To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Termostat

ewa40 - 19-08-2008, 00:34

Nic nie piszesz o wymianie czujników. Są dwa. Jeden podaje sygnał do komputera a drugi jest odpowiedzialny za wskazania na desce. Mam podobny problem juz od dłuższego czasu. wymieniłam juz wszystko (czujniki, rezystor,termostat, zawór nagrzewnicy,układ wyplukany i odpowietrzony) i nadal uważam że nie jest tak jak powinno być. Wprawdzie juz nie wychodzi za L, ale na A tak, a potem schładza do końcówki M. Panowie mechanicy uważaja że wszystko juz jest ok w Pumce i jedynie może być uszkodzony jeszcze w desce stabilizator napiecia, którego sie nie naprawia, tylko wymienia zegary. Mam zamiar zamienić się z kimś od nas zegarami na chwile i zobaczymy wtedy czy to trafny strzał. Mam zapewnienia, że układ chłodzenia działa jak należy, ale jednak mnie to troche denerwuje , wiec szukam dalej ;)
Anonymous - 19-08-2008, 18:42

A trzeci czujnik jest w chłodnicy. :wink:
Anonymous - 19-08-2008, 19:51

Czujników jeszcze nie wymieniałem. Czy możesz mi powiedzieć ile ta impreza kosztuje. Czujnika od wskazówki chyba nie ma co wymieniać bo przecież od tego nie przestanie się grzać.
ewa40 - 20-08-2008, 01:50

No własnie Krzysiek nie zawsze musi sie grzać a ten czujnik poprostu podaje błędna informacje na deske. Po wymianie tego czujnika u mnie jednak wskazania się poprawiły znacznie. Ja za ten czujnik zapłaciłam ok. 80 lub 90 zł w serwisie i tylko polecam kupowac oryginał. Ten co podaje sygnał do komputera jest troche droższy, i chyba ponad 100 zł kosztuje, ale z tym czujnikiem nie powinien mieć problemu mechanik żeby sprawdzic czy jest ok.
Co do czujnika w chłodnicy, to jest rezystor, który odpowiada za włączenie sie któregoś z biegów wiatraka.Skoro dwa biegi Tobie chodzą, to rezystor można śmiało wykluczyć.

Anonymous - 25-08-2008, 23:12

Ostatnio zauważyłem, że mimo wysokiej temperatury płynu nawiew powietrza ustawiony na maksymalne grzanie dmucha ledwo letnim powietrzem. Coś tu musi być nie tak, prawdopodobnie zawór nagrzewnicy, który się nie otwiera w całości. W poście o odpowietrzaniu układu chłodzącego przeczytałem, że nagrzewnicę można ominąć rurką. Spróbuję to zrobić i jeżeli to nic nie da to wymienię te czujniki.
Anonymous - 26-08-2008, 16:54

Krzysiek napisał/a:
Ostatnio zauważyłem, że mimo wysokiej temperatury płynu nawiew powietrza ustawiony na maksymalne grzanie dmucha ledwo letnim powietrzem.

Albo sie nie chce otworzyć elektrozawór - tak jak piszesz, albo masz syf w nagrzewnicy i jest poprostu zapchana...

Anonymous - 09-10-2008, 17:32

Od dwóch tygodni nie muszę patrzeć na wskazówkę temperatury. Przepłukano jeszcze raz układ z odkamieniaczam i wymieniono czujnik, więc tak naprawdę to nie wiem co pomogło, prosiłem żeby robili pokolei no ale się nieudało. Zrobili wszystko na raz. Ważne że na razie jest ok. Zobaczymy jak długo.
Anonymous - 10-10-2008, 10:59

Krzysiek, no to trzymam kciuki by juz sie nic złego nie działo!
artisu - 20-10-2008, 14:16

Witam,

Mam mały problemik z Pumą.
Chodzi o niedogrzanie silnika.
Jeśli autko stoi w korkach albo wolno jedzie to wskazówka wychyla się do N, przy O włącza się wiatrak i wraca znów do N (to jest w porządku) ale gdy szybko jadę to spada temperatura całkowicie na początek skali.
Prawdopodobnie cały czas otwarty mam termostat i "duży obieg". Musiał się termostat zablokować albo przytkać. Już kupiłem nowy termostat, cena 29 złotych w Eurocar.
Na dniach będe wymieniał.

Dzięki Hadzi za foty z wymiany termostatu, przydadzą się.

[ Dodano: 20-10-2008, 22:50 ]
Poniżej opis niedomagań układu chłodzenia:

1. silnik przegrzewa się:

a) głównie w czasie jazdy (ale również na postoju lub w korkach)
-najczęściejzablokowany lub nie w pełni otwarty termostat, brak lub słaba cyrkulacja płynu w dużym obiegu
(jeśli wskaźnik pokazuje wys. temperaturę w silniku a chłodnica jest zimna lub lekko ciepła)

-przytkane kanaliki chłodnicy
(wąż dopływu do chłodnicy-górny jest wyraźnie cieplejszy niż dolny odpływ)
-(rzadziej) awaria pompy wodnej lub paska klinowego

b) w czasie postoju, małej prędkości lub stojąc w korku (ale tylko gdy na trasie jest OK):
wentylator chłodnicy nie włącza się przy wysokiej temperaturze
-zepsuty dwustopniowy termostatyczny włącznik wentylatora
-brak styku na kostkach-złączach
-spalony silnik wentylatora (rzadko)

2. Wychłodzony silnik (tylko na trasie):
-Zablokowany termostat w pozycji otwartej

3. Brak grzania w kabinie
-najczęściej Zapowietrzony układ nagrzewnicy - odpowietrzyć
-przytkane kanaliki nagrzewnicy - przepłukać na otwartym zaworze ogrzewania
-zepsuty zawór ciepłej wody (regulator ogrzewania)
-nieszczelny ciśnieniowy układ chłodzenia

Poniżej schemat poglądowy w dużym uproszczeniu.
Dodam że obieg mały (górny) otwieramy pokrętłem ciepłego powietrza
Obieg dolny otwiera termostat jeżeli temperatura silnika osiągnie 89-93 stopnie
Wentylator chłodnicy się włącza przy ok. 98 stopniach.

Mam nadzieję że wielu niezorientowanym to trochę rozjaśni sytuację.

Pozdrawiam

[ Dodano: 23-10-2008, 01:36 ]
Termostat wymieniony ale w trakcie odpowietrzania nagrzewnicy ułamały się końcówki elektrozaworu od nagrzewnicy. Niestety w pumie nie ma zaworu do odpowietrzania i trzeba ściągać wężyki.
Chyba że to się samo odpowietrza pod większym ciśnieniem jak się przegazuje?
Uwaga, te rurki przy elektrozaworze są bardzo kruche. Jutro muszę kupić nowy elektrozawór, póki co mam dwie rurki-protezy wstawione.
Ciąg dalszy nastąpi...

[ Dodano: 11-11-2008, 15:44 ]
U mnie z chłodzeniem już w porządku, nowy termostat działa jak powinien; auto szybko się nagrzewa do odpowiedniej temperatury a potem nie wychodzi ponad O-R.

Anonymous - 18-08-2009, 06:31
Temat postu: temperatura
Witam wszystkich - z podobnym problemem - temperatura silnika - borykam się i ja. U mnie są takie objawy: nieraz jadę kilka godzin i temperatura "piękna" na R - w mieście , w korkach, nic wszystko Ok. A nieraz przejadę kilka km i wskazówka chce na czerwone pole. Zauważyłem, że wtedy jak depnę na 5-6tyś obrotów - temp spada. Może pompa jest niewydajna??? Wymieniłem termostat, (termostat 35zł + robota 70zł) to samo, dzisiaj wymienię pompę wody (145zł) - ale jak czytałem powyżej - można wymieniać po koleji wszystko. To pilnowanie temperatury jest bardzo uciązliwe. - No cóż, wymieniłem pompę wody (koszt wymiany 250zł). Dalej to samo - temperatura??? (wskazówka) wariuje.
cichy - 11-10-2009, 20:08

witam mam problem.Chodzi o cieple powietrze.po kilku kilometrach jazdy przestaje mi grzać ciepłe powietrze a temperatura jest na polowie co to może być ??
Anonymous - 11-10-2009, 20:21

wydaje mi sie ze elektrozawór nagrzewnicay, ale nie jestem na 100% pewien.
Anonymous - 14-11-2009, 22:50

hej to jak właściwie sie odpowietrza nagrzewnice w pumie?? i reszte układu??
markko - 15-11-2009, 13:29

generalnie układy w pumie są samoodpowietrzające, jak zmieniałem silnik, w pumie to tylko nalałem płynu i nic nie odpowietrzałem.
Anonymous - 15-11-2009, 17:50

w istocie tez sam sie odpowietrzył. zawieszał sie elektrozaworek od nagrzewnicy ale po potraktowaniu małym młoteczkiem dziala dalej i wsio igraju :smile:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group