To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Sprzęgło

Salamander2033 - 22-11-2013, 19:09

Nieraz sprzęgło mi się zapadało i po chwili odbijało za wymianę zapłaciłem 680 zł z robocizną a to dlatego że skrzynię biegów trzeba było wyjmować no ale teraz już wszystko gra :mrgreen:

[ Dodano: 22-11-2013, 19:13 ]
Za wysprzęglik ok 300 zł wydałem

WieSiu - 23-11-2013, 08:39

A stan sprzęgła idealny że przy okazji jego nie wymieniales/regenerowales
Salamander2033 - 23-11-2013, 12:26

Sprzęgło jest wporządku i powiedzieli że nie ma sensu zmieniać
Bryckas - 01-02-2014, 23:44

Witam,
mam do Was szybkie pytanie dot. sprzęgła.
Dzisiaj "mechanicy" zmieniali silnik, stary padł, co za tym idzie przekładali też sprzęgło ze starego silnika do "nowego". Teraz sprzęgło ślizga się jak szalone. Komplet sprzęgła zmieniałem na nowe 3 m-ce temu, ori Forda i wysprzęglik LUK-a.
Jak myślicie, co mogli schrzanić? Czy przy założeniu tarczy sprzęgła odwrotnie będzie się ślizgać? Ew. inna mysl, która mi przychodzi do głowy, to że jakimś cudem w układzie wysprzęglika jest cały czas pewne ciśnienie płynu, które powoduje lekkie wysprzęglanie i dalej uślizg, ale czy to jest w ogóle możliwe?

wiertło - 02-02-2014, 06:36

spróbować jeszcze raz odpowietrzyć wyprzęgnik może akurat.
rapart - 02-02-2014, 09:05

Bryckas napisał/a:
czy przy założeniu tarczy sprzęgła odwrotnie będzie się ślizgać?

Teoretycznie nie będzie, obie strony mają materiał cierny. W większości przypadków nie da się jednak pomylić stron - jedna przeważnie jest opisana (np. "gearbox side"), a i wielowpust nie jest symetryczny, jest dłuższy po stronie wieloklinu wałka skrzyni. Chociaż jeśli to "magicy"... nie pamiętam w naszej Pumie, ale jeśli tarcza wejdzie odwrotnie, może się gdzieś opierać (o koło zamachowe?) i nie dochodzić do końca - nie wiem, nie próbowałem źle zakładać :P

Odpowietrzenie układu, albo syf na kole/docisku. Odwieź auto i niech poprawiają.

Bryckas - 08-02-2014, 21:12

Nie wiem dokładnie co schrzanili, ale jak wyjąłem tarcze to była mokra od oleju, albo raczej płynu hamulcowego. Jak i skąd, nie mam pojecia. Po ich poprawce wszystko było umyte itd, tylko tarcza tłusta została.
Założyłem używaną i wszystko gra.

Tak czy inaczej, znowu potwierdza się prawda, że jak chcesz mieć dobrze zrobione to zrób to sam.
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam

Pietia - 08-02-2014, 21:53

Bryckas, płyn hamulcowy znajduje się w wysprzęgliku :) pewnie przeciekał i dlatego też właśnie była tarcza sprzęgła mokra :)
Bryckas - 08-02-2014, 22:11

Pietia napisał/a:
płyn hamulcowy znajduje się w wysprzęgliku


No co Ty, poważnie??? :shock:
...a tak na serio wiem, wysprzęglik ma 3 miesiące, bardziej myślałem o tym, że coś zmanili przy odpowietrzaniu, tym bardziej, że podobno mieli z tym duży problem i coś tam kombinowali. Mi to zajmuje 35 sec.
Tak czy inaczej juz działa...

Pietia - 08-02-2014, 22:53

Twoja odpowiedź jest troszke ironiczna :)

Bryckas napisał/a:
Nie wiem dokładnie co schrzanili, ale jak wyjąłem tarcze to była mokra od oleju, albo raczej płynu hamulcowego. Jak i skąd, nie mam pojecia


A więc albo wiesz że płyn hamulcowy znajduje się tam albo nie wiesz :) zacytowałem Cie więc na dobrą sprawe następnym razem nie pisz "Jak i skąd, nie mam pojęcia"

Żeby nie było OT : No to dobrze że Kociak śmiga już :)

Piccardo - 08-03-2014, 14:55

Cześć.

Ja tu z oczywistym pytaniem dod. sprzęgła :D czy jeżeli po sprincie czuć sprzęgłem a w momencie gdy np. wsiadam do auta zimnego odpalam jadę i przy 3cim biegu gdzieś po 3 tyś obrotów auto dostaje lekkiego kopa jak gdyby mu mocy przybyło to wszystko to wiąże się z sprzęgłem czy może to być też coś z silnikiem?

Pietia - 08-03-2014, 16:41

Piccardo, właśnie tak działa drugi wałek rozrządu w Pumie :) coś typu DOHC w Hondzie i V-Tec :)
Piccardo - 08-03-2014, 18:40

W skrócie mam to uznać za normalne ten "kop" przy trójce? Bo bynajmniej ciężko mi określić czy sprzęgło muszę wymienić, co prawda mi nim zaśmierdziało jak zrobiłem sprint 4+ tyś obr zmiana płynna bez szarpania, ale tak po za tym biegi wchodzą normalnie. Samo sprzęgło nie łapie co prawda od góry, gdzieś w połowie raczej no i jest hydrauliczne a z takim nie miałem styku. Przyznam też że to moje pierwsze auto bo wcześniej miałem 2 koła ;p ale jestem z niego zadowolony i chcę go "odratować" i pojeździć ile jeszcze da rade :D
Pietia - 09-03-2014, 09:08

Piccardo, nie, nie powinno się nic dziać z nim ;) jezdzij i nie pal więcej sprzęgła :) Widze że z Kato jesteś to pewnie na Hute na Szopki jeździłeś ? :)
Piccardo - 09-03-2014, 11:14

Nie teraz w Niemczech mieszkam :D i tutaj można pojeździć i przycisnąć :) z końcem czerwca zjeżdżam do PL na naprawy bo tutaj za drogo wszystko wychodzi :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group