To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ dolotowy i wydechowy - Przepływomierz powietrza - zamiana

Speedy - 03-11-2005, 22:52

NO ja tez jestem zdania....potwierdzone nawet w wielu przypadkach ze zmiana tlumika nic nie daje... co innego jak zmieniasz wydech poczawszy od kolektora...wtedy roznica jst ale niewielka tyz :wink:
Anonymous - 21-01-2007, 22:22

W escorcie sąsiad mial zalorzony przepłowomierz z mniejszego silnika i tak zzrobil poprzedni wlasciciel pewnie dlatego, zeby samochod mniej palil, ale jak pojechal potem na hamownie i zalorzyl oryg przeplywke to okazalo sie, ze zyskal 14KM, czyli tyle ile powienien miec i spalanie wrocilo do normy(okolo 1l wzroslo), sle mowi, ze calkiem inne auto, mowi, ze teraz to czuc jak depnie
dr.Killer - 25-01-2007, 18:46

matisl89 napisał/a:
W escorcie sąsiad mial zalorzony przepłowomierz z mniejszego silnika i tak zzrobil poprzedni wlasciciel pewnie dlatego, zeby samochod mniej palil, ale jak pojechal potem na hamownie i zalorzyl oryg przeplywke to okazalo sie, ze zyskal 14KM, czyli tyle ile powienien miec i spalanie wrocilo do normy(okolo 1l wzroslo), sle mowi, ze calkiem inne auto, mowi, ze teraz to czuc jak depnie




To przez to ze średnice w środku przepływomierz są inne w eskorcie co daje różnice bo więcej powietrza dostaję, ale jak przepływomierz z 1.4 i 1.7 jest taki sam to niema sensu tego przekładać...

Za to bym prędzej powiedział by to przełożyć przepustnicę z 1,7 jeśli jest oczywiście większa średnica od 1,4 i wtedy coś może podskoczy moc..... a na pewno spalanie. np. w Pumie 1,7 jest bodajże średnica przepustnicy 54mm a w Focusie 1,6 kiedyś patrzyłem chyba 46mm ale on pali na trasie 5l na 100... :shock:

niestety nie wiem z czego jest większa przepustnica od 1,7 :evil: muszę popatrzeć możliwe że od escorta rs tam wszystko jest spore :lol: , choć znam takich co jeszcze rozwiercają przepustnice w rs do chyba 64mm to już konkretny ciąg.. to mały stożek już nie wyrobi....


Ale jeśli ktoś chce się naprawdę pobawić z przepływomierz to jest całkiem sensowny patent który może dać parę koni ..

A mianowicie Power Rura z wmontowanym czujnikiem przepływomierz.... a co to daje, bardzo dużo bo wiadomo sama Power rura daje a dzięki tak zamontowanemu czujnikowi niema żadnej zwężonej średnicy dolotu, nie tak jak jest to w przypadku zwężonej średnicy każdego przepływomierz....


No niestety taką Power rurę nie kupi jak jest to do np. Focusa z AEMKLICK ..... i trzeba by zamawiać u jakiego fachowca od tych spraw... lub jak ktoś ma spore zdolności w spawaniu to może się pobawić.... właśnie mam zamiar wiosną zrobić taki patent......

Anonymous - 26-01-2007, 00:15

o ile by wzroslo spalanie jak by zalozyc przepustnice od 1.7??
czy rure od przeplywki tez trzeba zmieniac? Czy tylko przepustnice?

dr.Killer - 27-01-2007, 10:58

Jest jedna zasada jak się chce zwiększać moc zawsze wzrasta zużycie paliwa :cry: i tego nigdy nie da się przewidzieć ile wzrośnie i przy jakich obrotach czy sposobie jazdy bo u jednego wzrośnie 0,5-1 l a u takiego co jeździ ciągle jak na wyścigu to i może ze 5 l... a patrząc po pumie to bardzo uwielbia pociągnąć z baku jak się depnie....

Dla mnie jak ktoś patrzy na zużycie paliwa przy podnoszeniu mocy i do tego niezbyt się zna na silnikach to od razu mu mówię niech se da skopuj bo w większości takich modyfikacji przyrost jest w granicach 1-5 KM czyli w czasie jazdy praktycznie nie poczuję się różnicy poza spalaniem i przeważnie dopiero przy większych obrotach ta większa moc się wyłania......

Co do zmiany przepustnicy to mówiłem że nie jestem pewien czy w 1,7 jest większa... ale tak czy inaczej większa przepustnica na seryjnym dolocie to już dla mnie śmieszne... seryjny dolot który jest zbyt kiepski dla seryjnej przepustnicy to już samo za siebie mówi że to nie wypali...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group