To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - 1200 zl za amorki i sprezyny (za komplet) prosze o rade....

Jimmy7 - 22-08-2006, 14:33
Temat postu: 1200 zl za amorki i sprezyny (za komplet) prosze o rade....
krotko i na temat http://allegro.pl/item121...rd_ka_puma.html
to jest link do kogos kto sprzedaje amortyzatory i sprezyny firmy SUPERSPORT w cenie 1200 za komplet !!!!!! co o tym myslicie ? orientujecie sie ile moze kosztowac wymiana u mechanika?

chapter322 - 22-08-2006, 16:20

też nad tym kompletem myślałem ale juz kupilem cos innego.
Co do wymiany zawieszenia to kosztuje to 150zl z geometrią kół.

Passenger - 22-08-2006, 17:44

Na temat zawieszeń dowiedziałem się sporo przy zakupie amorków:
- polecane ale dość twarde są Weitec, G-MAX - jedni uważają, że ok na polskie drogi, inni odradzają,
- zestawy Koni dają możliwość regulacji, więc nie muszą być już tak twarde jak wcześniej wymienione,
- najlepszym zestawem jest podobno (info z praktycznie każdego forum motoryzacyjnego) zestaw Bilstein B6/B8 + Eibach,
- wracając do zestawów Supersport to gdy kilka lat temu robili je w Niemczech stały na jednej półce z Weitec... od kilku lat produkcja przeniosła się do Chin i jakość drastycznie spadła - nigdzie ich nie polecano.

Anonymous - 25-08-2006, 20:20

Nigdy nie kupuj SuperSporta. To chłam. Jeśli chesz zestaw przyzwoitej jakości, to NAJTAŃSZYM sensownym jest Weitec, który nigdy nie stał na jednej półce z supersportem, tak nota bene.
Jeśli chcesz coś lepszego jakościowo, to wybierz KW, KONI, Eibach lub zestaw tzw kombinowany, np wspomniane sprężyny Eibach + amorki Bilstein B8. B6 nie polecam, bo jest to amor standardowej długości do standardowych sprężyn. Jesli ma być gleba to B8.

Ceny tych zestawów są wyższe, ale zawieszenia te gwarantują bardzo dobrą trakcje (dobrze, to wcale nie znaczy mega beton) i przede wszystkim trwałość, której w polskich warunkach brakuje wielu tanim producentom.

Passenger - 25-08-2006, 21:08

Cytat:
B6 nie polecam, bo jest to amor standardowej długości do standardowych sprężyn. Jesli ma być gleba to B8.


B6 można używać do sprężyn max.-35 - info od dystrybutora i z Zerkopolu.

Anonymous - 25-08-2006, 21:44

Passenger napisał/a:
B6 można używać do sprężyn max.-35 - info od dystrybutora i z Zerkopolu.

Można, zgoda, podobnie jak na zwykłe seryjne Motocrafty, założyć springi -35. Natomiast producent te amorki przewiduje do sprężyn seryjnych, bo amorki te są standardowej długości. Do gleby warto już założyć krótkie, bo i siła tłumienia odpowiednia a i żywotność lepsza. Do skróconych sprężyn Bilstein dedykuje B8.

Passenger - 25-08-2006, 23:17

Piszę to co dowiedziałem się w Zerkopolu... Sam nie mam porównania B6 do B8 bo na razie używam tylko jednych z nich.
Odpowiedzieli mi, że owszem Bilstein zaleca B8 do krótszych sprężyn, ale z ich doświadczenia (dość dużego) wynika, że B6 w zupełności wystarcza do niezbyt twardych krótszych sprężyn produkowanych przez Eibach... Do np. twardych H&R zalecają B8.
Co ciekawe dla niektórych modeli aut model B6 i B8 jest tym samym amorkiem i Bilstein zaleca go do krótkich sprężyn... np. Corsa/Tigra.

Anonymous - 17-11-2006, 17:33

Mam pytanie może nie na miejscu ale pytam bo nie wiem padł mi amortyzator tylni i mam go zamiar wymienić czy obligatoryjna jest w tym wypadku również wymiana sprężyn czy nie ma to znaczenia.
Opoya - 17-11-2006, 17:54

Nie ma znaczenia, spreżyny możesz zostawić jeśli są dobre (wymieniałam w Pumie wszystkie amorki, spreżyny zostały te same), ale pamiętaj, że amortyzatory trzeba wymieniać parami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group