To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ dolotowy i wydechowy - Sonda Lambda

Anonymous - 26-06-2012, 10:59

za oryginalną w ASO powiedzieli mi 700pln :D więc podziękowałem i kupiłem zamiennik (uniwersalną) za 120pln :D
trojan6 - 26-06-2012, 11:04

Moje prywatne zdanie jest takie, że lepiej kupić tani zamiennik w miarę dobrej jakości np. za jakieś 150PLN niż oryginał. Wiadomo zamiennik pożyje góra 3 lata, oryginał dłużej. Ale wychodzi to tak, że za cenę 3 zamienników kupuje się jeden oryginał.

Choć słyszałem, że jest możliwy zakup oryginału za jakies 300-400PLN. Niestety nie wiem gdzie i kiedy.

WieSiu - 26-06-2012, 11:34

dobrym rozwiazaniem jest zakup sprawnej uzywanej oryginalnej :D co prawda nie mamy gwarancji ile pozyje,ale w cenie 1 nowej kupimy sporo - ze 3 uzyweki, a ze w pumie 1.7 sonda jest tak banalnie zamontowana to nie widze problemu z jej wymiana chocby pod domem w 5 minut ;) no i mozna stosowac sondy z innych fordow, byle dlugosc kabla nie byla mniejsza niz ten co jest w pumie.
silverstar - 27-06-2012, 09:48

Witam.

Może napiszę jak to u mnie z lambdą było :D

Zakup był sonda lambda firmy FEBI Bilstein, wydaję się że dobry zakup 2 tydzień jeżdżenia i jest git (ale na razie początek)

DO tego klucz do lambdy 30 zł. Przy odkręcaniu trzeba uważać żeby gwintu nie uszkodzić. Odkręcać stanowczo :D ale z uwagą

Czas wymiany w zależności od stanu osłony na lambdę u mnie mocno zapiekły się śruby więc zajęło mi to 20 min. Oczywiście przed akumulator off i potem ustawienie komputera.

Czy zakup lambdy używanej to dobry pomysł sam nie wiem. Bo na używkę chyba nie dają gwarancji na nową tak i większa pewność że to wytrzyma.

trojan6 - 27-06-2012, 10:10

Moim zdaniem zakup używek nie jest dobrym pomysłem. Nigdy nie wiesz na co trafisz. Nowa to nowa.

Silverstar. Trzeba było kupić okrągły klucz to byś nie musiał żadnej osłony zdejmować.

WieSiu - 27-06-2012, 10:22

tylko podaje nienajgorsza alternatywe dla tych dla ktorych wydatek na porządną sonde 200-400zl to za duzo. I takie sondy to tylko z gwarancja najlepiej w swojej okolicy kupowac zeby moc latwo wymienic lub od pewnego sprzedajacego. Ja kupowalem 2 sondy za 25/szt+kw uzywane,wiec to chyba oczywiste ze mi sie oplacalo,bo wymieniac na 2 nowe sondy to juz jest wydatek spory. A za oryginalna motorcraft wczesniej jak kupowalem placilem 50zl+kw. I oczywiscie wszystkie te auta na uzywkach jezdza bez problemow.
trojan6 - 27-06-2012, 11:22

wiesiu przy takich założeniach zgodzę się z Tobą.
WieSiu - 27-06-2012, 12:00

i piszac to chcialem troche odstraszyc od tych nowych sond za 90zl ;) bo ja majac do wyboru nowe tanie albo uzywane jeszcze tansze,bez duzego wahania wzialem uzywane
bariwo - 27-06-2012, 13:15

Ja już pisałem o swojej "rocznej" przygodzie z zamiennikiem za 100 PLN, który cały się spalił i z sondy zostało jedynie to co widać na zewnątrz, a resztki wyciągałem z tłumika.

W ogóle jestem zwolennikiem oryginalnych części, a nie zamienników. Oszczędności często są pozorne.

trojan6 - 27-06-2012, 21:29

Ja muszę cofnąć swoje polecenie sondy ala'Bosch z allegro. Nie działa prawidłowo w zakresie 0-1V. Działa ok 0-0,7V tylko ;(
WieSiu - 28-06-2012, 10:38

trojan6 napisał/a:
Nie działa prawidłowo w zakresie 0-1V. Działa ok 0-0,7V tylko ;(


sonda ma dzialac w zakresie 0,3-0,8V, jak jest inaczej to raczej jest do zmiany

trojan6 - 07-08-2012, 15:18

Zostaje chyba mi szukać nowej lambdy - rozważam możliwie najtańsze rozwiązanie.

Na allegro jest wiele sond lambda do forda. Mają 4 kable, te same kolory i na pierwszy rzut oka mają identyczną wtyczkę co oryginalna od pumy.

Czym one się różnią, że pasują do 1.4, a do 1.7 niby nie lub pumy wcale nie ma na liście aut, do których pasuje dana sonda.


Podobno każda na 4 kable i klucz 22 powinna być okej.
Proszę o konkretną wypowiedź, bo to że jest napisane tylko do 1.4 to sam wiem:P

Opoya - 07-08-2012, 18:17

trojan6 napisał/a:
Podobno każda na 4 kable i klucz 22 powinna być okej.
Dokładnie tak. Wtyczka rzecz wtórna.

A w opisy aukcji nie wierz za bardzo, niektórzy sprzedawcy nie do końca wiedzą co sprzedają lub nie uwzględniają wszystkich modeli aut.

trojan6 - 13-08-2012, 10:34

Rozwiązałem swój problem z lambdą. Jak się okazuje długość kabli ma bardzo duże znaczenie. Jeżeli będzie inna od oryginału - sonda prawdopodobnie będzie działać nieprawidłowo.

Te wszystkie sondy, które są sprzedawane na allegro i na pierwszy rzut oka pasu do pumy tak na prawdę będą w niej działać tak jak trzeba, ale trzeba skorygować długość kabli na taką, jak w oryginale.

Właśnie tak się zastanawiałem po co sprzedawcy podają długość kabla w ofertach. Gdyby to było bez znaczenia to mało kto by podawał... Podsumowując:

Prawie każda lambda będzie prawidłowo działać w Pumie, gdy:

1) Będzie miała 4 kable
2) Będzie na klucz Fi 22
3) Skorygujemy kable, do długości takiej jak w oryginale

Ważne:
:arrow: Kabli nie lutujemy
:arrow: Nie używamy żadnej taśmy izolacyjnej itp.

:?: Kable możemy przycinać
:?: Kable skręcamy i izolujemy opaską termokurczliwą
:?: Sondę lambda możemy kupić bez wtyczki - można pożyczyć od starej lambdy ;-)
:?: Do odkręcania sondy są specjalne klucze. Użycie innego może skutkować uszkodzeniem
. Najlepszy klucz do lambdy, jaki jest mi znany wygląda tak:


WieSiu - 13-08-2012, 10:38

trojan6 napisał/a:
Do odkręcania sondy są specjalne klucze. Użycie innego może skutkować uszkodzeniem


nie zauwazylem z tym problemow, wrecz przeciwnie, odkrecajac sondy specjalnym kluczem bardziej stara sonde uszkodzilem niz odkrecajac zwyklym porzadnym kluczem oczkowym. Tyle ze nie zawsze da sie dojsc oczkowym i wtedy zostaje ten specjalny do sondy :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group