To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Panewki korbowodowe

Anonymous - 10-04-2006, 16:57
Temat postu: Panewki korbowodowe
Potrzebuje panewki do Forda Pumy 1.7 '99r. bardzo pilnie w żadnym sklepie a nawet w serwisie Forda nie można kupić !!! Moze ktoś ma silnik na cześci i ma do sprzedania panewki. Prosze o pomoc w tej sprawie.



by Gaydek: temat przeniesiony (18.06.2006) do działu PORADY, bo to... ciekawy temat :wink:

Lukas - 10-04-2006, 18:39

W pumie paneweki są nie wymienialne
PUMAFan - 10-04-2006, 21:53

Lukas żartujesz :shock:
Bankowy - 11-04-2006, 07:47

Nie chce mi się wierzyć... To by oznaczało, że NIE MOŻNA (nie ma możliwości) przeprowadzić naprawy głównej silnika! :roll:
Lukas - 11-04-2006, 15:59

Jak chcesz wymienic panewki to musisz kupić cały dół silnika.

Tak mi się przynajmniej wydaje bo gdzieś chyba o tym czytałem.

Tu coś jest na temt nie możliwości szlifu cylndrów http://www.trader.pl/ds_d...prezentacje.asp

Anonymous - 11-04-2006, 22:04

a więc tak. po konsultacji z zaprzyjaźnionym mechanikiem dowiedziałem się, że są dwa rodzaje panewek. Standardowe i nadwymiarowe.
Nadwymiarowe wtedy gdy "wał nie jest przystosowany do szlifu [...] coś tam zatarte". jeżeli jest "cośtam zatarte" to jeszcze dochodzą do listy zakupów korbowody.

Bankowy - 12-04-2006, 07:28

W konieczność zakupu całego "dołu" nie chce mi się wierzyć! :shock: To byłoby czyste wariactwo. Zresztą panewki z możliwością/niemożliwością zrobienia szlifu cylindra zbyt wiele nie mają (może chodziło o pierścienie?). Co do grup wymiarowych - to jest właśnie to o co chodzi. W przypadku małego wytarcia czopów wału - zakłada się nominalne. Jeśli wał trzeba szlifować - nadwymiarowe. A jeśli wał jest "nieszlifowalny" to trzeba go napawać, obrobić cieplnie i dopiero wtedy szlifować (tylko, że może to być nieopłacalne).
Lukas - 12-04-2006, 17:46

To jest info jakie dostałem o człowieka który naprawiał nie jeden silnik w pumie

Witam,
silniki Yamahy a do takich zalicza się 1,7 są nienaprawialne!!
Można wymieniac tłoki i perścienie. Oczywiście tylko w nominalym
wymiarze. Sworzeń wystepuje tylko jako element tłoka. Układ korbowy
jest nienaprawialny!! Zastosowana jest tam technologia zblizona do F1.
Stopy korbowodów nie są tradycyjnie obrabiane i dopasowywane na
maszynasz lecz jest wykonywany cały korbowód w całości a następnie w
części łożyska korbowego jest na specjalnych maszynach łamany. Takie
rozwiązanie wykorzystuje naturalnie powstałe nierówności w procesie
łamania do idealnego dopasowania powstałej w ten sposóbv stopki, do
reszty korbowodu. Krótko mówiąc, wykonany tą technologią otwieralny
otwór na łożysko korbowe jest idealnie okrągły i pozbawiony
jakichkolwiek owalizacji w ajmniejszym stopniu. Aby zachować taki
stan rzeczy całość musi być nadzwyczaj precyzyjnie kontrolowana przy
montazu a panewki muszą perfekcyjnie przylegać. Przy zachowaniu tak
idealnego owalu łożyska korbowego nie powstają groźne (dla dużych
przędkości obrotowyc i sił) luzy na łożyskach korbowych a
powierzchnai styku czopa łozyska korbowego z panewką jest faktycznie
w całości wykorzystana.
Elementy silników Yamahy są "odchudzone do maximum!! Najdrobniejsze
niewyważenie lub utrata współosiowości spowoduje uszkodzenie silnika
przy większych obrotach!! Juz widziałem takie silniki - urwany
korbowód tnie skrzynię korbową dookoła.
Na podsumowanie:
W oryginale nie ma do nabycia panewek nawet na nominalny wymiar. W
zamienniku nie wypowiem się bo nie wiem - nigdy nie szukałem.
Są zakłady co dorabiaja panewki ale skutki takich operacji, jak
opisałem wyżej, moga byc brzemienne.
PS
Panewki nie maja zamków a to juz o czymś świadczy. Każdy amator
mechanik wie co to sa zamki w panewkach.
Jeśli coś sie dzieje z dołem to faktycznie wymienia się dół silnika,
czyli blok + wał korbowy + korbowody + tłoki - wszystko złożone i
spasowane.
Jeśli nadal ktoś chce kombinować na własna rękę z panewkami to życzę
mu powodzenia. Taki korbowód wygląda jak od motorynki więc chyba juz
wszystko jasne.
pozdrawiam,
Paweł

Opoya - 12-04-2006, 22:47

lukas napisał/a:
wykonywany cały korbowód w całości a następnie w
części łożyska korbowego jest na specjalnych maszynach łamany.

Dodam, że tak jest nie tylko w Pumie, ale np. Fieście 1.4 (tej poprzedniej).

PS. Lukas - czy to "nasz" Paweł? :roll:

Kurzki - 12-04-2006, 23:02

po tym tekscie , moc mojego silnika zwiekszyla sie i moje ego chyba tez :P :twisted:
Bankowy - 13-04-2006, 08:01

Czyli nie ma można przeprowadzić naprawy głównej silnika. Ups...
Lukas - 13-04-2006, 13:49

Opoya napisał/a:
Lukas - czy to "nasz" Paweł?


Tak :D

Opoya - 13-04-2006, 21:54

Widzę, że wiesz do kogo się zwrócić  :mrgreen:
PUMAFan - 20-04-2006, 17:09

respect dla wiedzy, ale powiem wam że się przeraziłem wizją naprawy poprzez wymianę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group