To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - klimatyzacja

markko - 05-07-2015, 07:57

Dukes napisał/a:
przepłukać układ,
jak?
kapuju - 05-07-2015, 09:56

szkoda ze tydzień temu nie puściłeś tego posta bo klime miałem pustą a już wcześniej zauważyłem że nie dmucha jakoś super ale myślałem że mało odczynnika czy cuś. Potrafisz określić w którym miejscu jest ta dysza?
Dukes - 05-07-2015, 10:02

Jakimś środkiem chemicznym, nic więcej nie wiem bo po prostu 'automat' do nabijania klimy ma taką opcję po wytworzeniu próżni w czasie odzyskiwania czynnika z układu.
pumiak55 - 10-07-2015, 11:02

Droga społeczności tego forum mam pytanie.

Chciałbym sobie zainstalować klimatyzację w swojej Pumie ale mam pewne wątpliwości dotyczące części. Czytałem co mniej więcej trzeba kupić aby zamontować ten system w aucie i o ile z częściami mechanicznymi sobie raczej dam radę to z elektryką jestem bezradny. Chodzi o to, że znalazłem artykuł w którym wymieniają że trzeba zakupić sprężarkę, parownik itp. itd. i na końcu wymieniają "części elektryczne" z tym że ja jestem kompletnym laikiem i chciałbym się Was poradzić, co dokładnie w chodzi w skład tej elektryki? (Dla zainteresowanych opieram się na tym tekście: http://www.iparts.pl/arty...sztuje,137.html ).

Orientujecie się jaki koszt takiej usługi w warsztacie może wynosić?

kapuju - 10-07-2015, 20:35

masz odpowiedz w tekście " Sam montaż klimatyzacji bez części wynosi około 1000 złotych"

Sądze że z elektryką troche zabawy by było bo nie dość że trzeba wyizolować przewody z pod dechy ,a następnie je włożyć to Twojego auta to jeszcze bezpieczniki no i przewody pod maską,chyba gra nie warta świeczki ale jak się uprzesz... mi by się nie chciało :wink:

markko - 11-07-2015, 08:50

co do elektryki to wiązki zazwyczaj są położone tylko trzeba dobrze poszukać, Puma wychodziła praktycznie w takim samym wyposażeniem, dlatego tak sądzę że wiązki są.
Opoya - 11-07-2015, 11:55

A to różnie bywa, choć faktycznie wiązki trzeba poszukać.
Np. w mojej Pume instalacja do elektrycznie sterowanych lusterek była (choć fabrycznie miała manualne, zmienione na elektryczne przez TAMa, poprzedniego właściciela Pumy), ale do podgrzewania szyby czołowej nie było. Szybę wymieniłam na podgrzewaną, znalazłam i kupiłam wiązkę i przekażniki, ale już nie podłączyłam, bo sprzedałam Pumę. Oddałam wszystko nowemu właściciielowi auta.

Pusia - 14-08-2017, 20:23

Ludziki, mam ten sam problem co w "starej" pumie :(
Mianowicie gaśnie na klimie... obroty podczas jazdy na luzie spadają do 600 obr., na postoju do 900 obr.
Przy hamowaniu, skręcaniu i innych manewrach zwyczajnie i po prostu potrafi niespodziewanie zgasnąć.
Dzieje się to tylko wtedy, gdy jest włączona klimatyzacja.
HELP !!! :???:

Dukes - 15-08-2017, 14:42

Moja może nie gasła, ale przy parkowaniu na klimie często obroty schodziły bardzo nisko, że już zaczynało telepać autem. Rozwiązaniem falujących obrotów w moim przypadku było kilka nieszczelności. Uszczelka między kolektorem ssącym, oring w samym kolektorze, gdzie podłącza się przewód do serwa pompy hamulcowej i odpowietrzenie skrzyni korbowej. Opisywałem to jakiś czas temu na forum. (wiem, zdjęcia zdechły, poprawię przy czasie). Gdy silnik łapie tzw. lewe powietrze to zawór bocznikowy nie spełnia swojego zadania ponieważ część powietrza zostaje zassana bez jakiejkolwiek kontroli i ECU świruje bo nie potrafi w takiej sytuacji wysterować zaworem bocznikowym aby utrzymywał wolne obroty silnika i w końcu zaczyna przygasać.
markko - 15-08-2017, 20:00

ale tylko przy skręcie w lewo?
ja obstawiam dwie możliwości
albo za dużo czynnika, albo coś ze wspomaganiem się dzieje

leman - 15-08-2017, 20:32

Witaj markko :smile: . Ja się bliżej Dukes'owych teorii skłaniam :razz: Klima zżera tyle mocy i energii, że obnaża wszystkie deficyty, a "falowanie i mulenie" to tylko miernik tego.
Ale jak ruletkowe obstawianie, to losowo postawie na elektrykę (zakładając brak świateł dziennych!)


I tak mi się przypomniało, że nieumiejętne robiona samoadaptacja po odłączenia aku, powodowała duże wyzwanie po włączeniu klimatyzacji. :razz:

markko - 15-08-2017, 22:15

w sumie masz racje, popatrze przez forscana i bedzie cos wiadomo
leman - 15-08-2017, 23:02

Forscan to na pewno. Ale Ty jesteś deczko bliżej, a my możemy jedynie o swoich wizjach abo przeżyciach tylko opowiadać :razz:
Wspomniałeś coś o;
markko napisał/a:
ale tylko przy skręcie w lewo?
Może coś jest w okolicy paska wieloklinowego? Zauważ, że koło pasowe A/C jest max oddalone od koła pompy wspomagania..,
Ja bym zrobił tak; wjechał przednimi kołami na dwa kartony (szkoda opon i łatwiej kręcić kierownicą) podniósł maskę, odpalił, kręcił kierownicą przy wł/wył A/C i ....nakręcił filmik, który bym namiętnie oglądał :razz:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group