To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Zakup kontrolowany - Puma 1.4/1.7 - proszę o pomoc

Innos - 05-03-2010, 15:56
Temat postu: Puma 1.4/1.7 - proszę o pomoc
Zamierzam sobie kupić Pume xD
Moją uwagę przykuła ta Pumka:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11611009

Ciekawa cena, choć nie wiem czy nie za mała jak na 2000 rocznik, aczkolwiek spory przebieg.
Jak dla mnie na zdj. prezentuje się ładnie :mrgreen: choć ja nie potrafię wyhaczać wszelkich skaz jak wy :razz:
Niestety ale dysponuje małym budżetem bo tylko 10 tys. (muszę się z tym zmieścić jeszcze z instalacją gazową)

A i może ktoś się kontaktował z tym panem od oferty i mógłby się podzielić informacjami :razz:
Proszę o oceny, sugestie i ogólną pomoc :D

Mr.Maya - 05-03-2010, 16:45

1. Auto wymaga rejestracji
2. Jesli chcesz gaz kup lepiej 1.4 mniej skomplikowany silnik
3.Brak podgrzewania przedniej szyby
4.Brak jak by zaslepki w dzwiach kierowcy
5. Myty silnik.

Ogolnie auto mozna zobaczyc ale nalezy oceniac je bez emocji.

cobraswiecie - 05-03-2010, 16:50

Też chciałem kiedyś kupić sprowadzaną pumę i koleś tak ją chwalił a potem odnalazłem kilka mankamentów i jeszcze stwierdził,że dzwonił do niego ktoś i chce ją kupić więc sie uśmiałem bo wiedziałem,że to ściema...Auto stało przeszło 6 miechów na allegro bo się nie mógł pozbyć.Z autem sprowadzanym jest poprostu trudna ocena wizyjna:)i najlepiej się przejechać:)i zobaczysz czy cos stuka;)
kolargol - 05-03-2010, 16:57

według mnie to drzwi kierowcy mają inny odcień i nie podoba mi się łączenie błotnika ze słupkiem przy lusterku od strony kierowcy. oba zderzaki wyglądają na ruszane bo są niedokładnie spasowane. może to tylko wrażenie ze zdjęcia ale wygląda jakby auto zmieniało kolor za drzwiami z obu stron jest jakby inny odcień. po lifcie było chyba inne wnętrze? i trzecie światło stopu w klapie. i do tego ten napis :wszystkie typy i rozmiary uszkodzeń" :mrgreen:
Maciek - 05-03-2010, 17:22

Innos napisał/a:
Niestety ale dysponuje małym budżetem bo tylko 10 tys. (muszę się z tym zmieścić jeszcze z instalacją gazową)


Mało to zrozumiałe, samochód kosztuje 8800, do tego rejestracja 250, przegląd, filtry, olej, rozrząd to już jest 10 000. instalacja gazowa to kolejne 2000zł więc nijak sie nie zmieścisz w 10koła.

Poza tym ładan pumka, wnętrze ma po liftingu, nie wiem o co chodzi w tych wątpliwościach - zapalniczka w panelu wchodziła podobnie jak inne elementy wnętrza stopniowo, to samo tyczy się światłą stop w klapie. Po mojemu z nią jest wszystko ok, może nie najlepiej spasowana, napewno malowana, ale nie musiała wcale być bardzo mocno bita.

za 8800 bym się zastanowił, ale na pewno przed czymkolwiek przejedź się nią.

co do tego lakieru, gdybym miał np mocno porysowany element, przed sprzedażą sam bym pomalował, jak najtaniej oczywiscie, co mogłoby skutkować ową różnicą koloru która jest zauważalna, ale nie musiała być tłuczona przez to od razu.

Innos - 05-03-2010, 18:30

Ogólnie mam nadzieje że udało by mi się tak z 500zł utargować i niestety za okolo miesiąc będę kupował Pumke to w zasadzie budżecik podskoczy jeszcze o 1tys.
Wiecie co, zastanawia mnie skąd wiecie że to auto sprowadzane ;p jak tam nigdzie nic o tym nie jest napisane, w sumie ja się jak na razie nie orientuje w tym wszystkim.
A i to nie w każdym samochodzie jest podgrzewanie przedniej szyby?:P

Też się zastanawiałem właśnie nad 1,4 bo ojciec mi truje o opłatach bo auto będzie stało na niego, a ma chyba 20 czy tam 30% zniżek, bo musiał zaczynać od nowa. Ale szczerze wolałbym 1,7 :mrgreen: bo mocniejsza a z tego co u was czytałem spalanie nie różni się jakoś kosmicznie więc tym bardziej do mnie przemawia.

Maciek napisał/a:
Mało to zrozumiałe, samochód kosztuje 8800, do tego rejestracja 250, przegląd, filtry, olej, rozrząd to już jest 10 000. instalacja gazowa to kolejne 2000zł więc nijak sie nie zmieścisz w 10koła.

To rozrząd obowiązkowo do wymiany? :razz:

Możecie mi jeszcze doradzić o co się zapytać gościa? nie wiem jakieś np podstawowe pytania które sami byście zadawali potencjalnemu sprzedawcy waszej przyszłej Pumy :razz:


a i jeszcze jedno:
Mr.Maya napisał/a:
5. Myty silnik.

to coś złego?:P czy jak? bo trochę nie kumam (jak już pisałem wczesniej, jeszcze za dobrze się nie orientuje w sprawach motoryzacji)

cobraswiecie - 05-03-2010, 18:47

Auto nie ma tablic więc można podejrzewać,że jest sprowadzone.Auto 1,4 nie jest słabe(jakie miałeś poprzednio)?.Wymiana rozrząda to jedna z najważniejszych spraw gdy kupuje się używane auto.Kupując po 2 miesiącach sam wymieniłem bo nie ma co wierzyć sprzedającemu,który tylko zajmuje się sprowadzaniem pojazdów...Kolega miał juz z tym problem i 2.000zł naprawy przez zwykły rozrząd...
Mr.Maya - 06-03-2010, 15:34

A kto myje silnik? jedynie ktos kto chce cos ukryc moze wycieki lub jakies inne niespodzianki.
Maciek - 06-03-2010, 23:03

Innos napisał/a:
To rozrząd obowiązkowo do wymiany?


A nie?! nie chcesz nie wymieniaj, strzeli pasek pogniesz tłoki w najlepszym wypadku i będziesz miał uśmiech od ucha do ucha

[ Dodano: 06-03-2010, 23:05 ]
Cytat:
A i to nie w każdym samochodzie jest podgrzewanie przedniej szyby?:P


nie, nie w każdym, w zasadzie podgrzewanie tylnej szyby jest w każdym, a przedniej to rzadkość w dodatkowej opcji. wygodne w zimie.

mc91 - 07-03-2010, 00:47

Koniecznie załatw sobie chociaż najprostszy magnetyczny miernik lakieru, sprawdź roczniki szyb, pocieraj palcami miejsca łączeń elementów (aby wykryć złe spasowanie).

Oprócz tego sprawdź absolutnie każdy element wnętrza, wyposażenia. Nawet coś tak błahego jak elektryczne szyby, wszystkie zamki (ten w klapie bagażnika pewnie nie będzie działał, więc będziesz miał kolejny powód do negocjacji ceny), czy też centralny zamek.

Po rozgrzaniu wkręć ją kilka razy na wysokie obroty. Jeśli już będziesz poważnie myślał o zakupie podjedź na SKP. Tam sprawdź przynajmniej hamulce i zawieszenie. Pewnie będziesz mógł sobie też wejść do kanału i pooglądać kota od spodu.



Próbuj zbić cenę jeszcze przed oględzinami, a później jak znajdziesz coś poważniejszego, negocjuj cenę wspierając się innymi drobnostkami (jak np. brak jakiejś zaślepki, coś pęknięte itp.)

sharky - 07-03-2010, 01:17

Maciek napisał/a:
pogniesz tłoki
Pogiąć da się jedynie zawory a nie tłoki. :P Ale ogólnie rozrząd lepiej wymienić w każdym nowo nabytym aucie u mechanika, który ma pojęcie o tym. Puma ładnie prezentuje się na zdjęciach i nawet jeżeli była robiona i malowana to jest to zrobione dobrze. Trochę duży przebieg ale przynajmniej prawdziwy. ;) No i co najważniejsze wygląda na czystą serię, zero przeróbek modyfikacji i tuningu. Warto jechać i obejrzeć na żywo. :)
Anonymous - 07-03-2010, 11:51

Maciek napisał/a:
do tego rejestracja 250,

to tylko w wydziale komunikacji, a oplaty celne i skarbowe?? to juz po rejstracji mu wyjdzie 10

Anonymous - 07-03-2010, 11:55

jak dlamnie jest warta tej ceny tylko i tak wszystko na realu wyjdzie co i jak :wink:
Maciek - 07-03-2010, 18:38

lewadzki napisał/a:
a oplaty celne i skarbowe?? to juz po rejstracji mu wyjdzie 10


nigdzie nie jest napisane, że samochód jest sprowadzony, że jest do opłat, więc celna, recykling i skarbówka raczej jest już opłacona.. nie zauważyłęm tylko rejestracji, stąd o niej wspomniałem.

Innos, koszty w/w opłat, jeśli jest samochód sprowadzony i nieopłacony to z rejestracją ok 1500zł.
Koszt wymian które "musisz" zrobić, bo nie można ufać poprzednim nieznanym właścicielom to: olej, filtr oleju, powietrza, paliwa, rozrząd, płyny - ok 700zł.
Do tego mogą dojść jakieś łączniki stabilizatorów, tuleje, końcówki drążków, klocki ham. b.możliwy zawór nagrzewnicy - w sumie kolo 200zł miej przygotowane.
Mogą też dojść często wymieniane w pumach termostaty, czujniki temperatury i inne pierdółki na które też trzeba mieć przewidzianą kasę. Drogą sprawą w 1.7VCT jest wariator faz rozrządu, który musisz koniecznie sprawdzić.
Sprawdź jak "łapie" sprzęgło bo jego wymiana to nawet z 800-900zł.
Jak chcesz tylko 11k przeznaczyć to o sekwencji w ogóle zapomnij bo się nie wyrobisz.
P.S. ja za swoją dałem 7050zł po rejestracji już. wyszła 9500. (bez napraw blacharskich i lakierniczych)

Boogie - 07-03-2010, 19:55

Koszty rejestracji sa teraz nizsze, ktoras oplate zlikwidowali ale nie pamietam juz ktora.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group