To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - problem z ogrzewaniem

trojan6 - 26-09-2013, 11:47

Proponuję post darpuslo dotyczący opisu naprawy wrzucić do sam naprawiam.
darpuslo - 26-09-2013, 13:06

Popieram . :lol:
Oglądanie programu "zrób to sam " Adama Słodowego procentuje :564:

Puman - 26-09-2013, 20:02

Do postu o naprawie proponuję dołączenie mojego filmiku jak powinien działać panel sterujący.
Gaydek - 29-09-2013, 14:51

trojan6, darpuslo, proponuję, aby darpuslo sam pofatygował się do tego działu i ponownie tego posta tam umieścił (taka procedura).
Barman91 - 05-10-2013, 10:59

doczepiam się do tematu ... ponieważ również u mnie pojawił się mały problem z ogrzewaniem, a mianowicie:
Ogrzewanie działa bardzo słabo, na IV "powiewa" jak rok temu na "II", dodatkowo po przejechaniu 10 km zaczyna wiać zimno ;o pare km dalej znowu gorąco.
Co może być tego przyczyną ?? Czy ktoś z was miał podobny problem ?

trojan6 - 07-10-2013, 15:19

Ja miałem kilka dni temu cos podobnego w escorcie. Poszła pompa wody.
darpuslo - 07-10-2013, 15:41

Myślę, że może to być rezystor od wentylatora :roll:
katamisz83 - 05-11-2013, 22:09

Kurcze mam podobny problem w swojej pumce ale jak widzę nie jestem sama.Jak autko się dobrze zagrzeje to jak tylko włączę nawiew od razu leci gorące na zimnym nie czuć zimna tylko ciepły nawiew.No i kurcze teraz to radio i CD nie działające.Może mieć to ze sobą jakiś związek??
Pover - 05-11-2013, 23:16

Na 99% uszkodzony masz elektrozawór, cena używanego to koszt ~80zł :wink:
ZeRT - 26-06-2014, 20:05

Cześć mam pytanie.

Jakie powinny być wskazania miernika V dla prawidłowo działającego panelu sterowania? Na filmiku Lostlasta http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=8529 widać, że zakres jest od 0V do 13V+.

U mnie po podpięciu się do wtyczki elektrozaworu V jeździ od ~8V (ustawienie na zimno) do 13V+ (przy ustawieniu na grzanie) (obydwie elektrody zapięte do wtyczki). Nie widać żadnych skoków wskazań. (tak jak jest to widoczne na teście żaróweczki u Pumana) Czy pomiar przeprowadzam prawidłowo?

Czy potencjometr/panel działa prawidłowo, czy jest to problem tylko po stronie elektrozaworu?

Jeśli coś sknociłem to co i jak to naprawić.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Problemu nie rozwiązałem ale znalazłem wademekum wiedzy o problemach z grzaniem:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=33271
http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=723287

Mam nadzieję, że się przyda komuś w przyszłości :) .

xEndriuux - 13-09-2014, 14:30

ja mam taki mianowicie problem że leci mi ciepłe powietrze z nawiewu pomimo tego że mam ustawione pokrętło na zero ( i wogóle nie załączane na choćby 1 tylko samo od siebie leci ciepłe w czasie jazdy) a drugie pokrętło ustawione oczywiście na max zimne.
Puman - 13-09-2014, 21:55

xEndriuux, jak masz ustawione na 0 pokrętło obrotów wiatraka to nie działa wiatrak ale pęd powietrza będzie wpychać i tak powietrze do kabiny. U mnie jest tak samo, aczkolwiek bardzo słabo leci powietrze z nawiewu bez wiatraka. To że leci ciepłe powietrze to już problem elektrozaworu że puszcza ciepłe powietrze.
Jqb - 14-09-2014, 12:51

chciałbym się podpiąć pod pytanie @ZeRT-a jakie powinno być poprawne napięcie na wtyczce do zaworu przy zmianie ustawienia temperatury(zakres)? Demontowałem zawór i jest sprawny a dalej mam ciepłe powietrze.
ZeRT - 14-09-2014, 15:07

- gdy napięcie na kostce wynosi 12V to elektrozawór odcina płyn chłodniczy od nagrzewnicy - w środku mamy zimno - pokrętło na polu niebieskim
- gdy napięcie na kostce wynosi 0V to elektrozawór przepuszcza płyn do nagrzewnicy - w środku mamy ciepło - pokrętło na polu czerwonym
- gdy zadamy na pokrętle pola pomiędzy skrajnymi położeniami to na kostce pojawi nam się sygnał prostokątny (na zmianę 12 i 0V) o różnym wypełnieniu, w zależności od położenia pokrętła

Tyle teorii :F.
Właśnie wymontowałem płytkę sterującą, mosfet jest spalony, jedna ze ścieżek chyba jest uszkodzona. Oddam to do speca i zobaczę czy da się to naprawić, czy trzeba będzie całość wymienić.

Na ten moment zawór jest niepodłączony, ruchomy trzpień został zablokowany w pozycji zamkniętej i lecę tylko na chłodzeniu...

Jqb - 14-09-2014, 16:54

Dzięki :) i wszystko wiadome, u siebie też napięcia na wtyczce miałem ~9-14V. rozebrałem panel i tranzystor na płytce jest upalony troszkę, może uda się mi jutro dostać taki lub odpowiednik i to zmontować.

[ Dodano: 19-09-2014, 09:49 ]
@ZeRT masz jakieś wieści na temat płytki? Bo u siebie po wymianie tranzystora i zamontowaniu przez ok 5 min działał i się spalił i tym razem troszkę ścieżka oberwała :/ , zastanawiam się czy gdzieś indziej leży problem czy załatwić nową płytkę sterująca?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group