To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Poziom oleju

franekqwerty - 31-08-2013, 23:20

Dukes napisał/a:
Było wiele razy na forum
No właśnie, ale sprecyzowania nie było do dużych przebiegów. Poza tym to co piszesz akurat nie zgadza się ze średnią postów na forum.

Dukes napisał/a:
...powinno się stosować tylko i wyłącznie syntetyk 5W30!
...ale jak załaduje pełny syntetyk to może mi w silniku wypłukać wszelakie świństwa i zatrzeć silnik. Tak słyszałem. Podobno nie można ot'tak sobie zmienić mineralny/półsyntetyk na pełny syntetyk.
Dukes - 01-09-2013, 03:32

Jedyna zmiana jaka nie jest zalecana to z oleju mineralnego na lepszy tj. pół/syntetyk.
franekqwerty napisał/a:
...ale jak załaduje pełny syntetyk to może mi w silniku wypłukać wszelakie świństwa i zatrzeć silnik.

Taaa, jasne ;) To ciekawe po co wymyślili tzw. płukanki, które są 100% bezpieczne dla silnika, a wypłukują właśnie te wszystkie mityczne "świństwa" :P
Powtarzam raz jeszcze, dzisiejsze silniki to zupełnie inna technologia i większość tych polskich mitów związanych ze zmianą oleju ich nie dotyczy. Mamy lepsze oleje, paliwa i przede wszystkim filtry, które pozwalają na dłuższą pracę jednostki.

tusia8510 - 01-09-2013, 07:50

franekqwerty napisał/a:
Mam Pumę 1.7 rocznik 1999, z LPG firmy BRC od 2008 roku, z obecnym przebiegiem 225 000 km, przy wymianie oleju będzie to już blisko 235 000 km. To chyba jeden z większych przebiegów wśród aut forumowiczów.

Drugie pytanie: oglądałem półki w hipermarketach i nie zauważyłem oleju o nazwie Mobil 1 10w40, w zamian jest olej Mobil Super 2000 10w40 który tani nie jest. Czy to po prostu ten sam olej czy to odmienny produkt?


Nie sądzę, żeby to był jeden z największych przebiegów wśród aut forumowiczów. Może akurat jeden z realnych hehe :twisted: :mrgreen:

Co do drugiej kwestii, olej o którym piszesz widywałam często w tesco w promocji za połowę ceny - chyba nawet jest aktualnie. Mobil z tego co sama patrzyłam, dość często zmienia nieco nazwę, popatrz na stronie producenta.

franekqwerty - 01-09-2013, 11:15

Czyli nic nie zmieniać w moim przypadku? Mam kupić sobie Castrola 10w40 lub Mobil Super 2000 10w40 i dolać sobie, a za 9000km przy wymianie oleju wymienić w całości olej na w/w?
WieSiu - 01-09-2013, 18:37

zmien na takim jak jest zalecany 131 strona http://instrukcja.pl/i/fo...trukcja_obslugi
Dietih - 01-09-2013, 20:22

franekqwerty, po pierwsze, jak słusznie tu zauważono, Twój przebieg nie jest jakiś kosmicznie "duży",
po drugie, jeśli już uparłeś się na półsyntetyk, to zainwestuj w coś dobrego, np Valvoline Max Life 10W40. tego oleju używałem przez kilka lat przed sprzedażą Pumy. Olej zachowuje silnik w czystości, w zasadzie nie były potrzebne płukanki.

jeśli interesuje Cię temat olejów, to podklejam CI link do tematu dot.Focusa, przeczytasz o kilku mitach i średniowiecznych gusłach, takich jak temat płukanki, syntetyka i rozszczelnienia silnika,
http://www.focusklubpolsk...t=43769&page=79

pozdro

pawcioss - 05-10-2013, 20:01

Dobra sprawa wygląda następująco.. świeżo zalane 5 l castrola edge 5w-30 przy przebiegu 65269 dziś przebieg 66690 bagnet suchy... :( dodam ze silnik wraz z wymiana oleju został uszczelniony...Przebieg to 166690 chyba...
Tast - 05-10-2013, 20:15

pawcioss napisał/a:
dodam ze silnik wraz z wymiana oleju został uszczelniony...


To znaczy?

Jak wygląda silnik od spodu? Okolice filtra oleju? Mokro?
A może zapala Ci się kontrolka ciśnienia oleju (może tylko na zakrętach)?

pawcioss - 05-10-2013, 20:18

silnik od spodu suchy, usczelniony został zimmeringi wału uszczelka pod kapa zaworów, kontrolka mi sie nie zapaliła tylko na bagnecie nic nie było, dlatego dolałem... ale no kurde
Anonymous - 05-10-2013, 20:19

kopci na zimnym/ciepłym?
pawcioss - 05-10-2013, 20:26

na zimnym zaraz po odpaleniu leci biały dym jak juz sie rozgrzeje to przestaje...
Tast - 05-10-2013, 21:49

Masz możliwość sprawdzenia kompresji? Dałoby Ci to więcej informacji o stanie silnika. Spróbuj też przy chodzącym silniku wyjąc bagnet oleju, jeżeli będzie się dymiło jak z komina, to oznaka palonego oleju...
pawcioss - 05-10-2013, 23:12

dymić będzie wówczas z bagnetu czy z wydechu?
Tast - 06-10-2013, 21:44

Z "bagnetu".
Piccardo - 08-03-2014, 15:04

Moja pumka ma 143 tyś przebiegu (w sumie więcej ale linka prędkościomierza mi padła rok temu i trudno określić ile ma teraz...) gdzieś 7 miesięcy temu wymieniałem parę cieknących uszczelek i zmieniłem olej z 10w40 na 5w40 castrola, po ok. 3 miesiącach sprawdzałem stan oleju był jak najbardziej w porządku natomiast teraz po kolejnych 4 miesiącach olej wyparował. Jeżdżę po Niemczech gdzie na miesiąc robię spokojnie 1 tyś kilometrów średnia prędkość 130-140 przy 4 - 4,2 tyś obrotów, wiadomo czasem się zaszaleje i poleci te 160-170. Oglądałem cały silnik ale nigdzie nie widzę wycieku oleju, również pod samochodem nic nie ma od auta też nie było czuć spalonym olejem. Dziś dolałem 2L bo tyle pumka spaliła i zrobiłem test odpalania na zimnym czy nie poleci czarny czy też fioletowy dymek jak i później na ciepłym stanąłem i trzymałem ją na 3 tyś obr. i gazowałem do 5-6 tyś i tak po 6-ciu puściła lekki ciemny dymek. Czy jest to powód do zmartwienia że po ponad pół roku gdzie jeździ w 90% po autostradach wyssała 2L oleju?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group