To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - problem z ogrzewaniem

Puman - 12-02-2016, 22:23

http://www.youtube.com/watch?v=9daF_l63-WA

Tak powinna żarówka świecić.

Venom_4x4 - 12-02-2016, 23:17

Dukes napisał/a:
Tak w gwoli ścisłości, zawór nagrzewnicy sterowany jest poprzez modulację szerokości impulsu czyli tzw. PWM, a nie napięciem. Multimetrem nie jesteś w stanie zbadać tego czy regulacja działa prawidłowo, należało by podłączyć oscyloskop i badać przebieg napięcia, a dokładniej zmianę wypełnienia w zależności od ustawienia potencjometru.
Oczywiście wiadomo, że mało kto posiada oscyloskop, ale taki prosty układ można łatwo sprawdzić podłączając żarówkę W5W 12V (postojówkę) pod kostkę elektrozaworu i kręcąc potencjometrem obserwować czy jasność żarówki się zmienia ;)


Dukes, można sobie coś takiego ogarnąć też. trochę tańsze od oscyloskopu :D
http://elportal.pl/pdf/k04/32_01c.pdf
Tylko dzielniki napięcia warto by zapodać :wink:

shogunpsn7 - 20-02-2016, 10:07

https://youtu.be/1Pqb-AKJijc

Witam, tak swieci uważam ze to wina zaworu nagrzewnicy. Co sądzicie?

[ Dodano: 09-03-2016, 07:51 ]
Po wymianie działa bez problemu

dawid87 - 04-04-2016, 12:20

Podepnę się, bo też mam tylko ciepłe powietrze z nawiewu. Moje pytanie natomiast brzmi: czy z tyłu pokrętła regulacji ciepła powinien wychodzić jakiś przewód? Pierwszy raz to rozbierałem i zdziwiłem się że nie ma żadnego "kabelka"..czy to norma? :oops:
Venom_4x4 - 04-04-2016, 14:49

nic nie wychodzi. sterowanie ciepło/zimno jest elektryczne. Pokrętło wchodzi w potencjometr na płytce i tyle. Sprawdź czy masz padnięty zawór czy tranzystor na płytce. Wszystko masz wyżej :)
dawid87 - 04-04-2016, 16:49

Aha, to ok,dziękuję. Cały temat prześledziłem i zamierzam się właśnie zabrać za sprawdzenie zaworu (choć płytka wydaje się być korzystniejszą awarią :mrgreen: )
shogunpsn7 - 26-04-2016, 22:42

Sam zawór (zamiennik) to koszt ok 50 zł wiec chyba lepiej sam zawór kupić. I bez problemu można samemu wymienić, w moim przypadku to potrzebowałem większych ściskow aby zatrzaski sprężynowe zdjąć. I dodatkowo trzeba uzupełnić płyn chłodniczy to litr ok 10 zł
Robtsa - 12-08-2016, 17:10

Witam, posiadaczem Pumy 1.7 98r. jest moja znajoma wiec na mnie spada obowiazek napraw i utrzymania pojazdu w stanie uzywalnosci a ze posiadam tez wiecej aut tej marki temat ogrzewania jet mi znany, tyle ze wyzej wymieniona Puma ma jeszcze inny problem , a wiec zawor nagrzewnicy wymieniony wsio dziala rezystor tez wymieniony ale regulacja obrotow wentylatora dziala tylko na pozycji 3, wie ktos moze co z tym mozna zrobic albo jak to naprawic? bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
sharky - 12-08-2016, 18:20

http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=6099
Robtsa - 12-08-2016, 18:49

Jak wyzej napisalem rezystor wymieniony a tez zamieniony z Ka kostka wstawiona nowa ,wiec raczej to nie to.
Virusek - 27-07-2017, 16:35

Odgrzewam temat. Wszystko w pumie działało jak należy aż ostatnio stałem na poboczu przy włączonym silniku. Wydobył się tylko dymek z panelu sterowania nawiewem, wiedziałem że to znów spalona płytka bo już rok temu to samo było. Po tym cały czas leciało gorące powietrze z nawiewu nie ważne w jakiej pozycji pokrętło. W domu wyjąłem wszystko, radio, panel, rozebrałem całość, płytke sfajczyło po całości (dodaje zdjęcie). Znalazłem identyczną z forda fiesty mk4 , ogólnie identyczna tylko kolor inny. Tak więc przełożyłem płytke , odpaliłem i nic, dalej gorące. Zamówiłem zawór nagrzewnicy, znalazłem na allegro zamiennik, ale po założeniu nic, dalej to samo? Puma wieje gorącym i skończyły mi się pomysły co jeszcze może byc uszkodzone, albo co można sprawdzić?

link do płytki:
https://zapodaj.net/1ea464169b4f9.jpg.html

Dukes - 27-07-2017, 18:35

Przeczytaj kilka postów wyżej albo po prostu podjedź do elektryka samochodowego, zdiagnozuje Ci to w 5 minut ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group