To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ dolotowy i wydechowy - katalizator

chapter322 - 25-04-2005, 15:07
Temat postu: katalizator
witam
warto demontować katalizator aby osiągnąć lepsze efekty (moc) ??? czy ktoś to robił ??? jesli tak to niech się podzieli doświadczeniem

Passenger - 25-04-2005, 16:06

Usunięcie katalizatora nie doda Ci mocy! Może być tylko gorzej... Na dodatek nie przejdziesz badań tachnicznych. Jeśli chcesz dodać mocy przez mody wydechu to zacznij od tego co jest za katalizatorem - tłumiki środkowy i końcowy. Później kolektor i ewentualnie sportowy katalizator o większej przepustowości... w tuningu jest temat o wydechu, polecam lekturę :wink:
ksolk - 25-04-2005, 17:04

Pass ja nie mam katalizatora i
1.Nie ma spadku mocy,przynajmniej w odczuciu(nie hamowałem pumy)a nawet jest jakby troszke lepiej.
2.Jeżeli chodzi o przegląd to nie ma prawie żadnej różnicy(miałem okazje pracować na stacji wiec po wywaleniu kat. najpierw sprawdziłem czy będzie ok)

Passenger - 25-04-2005, 17:36

W odczuciu może nie ma różnicy, bo to są różnice minimalne... ale najprawdopodobniej na hamowni będzie trochę mniej... przez opór jaki stawia katalizator tworzy się podciśnienie za nim i spaliny są lepiej wysysane.
Jeśli na przeglądzie nie ma problemu to git... To chyba zależy jak kto bada... czy bada spaliny, czy sprawdza czy jest kat. Może miałeś zużyty kat. i dlatego przed i po w badaniu było tak samo... w takim wypadku możesz nawet mieć wrażenie, że jest bez niego lepiej :roll:
Pytanie dotyczy podnoszenia mocy przez wywalanie kata, co jest wg mnie drogą zupełnie nie po kolei... Jest sporo innych rzeczy, które dadzą trochę mocy.

ksolk - 25-04-2005, 17:53

Zgadza się Pass!U mnie katalizator wyglądał jakby ktoś nalał do baku ropy!hehe.Jeżeli idzie o analize spalin jest praktycznie bez różnicy a który diagnosta zagląda i szuka katalizatora hehe?
Anonymous - 14-03-2009, 20:48

Witam
Doradzcie mi czy można znależć jakiekolwiek zamienniki katalizatora do Pumki 1.6 2001 u żonki w samochodzie na kompie pokazuje uszkodzenie katalizatora ewentualnie co można z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam Wszystkich :mrgreen:

rafalski69 - 08-09-2009, 15:48

troszkę pogrzebałem jak w "kurniku" i znalazłem całkiem ciekawy temat. Moje pytanie brzmi ile kosztuje nowy katalizator do pumy, albo czy jest możliwość zamienienia go na strumienicę.


ksolk napisał/a:
U mnie katalizator wyglądał jakby ktoś nalał do baku ropy


Czy da sie np. wyczyścić katalizator czy tego sie nie robi. Nie jestem mechanikiem i nie wiem jak to wygląda od strony praktycznej, więc proszę o opinie was wszystkich.

ivek - 08-09-2009, 16:47

minimum 600 zł a cena bedzie ok 1tys jak używane kosztują nawet 350 zł
Gaydek - 08-09-2009, 19:57

rafalski69 napisał/a:
ile kosztuje nowy katalizator do pumy

Prawdopodobnie najszybciej uzyskasz odpowiedź na to pytanie dzwoniąc do ASO.


rafalski69 napisał/a:
czy jest możliwość zamienienia go na strumienicę

Raczej nie, bo z tego co pamiętam, to katalizator w Pumie jest zaraz za kolektorem wydechowym, dosłownie zaraz za. IMO strumienicy tam nie zmieścisz.

ivek - 08-09-2009, 20:07

Gaydek, dobrze mówisz katalizator przykręcany jest do kolektora pozniej idzie tłumik drgań

ale jak się uprzeć to można by strumienice założyć za katalizatorem a sam katalizator wyrzucić i wsadzić jakaś rurę ale to moje gdybanie

http://webautoservice.pl/.../szczegoly.html oto cały układ wydechowy w pumie 1,7 bez kolektora

rafalski69 - 08-09-2009, 20:12

tam na tym rysunku jest katalizator bez wkładu może ten stary bedzie mozna wybebeszyć( czyli wszystko z niego wywalić
Gaydek - 08-09-2009, 20:15

OK, ale po co wyrzucać katalizator? Proszę mnie nie przekonywać ;) , bo mnie nie przekonacie. Nasze Pumy to nie auta wyścigowe używane na torach. Jeździłem jakiś czas bez kata (po wymienia kolektora na 4-2-1 z nierdzewki) i wcale nie czułem różnicy "na plus". Czułem smród i bardzo mi to przeszkadzało. Teraz, pomimo tego, że moja Puma ma kolektor wydechowy 4-2-1 z nierdzewki, który sięga o wiele dalej niż seryjny kolektor(ek) to katalizator też jest, zamontowany w miejscu tłumika środkowego, którego... teraz nie ma.
ivek - 08-09-2009, 20:20

Gaydek ja nie chce wyrzucić kata bo po co modyfikować coś co jest ustawione optymalnie ,poza tym to ja tylko mówiłem co można zrobić by go usunąć
rafalski69 - 09-09-2009, 15:32

no dobra ja sie pytam bo mam luźną rurę co wychodzi z katalizatora na łączeniu i muszę ją zdemontować, przyspawać, dlatego sie pytam o cenę kata no i czy lepiej jest bez czy też z nim. Jeszcze mam takie pytanie bo czytając ten temat natrafiłem na:


ksolk napisał/a:
U mnie katalizator wyglądał jakby ktoś nalał do baku ropy!


czy można wyczyścić tą sadzę, to co tam osiadło?

Gaydek - 09-09-2009, 21:09

rafalski69 napisał/a:
czy lepiej jest bez czy też z nim

IMO lepiej z katem. Uzasadniać nie będę, szkoda czasu ;) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group