To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - regulacja zaworów

ukaszu - 08-09-2009, 11:59
Temat postu: regulacja zaworów
Jeśli temat o który pytam jest gdzieś na forum to wklejcie mi go a jeśli nie to czy to prawda że wypadałoby wyregulować zawory w silniku 1,7 przy przebiegu 150.000. Jeśli tak to prosiłbym o jakieś materiały z parametrami jak je wyregulować.
ivek - 08-09-2009, 12:18

jak mechanikowi się spytałem o regulacje to stwierdził ze puma ma autoregulacje zaworów tz hydrauliczne popychacze gdy olej jest zimnawy można delikatnie słychać zawory a jak się delikatnie rozgrzeje to nie powinno być żadnych oznak cykania zaworów
w tym silniku nie ma regulacji blaszkowych jak w innych autach

do poczytania
http://www.motofakty.pl/a...zaworowych.html

ukaszu - 08-09-2009, 12:27

Ja już dawno przeczytałem gdzieś że właśnie w 1,7 powinno się wyregulować a w 1,4 nie a pytam bo mam już 149 tyś przebiegu i mnie to ciekawi.
ivek - 08-09-2009, 12:35

niby co 150 tys
podobnie jak w mondeo i fiestach . zadam ci pytanie słyszysz mocno zawory w swoim aucie jak jest zimne

rafalski69 - 08-09-2009, 15:32

ivek napisał/a:
słyszysz mocno zawory


Przez zimę to słysze ze silnik inaczej zapala i inaczej chodzi przez chwilę aż sie zagrzeje, natomiast latem nie ma znacznej różnicy.

ukaszu - 08-09-2009, 18:00

Ja mam podobnie na zimnym silniku słychać przez kilka sekund zawory ale jak się nagrzeje to już jest cichutko.
wojteks - 08-09-2009, 22:21

tak żeby rozwiać wszelkie wątpliwości wklejam tekst z TIS (technical information system) konkretnie dla silnika 1.7. Wkleił bym też rysunek budowy zaworu ale nie mogę go skopiować.

Valve train

Two overhead camshafts are driven by the crankshaft via a timing belt. They control the valves via tappets and adjustment shims.

The valve clearance should be checked every 150,000 km.

The timing belt should be renewed after 150,000 km or 10 years.

The tappets are mechanical bucket tappets.

The valve adjustment shims are located underneath the bucket tappets.

This arrangement has the following advantages:

— smaller and therefore lighter adjustment shims.

— the weight of the moving parts in the valve train is reduced.

— the valve train is more stable at high engine speeds.

The valve stems are nitration-hardened and the valve seats are reinforced.

The exhaust valves are made of two different materials (two different alloys for the valve stems and the valve heads).

ivek - 09-09-2009, 07:32

najlepiej to zaobserwować w fiestach mkIII i IV z dużym przebiegiem jak im chodzą zawory tam nie ma samoregulacji tylko regulacja płytkowa

jak jest zimno to każdym nawet prawie nowym aucie słuchać zawory jak olej nie jest rozgrzany

Dietih - 09-09-2009, 18:12

ivek napisał/a:
tam nie ma samoregulacji tylko regulacja płytkowa


podobnie jak w pumie,
zarówno 1,7 jak i 1,4 jest regulacja płytkowa a nie samoregulacja

poszukaj na forum, o tym już BYŁO :568: :razz:

pozdro

Puman - 11-09-2015, 15:58

Jaka regulacja jest w silniku 1.6?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group