To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Nadwozie, podwozie i wnętrze - siłowniki

Anonymous - 24-02-2009, 10:34

kazdy ma prawo wyboru, kiedy mi je zalozyli wogole nie mialam pojecia o tym i
Franek napisał/a:
jestem osobiście z nich zadowolony
to jest najwazniejsze :razz:
sharky - 20-10-2009, 20:09

W końcu kupiłem siłowniki do klapy bagażnika do swojej Pumy bo seryjne już powoli przestawały trzymać przy temperaturach jakie teraz mamy i klapa potrafiła nieraz spaść na głowę, w dodatku żeby otworzyć trzeba było użyć już trochę siły. Zamówiłem mailowo nowe siłowniki w FA KROSNO http://www.fakrosno.pl/ Za 2 siłowniki i wysyłkę (przesyłka pobraniowa Poczty Polskiej) zapłaciłem 110 zł. Kupiłem te siłowniki, o których mówił Franek i jak na razie spisują się elegancko. Klapa sama idzie do góry po naciśnięciu guzika. :mrgreen:

Parametry siłownika:
Średnica tłoczyska: 8
Średnica cylindra: 19
L max: 570
Skok: 230
Siła F1: 215
Nr katalogowy siłowników: 23425
Cena: 48,8 zł brutto + koszt wysyłki
e-mail: piotr.ginalski@fakrosno.pl

Anonymous - 20-10-2009, 20:44

Cieszymy sie Twoim szczesciem ;)
A tak w ogole to fajnie ze napisałes parametry tych siłowników, no i w ogole, ze podałes namiar na tego gościa :)

Słoodzik - 20-10-2009, 22:49

sharky, masz siłowniki o identycznej mocy jak u mnie. Wystarczy teraz nacisnąć pilota i klapa sama się otwiera :lol:

Jak na razie spisują się bez zarzutu, a montowałem je po namowie Franka w wakacje.

Qszysiek - 20-10-2009, 22:59

Moja klapa też sama się otwiera, kupiłem 2 siłowniki z CC700, firmy Hart, 20 zł sztuka :P
rafalski69 - 01-04-2010, 20:39

a ja też mam "nowe" z forda fiesty 320N wymiary panują a klapa super idzie do góry mam lotkę na bagażniku i głośniki w klapie bagażnika. kupiłem używane na autoszrocie :twisted:
Robert vel. Jamiro - 02-04-2010, 16:33

Pasują z cinkłeczento :P
sir_koks - 02-04-2010, 17:17

potwierdzam - mam z pikaczento i jest ok :wink:
Są tańsze od tych z pumy a spelniaja swoje zadanie w 100%

sharky - 09-07-2011, 15:23

Ostatnio grzebałem przy siłownikach w innym aucie i tak mi się przypomniało, że są 2 rodzaje siłowników: z dynamicznym i hydraulicznym tłumieniem. Jedną z podstawowych różnic między siłownikami z dynamicznym i hydraulicznym tłumieniem jest sposób montażu. Siłowniki z dynamicznym tłumieniem mogą być montowane w dowolnej pozycji, a siłowniki z tłumieniem hydraulicznym powinny być montowane tłoczyskiem (tą cieńszą częścią siłownika) ku dołowi. Także nowe siłowniki FA Krosno montuje się odwrotnie niż fabryczne, tłoczyskiem czyli tą cieńszą częścią siłownika ku dołowi!

Jak rozpoznać rodzaj siłownika? Siłownik z tłumieniem dynamicznym na całej długości cylindra (ta grubsza, czarna cześć siłownika) ma wypukłość, natomiast siłownik z tłumieniem hydraulicznym ma cylinder idealnie gładki.

U mnie fabryczne, fordowskie siłowniki miały wypukłość na cylindrze czyli miały tłumienie dynamiczne i zamontowane były tłoczyskiem do góry. Po zamontowaniu nowych siłowników FA Krosno w ten sam sposób klapa otwierała się sama od samego dołu jednak pod koniec nie zwalniała lecz bardzo szarpała. Po zamontowaniu siłownika tłoczyskiem do dołu klapa nadal otwiera się sama lecz pod koniec ładnie, płynnie i delikatnie zwalnia, hamując klapę bagażnika, tak jak powinno być. :)

Więcej info:
http://www.fakrosno.pl/pl...yny_gazowe/typy

Słoodzik, Franek, sprawdźcie u siebie czy macie prawidłowo zamontowane siłowniki FA Krosno. :razz:

maniek86krk - 23-01-2014, 11:25

Rok temu kupiłem teleskopy firmy LESJÖFORS kosztowały 47 zł za sztukę da się je zamontować tylko w jednej pozycji gdyż jedna z końcówek nie jest w lini prostej z teleskopem lecz jest delikatnie wygięta i tą wygiętą końcówkę wkładamy w uchwyt w klapie. Fajna sprawa bo nie trzeba się zastanawiać czy w dobrą stronę założyliśmy teleskopy. Mam tylko jeden problem w większości teleskopów jest tak że podczas zamykania klapy gdzieś na wysokości połowy silowniki przestają trzymać i klapa swobodnie opada w dół przy moich silownikach jest tak ze nawet jak obniżę klapę do samego zamka i puszczę to klapa idzie w górę :( troszkę to utrudnia zamykanie klapy jak mam wolną tylko jedną rękę. Długość teleskopów i ich moc jest (teoretycznie) taka sama jak oryginalnych piszę "teoretycznie" ponieważ to co napisane jest na pudełku nie zawszę jest prawdą. U Was klapa opada po obniżeniu poniżej połowy czy musicie ją ciągnąc do samego zamknięcia ?
wiertło - 23-01-2014, 17:00

ja miałem siłowniki od tipo troszkę mocniejsze niż org i daje rade jedną rękom(był spojler)Nie ma przy nich takich luk ja Ty masz że luz i spada po całej lini zamykania jest opór. Przy otwieranu sama klapa się otwiera ale powoli nie gwałtownie :wink:
Anonymous - 24-01-2014, 08:15

Ja kupilem daw po 420N kazdy, ale jeszcze nie zamontowalem. Sa to silowniki chyba od focusa ll. Jak juz zamontuje to dam znac.

[ Dodano: 24-01-2014, 16:25 ]
Zamontowane. Sa troche za mocne, zamykam klape dwoma rekoma...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group