To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Tarcie o nadkole podczas skręcania kół

Opoya - 21-12-2006, 11:23

Jimmy7, wszyscy starają się pomóc, ale nadal nie odpowiedziałeś na wszystkie moje pytania - podałeś rozmiar felg, ale nadal nie wiemy jakie mają ET, ani jakie opony masz założone! Czytaj ze zrozumieniem i odpowiadaj na pytania. Nie pytamy się z ciekawości, tylko by znaleźć przyczynę Twojego problemu.
Jimmy7 - 21-12-2006, 13:40

a bo czytam czasami w pospiechu jak kazdy chyba i umknie mi cos czasami.
rozmiar felg 7,5 x 16 ET 42- wiem ze za duze, ale podkreslam ze oryginalne felgi i opony tez arly ale mniej. opony na przednich kolach 205 45 16.
zalozylbym dystanse 5 mm ale wtedy szpitlki musialbym wymieniac a to pewnie niezly koszt

Opoya - 21-12-2006, 14:20

ET 42 przy szerokości felgi 7.5 to zdecydowanie za dużo.
Masz trzy wyjścia: olać to obcieranie (IMO najgorsze), wymienić felgi na takie z mniejszym ET (IMO lepsze, ale kosztowne), kupić dystanse (IMO najlepsze, koszt do zaakceptowania).

To, że oryginalne też tarły jest dziwne, jeśli też tylko z jednej strony, to na pewno masz coś nie tak z geometrią nadwozia.

Boogie - 21-12-2006, 18:00

Ja miałem ET 37 i nie było już problemu. Reszta się zgadzała. Porada Opoy'i jest chyba najlepszym rozwiązaniem.
helpix - 21-12-2006, 23:12

obstawiam coś takiego, zwanego potocznie ogranicznikiem skrętu, choć nie wiem czy puma posiada takie ustrojstwo, nigdy jeszcze przy tym w pumce nie grzebałem.

Mechanizm ten wygląda i działa banalnie prosto, jest to wykręcana śruba, która powoduje ograniczenie ruchu zwrotnicy do wewnętrznej strony. Jak podniesiesz całe auto przodem, oba przednie koła będą w powietrzu, samochód będzie odpowiednio zabezpieczony na kozłach bądź dechach. Poprostu wejdź pod auto, złap za koło skręcając nim, będziesz widział o co trze, popatrzeć gdzie jest wylizane nadkole i poszukać co może być powodem.

Czasami ociera o jakąś napreawde błachą część, która się przemieściła.

Passenger - 21-12-2006, 23:23

helpix napisał/a:
obstawiam coś takiego, zwanego potocznie ogranicznikiem skrętu, choć nie wiem czy puma posiada takie ustrojstwo, nigdy jeszcze przy tym w pumce nie grzebałem.


Puma nie ma seryjnie ogranicznika skrętu. Pisałem o tym na pierwszej stronie tego tematu - Ford zaleca to ustrojstwo do felg 16" i większych.

ewa40 - 22-12-2006, 01:46

Ja mam 17/45/205,ale mam założone dystanse,może dlatego nie mam problemu z żadnym tarciem.Przyznaję..nie znam sie ,ale być może własnie to ma wpływ na brak tarcia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group