To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - koło i lewarek

Mr.Maya - 17-04-2006, 07:46
Temat postu: koło i lewarek
Witam

Mam pytanie jaki roztaw srob ma puma jakie Et i jaka szerokosc otworu centrujacego bo musze kupic nowe kolo zapasowe bo stare jest w oplakanym stanie (felga).

Druga sprawa brakuje mi lewarka moze ktos zrobic zdjecie lewarka do podnoszenia auta z pumy chyba ze wszytkie fordy maja takie same lewarki to bedzie mniejszy problem.

Pozdrawiam

Gaydek - 17-04-2006, 09:00

Rozstaw śrub: 4x108.
ET: to nie Puma a felga ma ET.
Szerokość otworu centrującego: to ma jakieś znaczenie?

Zdjęcie lewarka zrobię później i umieszczę w tym topicu.

Mr.Maya - 17-04-2006, 09:06

Gaydek napisał/a:

Szerokość otworu centrującego: to ma jakieś znaczenie?

Ma znaczenie bo jesli bedzie za duzy to wieksze obciazenie bedzie szlo na sruby. Lub inaczej bedzie trzeba zastoswoac odpowiednie pierscienie. Znam to z poprzednich aut. Bede bardzo wdzieczny za zdjecie.

Pozdrawiam

Gaydek - 17-04-2006, 09:09

No właśnie... moje 16" felgi "mają" właśnie takie pierścienie, ale nie wiedziałem po co dokładnie one są :wink: .
Opoya - 17-04-2006, 10:29

Przy zakładaniu nowych OZ okazało się, że otwór centrujący w nich był za duży. Zamówiłam pierścienie robione "pod wymiar" (na Allegro, 40 zł komplet). Średnica piasty to 63.3 mm.
ET felg do Pumy w okolicach trzydziestu kilku mm. Minimalne to 11 mm, maksymalnego nie pamiętam.

Mr.Maya - 17-04-2006, 12:06

Opoya, Jestes super dziewczyna. Gdyby pumka miala szpilki zamiast srub to by nie bylo propblemow z otworem centrujacym. Bo jak sa szpilki to i tak cale obciazenie jest na nie przenoszone. A tak trzeba pamietac o tym parametrze felg.
Bankowy - 19-04-2006, 12:31

To nieprawda. Nie ma znaczenia czy są szpilki czy śruby! Obciążenie i tak jest przenoszone głównie przez pierścień centralny. Oczywiście występują samochody, gdzie na piaście nie ma pierścienia centralnego, a koło "wisi" jedynie na szpilkach/śrubach, ale są one wtedy odpowiednio dobrane! Przy zmianie felg na inne, jeśli nie założysz pierścienia (wymaganego), to może się okazać, że zobaczysz jak koła wyprzedzają Twoje auto. Oby przy małej prędkości :wink:
Opoya - 19-04-2006, 13:50

Bankowy ma rację - nie ma znaczenia sposób dokręcania koła - otwór felgi i piasta muszą pasować.
Bankowy - 19-04-2006, 14:26

Dziękuję Opoya :wink: Dodam tylko jeszcze, że oprócz tego, że felga musi pasować do piasty, to jeszcze nie może być luzu na centralnym mocowaniu. I właśnie po to są te pierścienie, o których zaczął Gaydek. Pozdrowienia!
Mr.Maya - 19-04-2006, 15:05

Ja wiem ze w tico obciazenia sa przenoszone na szpilki wiec na tej podtsawie tak twierdze i nie kluce sie.
Gaydek - 21-04-2006, 19:31

Lewarek z mojej Pumki (nie wiem dlaczego na naklejce jest Fiesta, z tego co wiem to taki lewarek jest od nowości).


Mr.Maya - 21-04-2006, 21:04

Dzieki za fotki.
Paweł - 23-04-2006, 11:10

Ja przy swoim mam jeszcze taki plasticzek wsuwany wktory wchodzi ucho holownicze.

Pozdrawiam

Mr.Maya - 23-04-2006, 13:23

Ma ktos zal;orzone 15`` felgi o Et 42?? musze wiedzec czy beda pasowac czy nie i czy sa jakies problemy z takimi felgami
Opoya - 23-04-2006, 14:20

Moim zdaniem nie - za duże ET i będą za bardzo schowane w nadkola. Podczas skrętu prawdopodobnie będą obcierać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group