To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Lżejsze koło zamachowe

dr.Killer - 05-09-2006, 19:01
Temat postu: Lżejsze koło zamachowe
Czy ktoś ma lub słyszał o lżejszym kole zamachowym w pumie 1,7 jak to się spisuje i jak mocno było odlżone

ps czy koło zamachowe od jakiegoś innego auta pasuje 1,7 :692:

Anonymous - 05-09-2006, 20:57

Witam
Kiedy byłem posiadaczem Opla calibry to dokonałem takiej modyfikacji. Zabieg odciążenia koła zamachowego poprawia dynamikę silnika i lepiej będzie się wkręcał na obroty ale straci na momencie obrotowym. Wykonuje się dość prosto, stacza się kolo zamachowe na tokarce, potem wyważa i montuje, można odchudzić chyba max o 25% (choć słyszałem o przypadkach do 50% ). Jedynym minusem tego zabiegu była gorsza kultura pracy silnika tzn : przy jeździe na niskich obrotach były odczuwalne lekkie poszarpywania, czego nie było na oryginalnym kole .
Operację odciążenia koła najlepiej dać do zrobienia dobremu fachowcowi , bo źle wyważone koło może narobić baaardzo dużo szkód.

Lukas - 08-09-2006, 09:33

Koło zamachowe po takiej operacji powinno być wyważone razem z wałem. Prócz tego należy pamiętać że lżejsze koło zamachowe spowoduje trudnośći w jeździe po górskich drogach właśnie z powodu straty momętu i przeniesienia go w górny zakres obrotowy.
Anonymous - 08-09-2006, 10:30

pasuje od fiesty 1.25 i od fiesty 1.4 mowa oczywiscie o wersjach mk4
z rzeczy ktore udalo mi sie zaobserwowac to owszem szybsze wkrecanie sie na obroty i tak jak kolega powiedzial gorsza praca na jalowym
jesli chodzi o moment topo hamowaniu i tak mi wyszlo 6 nm wiecej niz w serii wiec :)

Snaco - 08-09-2006, 10:54

ile moze kosztować takie koło i robocizna?
Opoya - 08-09-2006, 14:29

Zapytaj Pawła :694:
Snaco - 08-09-2006, 15:12

no tak..........dawno juz nic z nim nie mialem do czynienia i zwyczajnie zapomnialem......
dr.Killer - 08-09-2006, 17:49

Szczerze mówiąc mam dosyć spore doświadczenie z lżejszym kołem zamachowym tylko że w maluchu i bardziej mi tu chodziło jak to się sprawuję w seryjnej pumie.

Bo tak prawidłowo przy zmianie wałków na mocniejsze, zalecane jest zmiana koła zamachowe na lżejsze tak od 10% do 30% i oczywiście można więcej ale to raczej stosuje się na rajdy, np. z koła zamachowego 7 kg na 1,5 kg hehe to masakra ale widziałem takie patenty

Z tym problemem w górach to jakiś żart hehehe zwłaszcza przy takiej mocy silnika.

Jedyne co jest do zauważenia to że na najniższych obrotach ciężej mu ruszyć i może minimalnie spaść max prędkość i tak normalnie to się trochę na większych obrotach jeździ, ale wiadomo im mocniej się odciąży koło to te rzeczy są bardziej zauważalne ale tak przeważnie się robi 15-20% wiec nie wiele się powinno pogorszyć

Z tym że na biegu jałowym może się pogorszyć to właśnie nie wiem jak to jest przy pumie bo przy takiej zmianie powinno się kompa zrobić albo zmienić wałki.


Jeśli chodzi o ceny odleżenia koła to ok. 80-100zł z wyważeniem, ale to ważne by wywarzył to fachowiec

Lukas - 09-09-2006, 10:21

Do wyścigów górskich są zakładane cięższe koła zamachowe.
Snaco - 28-06-2007, 13:07

odgrzebałem stary temat. Akurat mam auto u Pawła i zastanawiam się nad tym lżejszym kołem. czy ktoś zna w Wawie lub okolicach dobrego fachowca od tego? zeby dobrze wytoczyl i wyważył? czy ceny uległy zmianie?
PUMAFan - 28-06-2007, 13:25

Snaco jeśli mogę powiedzieć myślę że w takiej jednostce jak 1,7 vct zmiana ciężaru koła zamachowego niewiele pomoże gdyż zyskując na przyspieszeniu (zaznaczę że nienwiele) stracisz na predkości maxymalnej zastanowiłbym się czy gra jest warta świeczki
Snaco - 28-06-2007, 13:34

Mysle ze warta. MAx predkosc jak narazie uzyskalem raz. W zeszlym roku na autostracie w Trójmieście. a 99,99 % jazdy mam po miescie.........gdzie najszybciej jade ze 160. NAwet jak mi spadnie max predkosc o 10-20km/h to nic wielkiego sie nie stanie.... A skoro w zakorkowanym miescie bede lepiej przyspieszal, szybciej zmienial pasy, etc itp. To to jest to co mnie interesuje.... Zreszta nawet gdybym jezdzil czesto w trasy..... to ile jest dróg gdzie mozesz sie cieszyc max. predkoscia i to jadac po bezpiecznej drodze?
Poza tym mowisz ze niewiele..... zawsze cos...kolejnym razem dlubnie sie cos innego...i tak ziarnko do ziarnka.... :-)

Mr.Maya - 28-06-2007, 13:52

Snaco napisał/a:
odgrzebałem stary temat. Akurat mam auto u Pawła i zastanawiam się nad tym lżejszym kołem. czy ktoś zna w Wawie lub okolicach dobrego fachowca od tego? zeby dobrze wytoczyl i wyważył? czy ceny uległy zmianie?
kolo z foesty 1.25 jest lezejsze i nic nie stracisz na max predkosci. Sprawdzone to na bank na silniki 1.7 nie umnie .
Opoya - 28-06-2007, 13:55

Snaco, pogadaj z Pawłem, z tego co pamiętam, nie polecał odelżonego koła do tego silnika.

PS. zamiast koła polecam zainstalowanie Bluefina. Poprawi parametry bez ingerencji w silnik.

Mr.Maya - 28-06-2007, 14:00

Bluefin jest jednak bardziej kosztowny. A znasz moze obecny jego ceny??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group