To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ dolotowy i wydechowy - filtr powietrza: wkład - wkładka i stożek

Pusia - 30-06-2006, 11:18

Heh, to kto mi powie, dlaczego moja pumka po założeniu stożka (nie, nie jest za duży) i wydechu Ultera (też taki jak powinien być) muli się ?
Po prostu ciężko ją rozpędzić, taka jakaś powolna jest, jakby jej się nie chciało szybciej ruszyć...
Czy muszę wyregulować coś w kompie?

Kurzki - 30-06-2006, 12:24

hmmm ,nie kiedy niestety zmiany powoduja nie korzystne efekty.
Mr.Maya - 30-06-2006, 13:53

Tlumik Ultera raczej nie powinien wprowadzic takich drastycznych zmian. jego nawet nie powinas odczuc poza odglosami. A ze stozkiem to nie wiem nie mam doswiadczen. zawsze uwarzalem ze stozek to na silnik dlubniety a nie seryjny.
Passenger - 30-06-2006, 16:27

Pumy ogólnie dobrze reagują na stożki (naczytałem się sporo na ten temat na PumaPeople, gdzie żaden pomiar nie wykazał zmniejszenia mocy po stożku - najczęściej zakładają K&N lub PiperX), jest jednak pewna zasada co do działania stożka... Przeważnie przenosi on moment i moc max. w wyższe zakresy obrotów. Więc może się wydawać, że Puma do 2500-3000 obr. jest odrobinę zmulona, ale później pięknie się wkręca na obroty. Opisywali to również na PumaPeople i popierali wykresami z hamowni.
Pusia - 01-07-2006, 12:26

Heh, no to chyba tak mam, bo powoli się rozkręca ale jak już lecę szybciej to nie ma problemów z przyspieszeniem :-)
Bankowy - 05-07-2006, 10:36

Wszystko jeszcze zależy jaki stożek założyłaś. Niektóre tańsze produkty mają przepuszczalność gorszą niż filtr seryjny! Dlatego lepiej polegać na morkowych produktach. Z moich prywatnych doświadczeń wynika, że szczególnie dobrze sprawuje się K&N. W większości silników do 2000-2500 zachowuje się przyzwoicie, a powyżej tej granicy zapewnia "pełny oddech". Mówię oczywiście o jednostkach seryjnych, co najwyżej ze zmienionym oprogramowaniem.
Kurzki - 05-07-2006, 11:40

z tego co pamietam to Pusia wlasnie ma K&N
Mr.Maya - 05-07-2006, 12:29

A ma ktos jakies doswiadczenia z wkladkami zamias seryjnego filtra??
Bankowy - 05-07-2006, 12:43

Tak. Wg mnie strata kasy. Niewiele więcej kosztuje stożek, a porównania nie ma żadnego!
Opoya - 05-07-2006, 12:46

Tak, ja mam w Pumie wkład K&N. IMO warto. Znajome Cougary też ;)
Gdzieś już się klubowicze wypowiadali o różnicach tuż po zmianie. Poszukaj.

Mr.Maya - 07-07-2006, 09:47

Bankowy, Opoya, Jakie daje zmiany zastoswanie stozka lub wkladni napiszcie o swoich doswiadczenich odczuciach. Oczywiscie bedzei srtozek lub wkladka stosowana na seryjny silnik.
Passenger - 07-07-2006, 15:34

Passenger napisał/a:
Pumy ogólnie dobrze reagują na stożki (naczytałem się sporo na ten temat na PumaPeople, gdzie żaden pomiar nie wykazał zmniejszenia mocy po stożku - najczęściej zakładają K&N lub PiperX), jest jednak pewna zasada co do działania stożka... Przeważnie przenosi on moment i moc max. w wyższe zakresy obrotów. Więc może się wydawać, że Puma do 2500-3000 obr. jest odrobinę zmulona, ale później pięknie się wkręca na obroty. Opisywali to również na PumaPeople i popierali wykresami z hamowni.


Powyżej text z pierwszej strony tego tematu. Dotyczy działania stożka. Moje odczucia są dokładnie takie jak pisali ludzie na PumaPeople... Do 2500-3000 obr. Puma jest minimalnie przymulona... powyżej 3000 obr. szybciej wkręca się na obr. i daje niesamowity dźwięk :twisted: Ten dźwięk uzależnia :wink: Wkładka daje znacznie mniej powietrza niż stożek więc nie ma aż tak zauważalnych odczuć dla kierowcy (wiem, bo Gaydek ma wkładkę KingDragon). Jest minimalna zmiana dźwięku ale zdecydowanie mniejsza niż w przypadku stożka.
Do stożka koniecznie trzeba założyć doprowadzenie zimnego powietrza! Jakieś dodatkowe osłony nie są jakoś bardzo mocno potrzebne bo stożek w Pumie jest bardzo dobrze osłonięty od silnika akumulatorem.

Snaco - 07-07-2006, 15:54

mysle ze jednak oslony sa potrzebne....bo po dluzszej jezdzie kiedy silnik jest mocno nagrzany to powietrze pod maska jest cieple i rozrzedzone i wtedy stozek zupelnie nic nie daje......nie widzialem w tych pumach ktore mialem przyjemnosc ogladac by ktos naprawde profesjonalnie obudowal stozek i doprowadzil dolot. generalnie chyba mentalnosc jest taka zeby go zalozyc i zrobic dodatkowo wydech...byle glosno bylo.....wiadomo wszystko wedlog potrzeb......powiem tylko tyle ze myslalem o stozku (jak i o masie innych przerobek :twisted: ) ale w zwiazku z tym ze nie jestem zbytnio czasowo ani umiejetnosciowo osiagalny zrezygnowalem. zalozylem wkladke K&N. Powiem tak......moze mi sie wydawalo ale delikatnie roznice czuc. ale co najwazniejsze spalanie spadlo.....i to calkiem ladnie. Montaz prosty jak j*b........nie.... Teraz napewno nasunie sie pytanie po co takie rozwiazanie skoro i tak stozek jest lepszy.........teoretycznie napewno ale w praktyce wyglada tak........ze ostatnio jak sie bralem z inna puma z klubu ktora miala zrobiony wydech i stozek (nie obudowany) to wygralem mniej wiecej o maske. Niby w tamtej tuba ciezka itd ale ja tez swoje waze wiec uwazam ze masa byla podobna (a tez mam jeszcze graty w bagazniku). Reasumujac moim zdaniem jesli nie chcesz zrobic profesjonalnego dolotu to nie montuj stozka. bedziesz gazowal zeby go slyszec spalisz wiecej wachy i nic ci to nie da. Jesli mimo wszystko Chcesz juz cos robic z filtrem małym kosztem finansowo/czasowym to zmien na mokrą wkładkę. Moze troche zakrecilem bo pisze z rpacy i ciagle ktos dzwoni ale jak sie wczytacie to bedziecie wiedzieli o co biega.

p.s. o tym zdarzeniu powiedzialem nadwornemu mechanikowi Naszych Pum. Reakcja byla taka ze sie usmiechnal i powiedzial "stożek"

Passenger - 07-07-2006, 16:22

Ja zrobiłem dolot powietrza wg instrukcji K&N... nawet jak powietrze pod maską jest nagrzane to na stożek cały czas nawiewane jest chłodne powietrze.
Co do próbowania się z innymi Pumami to oczywiście jest wiele innych czynników... bardzo duże znaczenie ma przede wszystkim łącznik między kierownicą a pedałami :wink: Niektóre Pumy mają też mniejszą moc niż podawana przez producenta - po prostu egzemplarz egzemplarzowi nie równy... Ja próbowałem się z Gaydkiem i przy każdej próbie byłem trochę szybszy a Puma Gaydka wtedy kręciła czasy na 1/4 takie jak dla Pumy podawał producent więc serię trzymała.
Na pewno założenie stożka będzie korciło do kręcenia silnika na wyższych obr. więc spalanie będzie trochę większe, mogę to potwierdzić.
Uważam, że skoro hamownia wykazuje pewien wzrost mocy i momentu po prawidłowym założeniu stożka (np. Robo, Lukas) to znaczy, że auto będzie szybsze.

Snaco - 07-07-2006, 16:42

Robo nie spotkalem jeszcze ale Lukas.....zgadzam sie.... choc Lukas to jeszcze inna bajka :-) co do lacznika tez wiadomo......ale nie uwazam sie za jakiegos mistrza kierownicy wiec umiejetnosci uwazam byly podobne...dodam jeszcze ze rywal jechal na opaach a ja mialem prawie caly bak paliwa......reasumujac....jak stozek to tylko PRAWIDLOWO zamontowany (jesli sie montuje dla osiagow).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group