Elektryka i oświetlenie - światła, ratunku !!! 
						
												 tomcio - 07-10-2008, 21:46
  Jedynie co możesz sprawdzić takim multimetrem to stałą wartość prądu pobieranego przez przetwornice, i napiecie jakie ją zasila. Po stronie wtórnej bez TRUE RMS zapomnij o jakich kolwiek pomiarach. Zmierzenie wartości prądu pobieranego przez urządzenie to nie wszystko. Trzeba zobaczyć co "wraca do instalacji elektrycznej samochodu" co jest na wyjsciu przetwornicy. Tylko w taki sposób określisz czy problem jest w przetwornicy czy w samej lampie wyładowczej. Na zakresie omomierza możesz sprawdzic czy nie ma zwarcia lub przerwy. W przypadku wejścia zasilacza impulsowego nic a nic wiecej nie określisz.
												 tusia8510 - 07-10-2008, 21:48
  ehhh, widzisz dzisiaj pojechałam w gorzowie ( bo akurat tu studiuje) do podobno najlepszego elektryka. nawet nie chciał spojrzec jak powiedzialam ze dokładane xenony, a przeciez taki kolezka to raczej nie miałby problemu z takim czyms...
 
 
ale no cóz widac ma za duzo klientów i wybiera sobie poprostu robote, zamiast pomóc biednej studentce   
												 rafalski69 - 07-10-2008, 21:50
 
  	  | tomcio napisał/a: | 	 		  | Jedynie co możesz sprawdzić takim multimetrem to stałą wartość prądu pobieranego przez przetwornice, i napiecie jakie ją zasila. Po stronie wtórnej bez TRUE RMS zapomnij o jakich kolwiek pomiarach. Zmierzenie wartości prądu pobieranego przez urządzenie to nie wszystko. Trzeba zobaczyć co "wraca do instalacji elektrycznej samochodu" co jest na wyjsciu przetwornicy. Tylko w taki sposób określisz czy problem jest w przetwornicy czy w samej lampie wyładowczej. | 	  
 
 
 
Przecierz samo przejsci ( jak to mówią ) też możesz sprawdzić bynajmniej tego nasz uczyli w technikum elektronicznym. Zobacze jutro w praktyce jak to jest u mnie na przetwornicach 
 
 
[ Dodano: 7 Październik 2008, 22:53 ]
 
 	  | tusia8510 napisał/a: | 	 		  ale no cóz widac ma za duzo klientów i wybiera sobie poprostu robote, zamiast pomóc biednej studentce    | 	  
 
tak to niekiedy bywa no bo tego sie raczej nie da rozebrac można sprawdzic czy sama przyczyna tkwi w tej przetwornicy a jak nie no to szukać dalej
												 tomcio - 07-10-2008, 21:53
  Przejście ci niewiele powie (tak można sprawdzać żarówki, albo kable) - wystarczy że na wejściu przetwornicy będzie filtr typu T i już miernik pokaże cokolwiek. Element kluczujący lub trafo impulsowe będzie uszkodzone i jak to miernikiem wychwycisz skoro przetwornica jest nierozbieralna     Można to ocenić jedynie obserwując przebieg wyjsciowy z przetwornicy - wierz mi, głęboko siedze w układach zasilaczy impulsowych (w końcu na nich są budowane też wzmacniacze samochodowe)    
 
 
[ Dodano: 07-10-2008, 22:54 ]
 
tusia8510, bo to jest tak jak mówiłem - mało elektryków samochodowych ma pojęcie o elektronice... A przetwornica to nie jest jakiś prosty układ elektroniczny. Dlatego najlepiej poszukaj wśród elektroników - najlepiej znajomych.
												 rafalski69 - 07-10-2008, 21:56
 
  	  | tomcio napisał/a: | 	 		  wierz mi, głęboko siedze w układach zasilaczy impulsowych    | 	  
 
 
czyli też elektronika     no to już wiem do kogo sie zwrócić jak czegoś nie będę wiedział na studiach    
 
 	  | tomcio napisał/a: | 	 		  | filtr typu T | 	  
 
tego nie przewidziałem to może zmienia bieg sytuacji.  
												 tomcio - 07-10-2008, 21:58
  No dokladniej siedze w audio, ale jak masz problemy to wal śmiało     
 
 
Odnośnie filtrów - są montowane żeby zakłócenia od samej przetwornicy (czestoliwość około 30kHz i jej harmoniczne) nie przedzierały sie do instalacji samochodu. Dzięki nim radio Ci nie trzeszczy ( a właściwie piszczy)    
 
 
Dodam że taki układ przetwornicy tak ogólnie składa sie z kilku bloków: blok filtrów, blok elementów kluczujących, blok generatora i sterowania, blok transformatora, a po stronie wtórnej prawdopodobnie układ generatora HV i układ prostownika i filtrów. Ale co do strony wtórnej nie jestem do końca pewien, bo nie miałem styczności z rozebraną przetwornicą dla ksenonów.
												 Opoya - 07-10-2008, 22:16
  Czemu od razu myślicie, że to przetwornice? Może być banalna sprawa, typu uszkodzony kabel czy izolacja. Nie ma sensu zaczynać od najbardziej skomplikowanej rzeczy, tylko wyeliminować podstawowe...
												 tusia8510 - 07-10-2008, 22:20
  niom Opoya masz racje, tak jak znalazłam ten głupi bezpiecznik do którego nikt wczesniej nie zaglądał...
												 rafalski69 - 07-10-2008, 22:22
 
  	  | Opoya napisał/a: | 	 		  | Nie ma sensu zaczynać od najbardziej skomplikowanej rzeczy, tylko wyeliminować podstawowe... | 	  
 
 
Kochana szefowo (Opoyo) własnie staramy sie to zrobić i jakoś pomóc naszej koleżance. Najlepiej jak to wszystko ma się przed sobą wtedy można coś więcej powiedziec
												 tusia8510 - 07-10-2008, 22:22
  nio ale juz załoze te zwykłe światła, skoro pozniej bedzie mozna załozyc z powroten xenonki i w miedzyczasie znalezc kogos kto mi je sprawdzi.
												 tomcio - 08-10-2008, 08:21
 
  	  | Opoya napisał/a: | 	 		  | Czemu od razu myślicie, że to przetwornice? | 	  
 
 
Nie napisałem że to przetwornice. Wyrażnie napisałem ze tak należy postepować żeby sprawdzić czy wina nie leży po stronie przetwornic i jak je przetestować w warunkach zwyklego śmiertelnika. A że przy okazji troszke wyszła budowa i zasada działania to juz chyba czysta ciekawostka. A żeby nie bylo, napisałem też jak w prosty sposób można ocenić połączenia doprowadzające prąd do przetwornic.
												 tusia8510 - 08-10-2008, 10:57
  Witam. Własnie wróciłam od mechanika. Zaróweczki założone i swiatła działają jak trzeba    . Są oczywiście niestety dduuuuuuuuuuuuuuuuzo słabsze ale są.
												 tomcio - 09-10-2008, 00:26
  Mnie tam ciekawi werdykt elektryka w sprawie ksenonów       
												 adasieniek - 09-10-2008, 10:23
  hehe jakby co to ja jestem elektrykiem  
												 rafalski69 - 09-10-2008, 11:40
 
  	  | tomcio napisał/a: | 	 		  Mnie tam ciekawi werdykt elektryka w sprawie ksenonów       | 	  
 
 
No ja też tego jestem ciekawy 
 
 
    	  | adasieniek napisał/a: | 	 		  hehe jakby co to ja jestem elektrykiem    | 	  
 
 
no normalnie na tym forum sami elektr/onicy/ycy    
 
  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |