To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - TCS

Patriqs - 07-12-2005, 10:17

hmm...no może i tak...ale ten zgrzyt to może tylko ABS ;/
Anonymous - 07-12-2005, 15:51

ABS dziala tylko przy hamowaniu
Patriqs - 07-12-2005, 15:57

a nie jest to test ABS?
Ania - 07-12-2005, 16:18

Teraz juz wiem, co oznacza ten zgrzyt, bo sprawdziłam, dobrze przyjrzałam się kontrolkom i oponka ze żwirkiem :lol: się wyświetla, czyli mam TCS :!: :mrgreen:
Anonymous - 07-12-2005, 16:32

W trakcie jazdy? Czy testu?
Ania - 07-12-2005, 16:48

czołg napisał/a:
W trakcie jazdy? Czy testu?

Nie rozumiem :?: :?:
Zgrzyt jest jeden, po ruszeniu i przejechaniu ok.10-15m, potem juz nic nie zgrzyta, więc to chyba ten test, co nie?
A kontrolka zapala sie po wł.silnika i znika, jak reszta. O to Ci chodziło?

Speedy - 07-12-2005, 23:48

Ania, ja tez mam ten zgrzyt..ale mysle ze to nie zaden test niestety...
Anonymous - 08-12-2005, 09:23

Zgrzyt jest testem a lampka w czasie jazdy od TCS-u nie musi się zapalac.
foo - 09-12-2005, 04:27

dokładnie...
hmm, niedługo zderze się z zimą pierwszy raz w tym roku... cieeeeekawie będzie :)

Pusia - 10-12-2005, 23:48

A dlaczego mi nie zgrzyta?
Bacha - 11-12-2005, 20:49

hmmm ja tez mam ten TCS ale nie slysze zadnych zgrzytow ... moze jest niesprawny ??? :roll: łasia.
Pusia - 12-12-2005, 00:10

Mój może i nie zgrzyta, ale dzisiaj go testowałam i napewno działa !!! :-)

Mam takie pytanie: czy od razu po odpaleniu silnika trzeba ruszyć, żeby zgrzytał, czy jak poczekam kilka minut na włączonym silniku i ruszę to dopiero wtedy będzie zgrzytał?
Czy jak stoję w miejscu po odpaleniu to powinien zgrzytać ?

Speedy - 12-12-2005, 00:23

Zapalasz silnik...ruszasz.. 1 bieg...zmiana na 2 i zgrzytniecie :wink:
Opoya - 12-12-2005, 01:26

Zgrzytnięcie jest niezależne od biegu tylko od obrotów. Test jest przeprowadzany podczas jazdy w okolicy 2 tys. obrotów.
SKUTER81 - 29-12-2006, 13:47

hej widze tu troche niejasnosci wiec:
-pumki mające tcs mają kontrolkę(test jest oponka ze żwirkiem)która zapala się przy wlaczaniu silnika i gasnie po 3 sek-jak tak macie jest wszystko o.k

-nawet przy właczonej trkcji np.ruszamy na sniegu koła moga buksować a system dziala-no bo trakcja przyhamowuje buksujace się koła ale jak juz jest tak ślisko to nie mozna zwiększyć siły przyhamowania bo co-koła msiałyby stanąć?
-zgrzyty sa dwa-1 który sprawdza sobie i jest przy 25km/h a nie na 1 czy 2 biegu(wydaje wam sie tak bo przy tej prędkosci zmieniacie bieg z 1 na 2 ale ja zjezdzam z gorki na luzie i tez ma zgdzyt przy 25km/h więc to zalezy od predkosci a drugi zgrzyt podobny do dzwieki abs czyliy zgrzytanie ciagłe(tykanie, ocieranie się czegośc trudne do opisania...)ale jak cos takiego słyszycie przy ruszaniu na 1 albo przy dodaniu gazu na 2 ale do 40km/h to wlaczas sie wlasnie kontrola trakcji-raz wiecej przyhamowuje raz mniej-zalezy ale dziala wtedy!
ja mieszkam pod holerna górką i raz bylo tak slizko ze trakcja dzi;lala-nos stop zgrzytalo ale sie zakopalem i koła i tak sie słizgały(sprzeglo niezle przypaliłem, chodz minimalnie go używałem-smrud)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group