To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Zakup kontrolowany - Kupno Pumy...

Mr.Maya - 14-06-2007, 19:05

Opoya, Ja jzu mam wieksze tarcze i ten "nowszy" zacisk a mialem na mysli jeszcze cos lepszego.
Opoya - 14-06-2007, 20:13

Tak, wiem, ale skoro napisałeś, że są tak samo kiepskie jak w starszej Pumie, to ja oponuję, bo nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Miałam dwie wielkości tarcz w tym samym samochodzie i widzę różnicę.

Z tego co wiem, ze znalezieniem większych pasujących zacisków będzie problem. Kłopot jest z tzw. offsetem tarczy i wielkością zacisków, a właściwie tłoczków. Na początku próbowałam założyć zaciski (a co za tym idzie tarcze i klocki) od Cougara. Właściwie wszystko pasowało poza jednym wyjątkiem. Za to bardzo ważnym. Tłoczki w większych zaciskach są szersze (i to nie problem), ale i dłuższe. Z tego powodu po prostu się nie mieszczą. Tzn. mieszczą się na postoju, a wiadomo, że w trakcie jazdy zawieszenie pracuje. Na dodatatek przewód hamulcowy wystawał pod takim kątem, że obawiałabym się o to, że kiedyś go utwę.
A hamulce to podstawa bezpieczeństwa - tu nie wolno ryzykować.

Być może pasowałyby zaciski z jakiegoś innego auta, ja poprzestałam na założeniu tych od nowszej Pumy.

Mr.Maya - 14-06-2007, 20:45

Opoya napisał/a:
Tak, wiem, ale skoro napisałeś, że są tak samo kiepskie jak w starszej Pumie, to ja oponuję, bo nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Miałam dwie wielkości tarcz w tym samym samochodzie i widzę różnicę.
Moze to wynikac ze stylu jazdy bo ja jzu nie raz poczulem ze brakuje mi dobrego hamowania. Wiec pozostaje mi jedynie zestaw EBC
Opoya - 14-06-2007, 22:07

Nie twierdzę, że nie mogłby być lepsze, tylko, że w nowszej Pumie są lepsze niż w starszej. A to dwie różne kwestie.
Dlatego, by jeszcze zwiększyć jakość hamulców (skoro większe zaciski nie weszły) w planach mam właśnie EBC.

Mr.Maya - 15-06-2007, 14:39

A moze jakas firma produkuje lepsze zaciski do pumy?? Szukalas moze.
Opoya - 15-06-2007, 23:44

Nie szukałam, bo trafiły się w sumie nowe zaciski od Fusion.
Anonymous - 23-07-2007, 21:42

Mr.Maya napisał/a:
Przy 1.7 warto sprawdzic cisnienie na cylindrach bo silnik jest jedno razowy brak mozliwosci remontu. A pozatym to raczej nic chyba ja bynajmniej nic poza tylnymi amorami nie wymienialem. Sprawdz czy tylna belka jest prosta bo czesto pumy maja ja krzywa.


witam jestem na etapie szukania pumy
czy moglby ktos rozwinac watek ze silnik 1.7 jest jednorazowy ?
czy to oznacza ze nia ma mozliwosci jego naprawy - brak technicznej-konstrukcyjnej mozliwosci czy brak czesci ??

Mr.Maya - 23-07-2007, 21:52

Jedno i drugie. Brak mozliwosci szlifu i brak czesciowy czesci. Da sie zrobic czesciowa naprawe taka jak robil Lukas.

[ Dodano: 23-07-2007, 21:52 ]
Ale predzej to auto sie rozleci niz ten silnik padnie jesli sie o niego dba



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group