To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - silnik 1,4 fiesta fusion do pumy, problem

Anonymous - 07-12-2011, 22:16
Temat postu: silnik 1,4 fiesta fusion do pumy, problem
Witam wszystkich. mam taki problemik. jakis czas temu kupilem zonce forda pumke. jak sie szybko okazalo, konczyl sie jej silnik (1,5l oleju na 100 (sto)km) wiec po rewizji i znalezieniu wielu glebokich rys na cylindrach stwierdzilem ze musze dorwac silnik. Kupilem silnik forda fusion w idealnym stanie, i wrzucilem na miejsce starego. Po przekreceniu stacyjki zagadal pieknie, rozgrzal sie, mruczal. Lecz po wrzuceniu biegu i probie ruszenia zgasl. Autko ma wtryski fusiona i to prawdopodobnie one sa winne. po kilku podejsciach pojechal, pedal gazu wcisniety ok 10% i autko rwie jak na pelnym gazie, potrzebuje czasu wtryskow w fusionie i w pumce do porownania. Po miesiacu szukania (cierpliwy jestem) nie zdolalem nic na ten temat znalezc.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Witam. widze ze nikt sie nie orientuje, dodam ze wtryski pumci mialy oznaczenia 97MF-BA i pracowaly przy cisnieniu 2,8. a teraz mam 98MF-BB i cisnienie 3,8. Moze to nie wtryski, bo przecierz komp. sam dobiera czasy wtrysku biorac pod uwage wiele sygnalow. sprawdzilem wszystko i brak mi pomyslow. Z jakiego powodu silnik sie dlawi po lekkim dodaniu gazu? dlaczego jak juz sie wkreca to przy lekko wcisnietym gazie przyspiesza jak na pelnym? potrzebuje rady. moze ktos sie juz z tym spotkal. Pozdrawiam

rafalski69 - 08-12-2011, 19:52

Masz dostęp do komputera od tej fiesty? Według mnie jest to kwestia zestrojenia tego wszystkiego. Po prostu jest inny typ silnika i komputer z pumy się gubi. Byłeś w ogóle po tym zabiegu na kompie w celu wykasowania błędów?
Anonymous - 08-12-2011, 22:03

Witam.Na kompie bylem... w swoim garazu. bledow niema zadnych. wszystkie czujki sa te same co w pumie, maja nawet te same nr katalogowe. Jedyna roznica to wlasnie te wtryski, i cisnienie na listwie. Po za tym nawet mierzylem elemety silnika dla pewnosci. Np. ta fiesta nie ma plytek regulacyjnych jak puma, ale popychacze zaw. sa zamienne. Zalozylbym listwe i wtryski z pumci ale koncowka wtrysku nie pasuje w otwor nowej glowicy. dlatego szukam od dawna parametrow wtryskow do porownania. Wiedzialbym jak je dopasowac. Stary silnik byl zajechany i fajnie jezdzil a tu ten sam, te same czujniki, tylko wtryski rozne. dodam ze startuje ladnie i chodzi jak zegarek. Jak ruszam to swiruje. Potencjometr przepustnicy sprawdzony, jest ok.

[ Dodano: 22-12-2011, 22:31 ]
Witam ponownie. Problem rozwiazany, sonda lambda swirowala sobie jak miala taki kaprys. na postoju bylo ok ale jak zaczalem jezdzic z lapkiem z boku i monitorowac prace silnika, to sonda swirowala. Co najdziwniejsze nie wywalalo zadnego bledu. Silnik hula jak zegarek (ok. 10tys km. przebiegu). Komputer po resecie poradzil sobie z wysterowaniem silnika od fusiona. Dodam ze silnik ma listwe, wtryski z fusiona i cisnienie na listwie 3.8. Dekiel na glowicy jest od pumki bo wlew oleju fusiona byl za dlugi. No i ladniej wyglada. roznic tam "prawie" niema. Po wymianie wszystkich tulei wachaczy i belki tyl, amorkow. auto jezdzi tak fajnie ze hyba zrezygnuje z mojego mondeo TDCI i oddam zonce. Tylko teraz to chyba na to nie pojdzie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group