 21:17
  Kurcze wiesz co, musiałabym isc luknąć pod maskę. Ale pamiętam, że to jest widoczne i łatwiutko sie wymienia.
												 trojan6 - 15-02-2012, 21:22
 
  	  | tusia8510 napisał/a: | 	 		  | pamiętam, że to jest widoczne i łatwiutko sie wymienia. | 	   Super;-)
 
 
Tusia, Nie będę Cię wyganiał spacer o tak późnej porze. Może ktoś inny będzie wiedział  
												 tusia8510 - 15-02-2012, 21:25
  Już mam     
 
 
Jest w tym temacie fota :
 
 
http://klubpumy.pl/viewto...er=asc&start=30     
 
 
Przy okazji jest tam instrukcja jak przeczyścić ten co aktualnie masz.
												 Opoya - 15-02-2012, 21:33
  Bo w Pumie naprawdę nie ma silnika krokowego    I każdy fan tego modelu powinien o tym wiedzieć     
 
 
To że ktoś błednie nazywa części (np. a Allegro lub w sklepach), to już jego sprawa, ale na pewno nie świadczy to dobrze o sprzedwacy. 
 
 
trojan6, sprawdź też (oprócz zaworu wolnych obrotów) przepływomierz. Możesz też zobaczyć co z sondą lambda. Auto ma jakieś błędy?
												 trojan6 - 15-02-2012, 21:33
  I już wszysko wiem, dzięki Tusia    
 
 
Ja dużo nie wiem o tym aucie - czyżbym nie była fanem   ??
 
 
Opoya, niestety nie mam pojęcia gdzie jest sonda lambda (myślę, że gdzieś w rurze wydechowej) ani przepływomierz     
 
 
Co do podłączenia do kompa, to koniecznie muszę to zrobić (świecąca się kontrolki ABS, ASR, poduszki non stop), ale jest problem, bo nikt u mnie w okolicy nie odpowiedniego programu diagnostyczego w którym byłaby Puma. 
 
 
W najbliższym czasie znajomy spec obiecał mi, że załatwi podpięcie do właściwego programu - mam nadzieję, że uda mu się...
												 tusia8510 - 15-02-2012, 21:38
  trojan6 nie za ma co     
 
 
Opoya już nadrobiłam zaległości     szczerze, myślałam, że silniczek krok. i zawór bocznikowy to wymienna nazwa tej samej części. Już będę wiedzieć że nie  
												 Anonymous - 21-02-2012, 21:04
  No, przyłączam się i ja do tematu.
 
Powyżej 100km/h trzęsie budą (twarz zdrętwiała!), wciskam sprzęgło - spokój.
 
Koła wyważone. - bez zmian.
 
Tył na przód zamieniony. - bez zmian.
 
Felgi zmienione. - bez zmian.
 
Łożyska zmienione. - bez zmian.
 
Wachacze ok.
 
Tuleje zmienione. - bez zmian.
 
Amortyzatory ok.
 
Jutro spróbuję przejechać się na letnich oponkach i jeśli to nie pomoże - nie wiem.
												 kolargol - 21-02-2012, 22:47
  może poduszki pod silnikiem  
												 Anonymous - 22-02-2012, 00:39
  słyszałem o przypadku krzywej półosi która przy pewnej prędkości wpadała w duże wibracje
												 crxdor - 22-02-2012, 08:30
  SzprotkaCiotka,  dokładnie deejay,  ma racje na 99% stawiam na luzy na półosi
												 marcinsonax - 22-02-2012, 21:50
  Moim zdaniem jeżeli to by była półoś to jak wyrzuci na luz to nadal drżała by buda. Przecież one bez względu czy na biegu czy na luzie się obracają. A te zimówki co teraz masz to nowe czy już kilku letnie?
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |