To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Kontrolki ABS i TCS

WieSiu - 24-10-2011, 10:39

hary napisał/a:
Pytanie moje jest następujące gdzie szukać tego czujnika aby go wymienić, jak ktoś ma foto to byłbym wdzięczny


zdejmiesz kolo i za tarcza hamulcowa zobaczysz jedyny element z przewodem elektrycznym,to bedzie wlasnie ten czujnik

Anonymous - 26-10-2011, 09:16

ten czujnik za 74 zl to nowy?
bo u mnie tez sie zaswiecilo i wydaje mi sie ze czujnik do wymiany :-(
p.s. Opoya, lub inni wszech wiedzacy, czy jak sie pala te brzydkie zolte kontrolki, czy zawsze jest to czujnik absu czy moze byc to tez cos innego?

WieSiu - 26-10-2011, 09:59

lewadzki napisał/a:
czy jak sie pala te brzydkie zolte kontrolki, czy zawsze jest to czujnik absu czy moze byc to tez cos innego?


nie zawsze, moga byc to braki stykow na kostkach, uszkodzone okablowanie, zimne luty w sterowniku pompy ABS. Ale na szczescie czujniki najlatwiej jest sprawdzic, miernik w reke i sprawdzenie czy ma przejscie na kostce.

Anonymous - 26-10-2011, 12:52

ok, a jak wyglada sprawa absu z tylu.
czy tam sa pierscienie (znalazlem takowe pierscienie czujnika absu w sklepie) czy czujniki ?
pierwsze slysze o czujnikach abs na tyl, ale moze malo wiem (podobno takowe posiadaja w InterCarsie)

crxdor - 27-10-2011, 08:13

lewadzki, ja u siebie miałem pierścienie ABS z wypustkami nie wiem jak jest w późniejszych rocznikach ale wydaje mi się że też pierścienie może ewentualnie magnetyczne
WieSiu - 27-10-2011, 10:24

lewadzki napisał/a:
znalazlem takowe pierscienie czujnika absu w sklepie


sam sobie odpwiedziales na pytanie :) jest pierscien i jest czujnik,tak samo jak z przodu. Pierscien obraca sie razem z kolem, czujnik stoi w miejscu i odczytuje predkosc obrotowa kola na podstawie tego pierscienia.

TomSon - 23-02-2012, 15:24

Mam pytanko... Gdy koła tracą przyczepność czy to na skutek gwałtownego startu czy hamowania na śliskiej nawierzchni załącza się TC bądź też w drugim przypadku blokuję się ABS, czy to normalne że występuję przy tym "skrzeczenie"? TC raczej działa bo pomimo stałej wartości obrotów koła zwalniają żeby złapać przyczepność ale niepokoi mnie ten dźwięk ponieważ nie mam żadnego porównania.
trojan6 - 23-02-2012, 15:29

U mnie wygląda to tak. Załóżmy, że chcę dynamicznie ruszyć na lodzie. Naciskam gaz. Słyszę jakiś dźwięk, nie nazwałbym tego skrzeczeniem. Do tego występuje takie warczenie (jakbym naciskał gaz bez biegu) i brak oczekiwanego-dynamiczego startu.
TomSon - 23-02-2012, 15:51

Hmm... Nie wiem jak dokładniej mógłbym to zobrazować...
Przed chwilą czytałem w jednym z tematów że tuż po ruszeniu występuję drobny zgrzyt co jest normalne (test TCS'a) to prawda? U mnie coś takiego występuję przy 2,5k obrotów na jedynce i właśnie o taki zgrzyt mi chodzi;p

Anonymous - 24-02-2012, 02:22

Po każdym odpaleniu i ruszeniu autem (nie pamiętam przy jakich obrotach lub prędkości) jest test TCS-u ;) Dokładnie taki zgrzyt :)
TomSon - 24-02-2012, 12:10

Aha czyli wszystko w normie;p
silverstar - 18-12-2012, 10:10

Czy podczas jak niby ma działać ten TCS powinna się zapalać ta lampka czy nie musi?
wot77fp - 18-12-2012, 11:25

Nie zapala sie
maniek86krk - 18-12-2012, 11:36

poldek napisał/a:
Po każdym odpaleniu i ruszeniu autem (nie pamiętam przy jakich obrotach lub prędkości) jest test TCS-u ;) Dokładnie taki zgrzyt :)


Przy przekroczeniu 25km/h slychac zgrzyt

silverstar - 19-12-2012, 01:26

maniek spoko wiem co to jest test i jak wygląda chodziło mi o to czy jak w czasie zastosowania to się lampka ma zapalać. Dzięki za pomoc wot


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group