To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Zakup kontrolowany - Prośba o ocenę oferty sprzedaży Pumy

Anonymous - 21-03-2012, 18:55

deymos napisał/a:
Miałem niecałe 7000, kupiłem inną pumę, za mniejszą kwotę, mam nadzieję że będzie dobrze służyć:)

Niech Ci służy jak najlepiej! Gratulacje!

Anonymous - 21-03-2012, 21:41

deejay, to dzialaj tam dzialaj hehe ;-)
jaqb57 - 18-09-2012, 01:06

Witam,

chciałbym poprosić doświadczonych klubowiczów o pomoc w ocenie dwóch ogłoszeń. Właśnie robię prawo jazdy i przy okazji już rozglądam się za autem- oczywiście Pumą :) Do wydania na auto mam maks. 5500-6000 zł, bo coś muszę jeszcze zostawić na ubezpieczenie i ewentualną wymianę niektórych elementów. Na Allegro/OtoMoto znalazłem dwie oferty:

1) http://otomoto.pl/ford-puma-C25636703.html
2) http://allegro.pl/ford-puma-1-4-i2640670655.html

Mam do Was następujące pytania:

1) Co sądzicie o przebiegu Pumy z pierwszego ogłoszenia- 110 tyś./15 lat. Średnio ok. 7300 na rok. Czy przebieg może być prawdziwy? Widzę, że właściciel podał VIN, więc może da się sprawdzić/ potwierdzić przebieg?

2) Również odnośnie tego pierwszego ogłoszenia: silnik. Czytałem w tygodniku ,,Motor", że 1.7 jest najlepszym wyborem do Pumy, ale jego jedyny minus to wariator faz rozrządu. Jego cena to ok. 1200 zł plus wymiana, to powinno być ok. 2000 zł? ,,Motor" pisze też, że rozrząd powinno się wymieniać maks. co 120 tys. kilometrów. Czy Waszym zdaniem w tym konkretnym ogłoszeniu może mnie to czekać? Jeśli tak, to przy wymianie wariatora i rozrządu pewnie musiałbym włożyć w niego drugie tyle, co zapłaciłem.

Z drugiej strony, podobno, jeśli kupować Pumę, to tylko z tym silnikiem, bo pod względem dynamiki i komfortu jest najlepszy.

3) Drugie ogłoszenie wydaje się chyba lepsze. Silnik 1.4 jest co prawda wyraźnie słabszy, ale koszty utrzymania i jego napraw powinny być mniejsze. Niestety nie ma podanego przebiegu i zdjęć wnętrza. Myślicie, że warto się nim zainteresować?

4) II- Na przednim błotniku, przy szczelinie pomiędzy nim a karoserią są jakieś jasne kropki. Ale to chyba OK?

5) Wyczytaliście może coś więcej z ogłoszeń, ,,między wierszami"?

6) Interesuje mnie Wasz werdykt: gdybyście mieli kupować dla siebie, to który byście wybrali- ten z OtoMoto za 4,5 tys., czy z Allegro za 5,5 tys.?

Pozdrawiam,
Jakub :)

tusia8510 - 18-09-2012, 07:54

1) IMO przebieg pumy z 97r. 110 tys bardzo mało prawdopodobny , raczej 210 tys. (licznik jest do 99 tys zatem ta pierwsza cyfra niewiadomo jaka jest :/

2) Rozrząd w każdej prędzej czy później trzeba wymienić i IMO lepiej predzej, bo nie wiadomo, czy i kiedy ktoś tego dokonał. Części do 1,4 są minimum o połowę tańsze (cena rozrządu do 1.7 nieco ponad 300zł wymiana ok drugie tyle). Nie wiem jak jest z wariatorem, ale jego chyba dopóki działa to nie trzeba wymieniać ? Może ktoś inny się co do tego wypowie :wink:

3) Trzeba obejrzeć na lifie. Jak wyżej 1,4 dużo tańsza w utrzymaniu.

4) Słabo widać, ale wlaściciel chyba wkrętami/nitami przymocował zderzak :?:

5) 1.7:
- nieoryginalne dywaniki gumowe z przodu;
- nieoryginalne radio;
- rudej na tylnych nadkolach nie widać, ale słabe foty
- oryginalne felgi;
- podgrzewane fotele jeśli ma to fajnie, przydatne, ale trzeba by poszukac czy to bylo fabrycznie montowane.

1.4:
- brak przebiegu;
- te boskie nity mocujące zderzak;
- brak zdjęć środka;
- słabe felgi;
- rudej też nie widać;

6) 1.7 IMO za niska cena, żeby była dobrym egzemplarzem. Ktoś kto się bawi w sprowadzanie raczej wie za ile można sprzedać pumkę w dobrym stanie, ale zawsze trzeba obejrzeć na lifie. Obie boskie nie są. Jak masz nie za dużo $$ to może zacznij od jakiejś 1,4 albo może by sie znalazła 1,6 w dobrym stanie, żeby ewentualnie nie brnąć w drogie części do 1,7.
No i obejrzyj te , masz je na miejscu chyba i szukaj dalej.

trojan6 - 18-09-2012, 10:17

Auto pierwsze

:arrow: podgrzewane fotele dla rocznika 1.7 nie są możliwe jako fabryczne. Z kawałka fotografii wygląda mi to na fabryczne fotele bez podgrzewania
:arrow: rozrząd do 1.7 z wymiana to około 500PLN z robocizną - http://ewcar.pl/pl,produc...ft,1203767.html
:arrow: możliwe, że auto ma autoalarm i pilot z kluczykiem - pipek na przednim pasie
:arrow: możliwa cena
:arrow: przebieg to raczej 210tys, ale ciężko ocenić przy takich fotach

Auto drugie
:arrow: Silnik 1.4 :(
:arrow: Nity na zderzaku, choć zrobione całkiem całkiem
:arrow: Mniej pospolity kolor niż srebrny
:arrow: Ładniejsze felgi

Ogólnie wybrałbym auto nr. 1

Przy kupnie Pumy dziś ja bym patrzył na:

1) Nadkola tył
2) Klima, czy sprawna
3) Poduszki powietrzne, czy nie odstają zaślepki, czy świecą się kontrolki prawidłowo
4) Szyby, czy nie ma pęknięć itp
4) Reflektory przednie, czy nie są mocno zmatowiałe
5) W jakim stanie są świece - może to głupie, ale ja bym na to patrzył
6) Jak auto pracuje po 5 min na jałowym, jak pracuje jadąc na 3ce bez użycia pedałów

Anonymous - 18-09-2012, 10:45

a gdzie są te klubowe Pumki na sprzedaż? Nie znalazlem ogloszenia!
Jestem powaznie zainteresowany!!!

Anonymous - 18-09-2012, 19:23

ja bym swoja bialutka sprzedal, ale chyba zostawie do zlotu za rok :twisted:
zreszta pewnie shaki teraz by nie chciala sprzedac :???:

Sylvan - 20-09-2012, 22:44

A co myslicie o tej pumce?
http://otomoto.pl/ford-puma-C25903397.html
facet jutro ją sprzedaje ale no jestem w stanie czekać o świcie z kasa pod jego domem bo auto wyglada idealnie..
od razu mówie że no jako student potrzebuje zagazowane auto..

tusia8510 - 20-09-2012, 22:51

Jaki przebieg :shock: :mrgreen:
trojan6 - 20-09-2012, 23:14

no co do przebiegu to też wątpięw jego autentyczność:P Za duży...

To choć potarguj się z nim i kup tą Pumę za 5500PLN

A i jedź do jakiegoś gazownika niech obczai auto żebyś się nie wkopał...

Sylvan - 22-09-2012, 01:34

Niestety nie zdążyłem... Przebieg był coś troszkę ponad 150000. Także poszukiwania nadal trwają, mam nadzieje że przed zimą zacznie się garażowa wyprzedaż hah
tusia8510 - 22-09-2012, 08:31

Nie no w coś ponad 150 tys. też nie wierzę. Zagazowana z tego rocznika, IMO 2 z przodu. BTW kierownica na fotach wygląda na dość zmęczoną.
Sylvan - 22-09-2012, 23:47

Czemu nie? tzn no Pumy nie są raczej autami ktorymi sie robi setki tysięcy, wiem że są wyjątki itd ale z reguł małę autka mają do maks 200000 z tych lat. Gaz napewno nie był założony od nowości.

A tak zapytam - często widze na zdjęciach że reflektory są zabrudzone od wewnątrz, da się to wyczyścic?

trojan6 - 24-09-2012, 08:58

Cytat:
A tak zapytam - często widze na zdjęciach że reflektory są zabrudzone od wewnątrz, da się to wyczyścic?


Reflektor może być zabrudzony od zewnątrz, bo może być nie szczelny, ktoś coś z nim złego kombinował, być może jest pęknięty.

Oczywiście wszystko da się wyczyścić. Zależy tylko od rodzaju zabrudzenia jak mocno inwazyjny sposób wybrać. Np. kurz, muchy itp. to wystarczy, że przednią część reflektora wykąpiesz w letniej wodzie i wysuszysz. Smar i inne straszne zanieczyszczenia - musisz go rozkleić, wyczyścić solidnie i skleić.

PS. Ja nie wiem skąd smar mógłby wziąć się w reflektorze, ale to tylko przykład strasznego zanieczyszczenia.


Zmatowiałe reflektory - kontakt z firmą od polerowania lamp, koszt do 200PLN. Polecam polować na Gruppony.

Sylvan - 27-09-2012, 00:03

Dzięki, o to mi właśnie chodziło :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group